Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Jeg har en krevende jobb som også inneholder en del reising. Vi har ordnet oss som mange andre hvor en har en slik jobb og min samboer jobber 80%.Jeg er utrolig glad for det siden det gjør at barna ikke får så lange dager Jeg har som regel ikke lengre arbeidsdager enn vanlig da jeg prioriterer å komme hjem til middag og være med familien min og våres 3 barn når jeg ikke er på reise som jeg er 1-2 ganger i måneden. Jobber heller en time eller 2 etter de er i seng fremfor å ha lange dager på kontoret. Kjenner flere som har gjort det slik som oss. Ser andre som får vite hvor heldig de er som har kone/mødre til sine barn som kan jobbe redusert nå mens barna er små, hvor flinke de er som jobber så hardt for å forsørge familien sin... Men der stopper likheten.Dere skjønner, i vår familie er det jeg, mammaen som jobber mye, og mannen som jobber redusert. Ingen syns jeg er "flink som forsørger familien", det er mer "hvordan klarer du det med 3 små barn", "hva med mannen din sin karriere, du må jo ikke stå i veien for den". Begynner å bli så lei at det liksom ikke er greit å snu på det.Han ønsker å være litt hjemme nå som barna er små, jeg har ikke mulighet med min jobb.Dette er det som passer vår familie, vi bestemmer, kan ikke folk bare godta det? Anonymous poster hash: 486d4...ea9
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Det syn jeg de burde. Mannen min har en kamerat som har tatt mesteparten av permisjonene med alle tre barna og nå jobber redusert for at konen skal kunne ha den jobben hun har utdannet seg til. Jeg syn i alle fall at det er topp og så fint å se en far som gleder seg slik over å være med familien sin og at de sammen har funnet ut hva som fungerer for dem Anonymous poster hash: 30efa...a44
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Jeg pleier ikke si til menn som jobber mye "at de er flinke som forsørger familien sin" heller. Ellers enig med deg. Anonymous poster hash: b6748...612
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Hvorfor betyr det noe hva andre mener? Anonymous poster hash: 6e3a9...a67
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 Vi har det også sånn. Mannen jobber ca 80 prosent. Jeg jobber mye. Både følger og henter barn i bhg ofte, men jobber i fred og ro på kvelden hjemme. Aldri fått spm om dette. Det er mitt valg, og jeg elsker Jobben min. Alle bør få gjøre det som er best for seg og sine. Anonymous poster hash: a650a...61a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå