Gå til innhold

Lære meg spansk nå, eller vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å lære meg spansk, og ser at folkeuniversitetet starter opp med kurs neste uke, her hvor jeg bor. Men så tenker jeg på hvor mye får jeg praktisert det, kommer jo til å ta flere kurs, sånn så jeg skal komme på et litt høyere nivå. Men jeg kjenner ingen som prater spansk, og er ikke ofte i et spansktalende land. Og er da litt redd for at noe blir glemt etter hvert.

Senere i livet kommer jeg til å tilbringe mer og mer tid i spansktalende land. Jeg har dårlig helse, og blir mye bedre i sydligere strøk på vinteren. Så tenkte at om 10 år, starter jeg med 4 uker hver vinter, så økes det etter hvert. Håper jo og holde meg i arbeidslivet lengst mulig, men vet at jeg ikke vil klare det for alltid.

Er derfor jeg vil lære spansk, vet jeg kommer til å få bruk for det etter hvert.

Noen som har lært et språk bra, men glemt det etterpå? Eller noen som har tips for hva man kan gjøre, for å ikke glemme det?

Anonymous poster hash: 9468a...f84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å hoppe i det! jeg stemmer for at du begynner NÅ

Anonymous poster hash: 0405c...f02
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis du begynner nå er du god om ti år! Og last ned en app som heter Rosetta Stone, der er det basale språkkurs med intuitiv metodikk!

Skrevet

Bare å lære nå :)

Du kan sikkert finne noen på nett å prate spansk med? Eller så møter du kanskje noen på kurset du kan møte seinere?

Om ikke,se spanske filmer! spanske filmer er mine yndlingsfilmer. Blant annet Almodovar :)

Buena suerte :)

Anonymous poster hash: 25166...c1e

Skrevet

Tusen takk for svar. Da har jeg meldt meg på kurs.

Anonymous poster hash: 9468a...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...