Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Hvis mannen din hadde hatt sex med en kollega 2-3 ganger, på konferanser osv, men aldri kom til å gjøre det mer (han og hun han var utro med, hadde bestemt seg for at de hadde gått for langt og aldri skulle gjøre det mer)? Hadde du gått fra ham hvis du fikk vite det (hvis dere hadde barn)? Jeg tror kanskje ikke jeg hadde villet vite - bortsett fra det at det var en kollega, for da ville de jo ha truffet hverandre nesten daglig... ...Det er også en viss sjanse for at jeg hadde ttilgitt og ikke forlatt ham, men jeg e rlitt usikker. Anonymous poster hash: f05b4...100
Giss Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Personlig hadde jeg ikke ønsket å være sammen med en som gjør slikt. Det er til og med gjentatte ganger. Jeg vil kunne stole på den jeg er sammen med. Om han tar slike valg kan jeg jo ikke det.
Marriet Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Jeg hadde nok klart å tilgi på en eller annen måte, men jeg hadde aldri klart p stole på han igjen så for meg hadde det samlivet vært over.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Ville visst og hadde kvittet meg med han Anonymous poster hash: 1089c...62c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 Ville faktisk ikke ha vist det, hvis det var avsluttet. For da hadde jeg tilgitt han, men slitt i lang tid. Jeg lever vel under den, at vi er alle mennesker, og mennesker gjør feil. Skal man dele livet sitt med noen i 10-50 år, så kommer man til å gjøre feil. Anonymous poster hash: ae061...5af
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 Ville ikke ha visst det, for da hadde jeg måttet drepe henne. Hadde tilgitt han sannsynligvis men han hadde fått straff. Anonymous poster hash: f4cdc...f99
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #7 Skrevet 20. januar 2016 Ville ikke ha visst det, for da hadde jeg måttet drepe henne. Hadde tilgitt han sannsynligvis men han hadde fått straff. Anonymous poster hash: f4cdc...f99 Anonymous poster hash: f05b4...100
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #8 Skrevet 20. januar 2016 Ville ha visst. Helt klart. Uansett hvor vondt det måtte være vil jeg ikke leve livet mitt som et uvitende fjols og tro at alt er bra, når mannen har bestemt seg for å ha seg med en kollega, flere ganger. At de bestemmer seg for å slutte gjør ikke at sviket forsvinner, og det forhindrer fint lite at han er utro igjen ved en senere anledning. Anonymous poster hash: ca084...5d1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #9 Skrevet 20. januar 2016 Ja jeg ville visst, og nei, jeg hadde nok aldri klart å tilgi. Anonymous poster hash: ffad9...cc3
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #10 Skrevet 20. januar 2016 Jeg ville ikke visst det. Anonymous poster hash: 51b60...3f4
Førstemann Skrevet 20. januar 2016 #11 Skrevet 20. januar 2016 Ja, ville visst så jeg kunne kvittet meg med svinepelsen.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #12 Skrevet 20. januar 2016 Jeg vet ikke. Har opplevd utroskap og det var ubeskrivelig vondt. Jeg er også av den oppfatning at alle kan gjøre slike feil, selv om noen har bedre sperrer enn andre. Jeg opplever ofte at folk som er helt sikre på at de hadde gått i en slik situasjon er veldig opptatt av ære. Det er flaut å bli bedratt, derfor må en vise at en ikke finner seg i det. Jeg tror for å være ærlig at det ikke alltid er den beste løsningen. Den gangen jeg ble bedratt var jeg veldig ung og kjæresten var det første mennesket som hadde blitt glad i meg noen sinne. Foreldrene mine var vel glade i meg på sin måte, men jeg følte meg vel mer som et nødvendig onde enn ett elsket barn i oppveksten. Med hans hjelp hadde jeg så vidt stablet et skjørt selvbilde på bena, jeg så for meg at JEG hadde en fremtid som ikke innebar sosialhjelp og uføretrygd. Så var han utro og rev det ned igjen. Jeg vet ikke om jeg hadde tatt det like tungt i dag. Anonymous poster hash: 21043...3f2
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #13 Skrevet 20. januar 2016 Hvis mannen din hadde hatt sex med en kollega 2-3 ganger, på konferanser osv, men aldri kom til å gjøre det mer (han og hun han var utro med, hadde bestemt seg for at de hadde gått for langt og aldri skulle gjøre det mer)? Hadde du gått fra ham hvis du fikk vite det (hvis dere hadde barn)? Jeg tror kanskje ikke jeg hadde villet vite - bortsett fra det at det var en kollega, for da ville de jo ha truffet hverandre nesten daglig... ...Det er også en viss sjanse for at jeg hadde ttilgitt og ikke forlatt ham, men jeg e rlitt usikker. Anonymous poster hash: f05b4...100 Ville selvsagt visst det. Så jeg kunne tatt et valg i forhold til å være sammen med idioten eller ikke Jeg vet ikke om jeg hadde gått fra ham, tror sjansen er 70% for det, kommer an på hva jeg hadde følt ift å holde sammen for barnas skyld. Anonymous poster hash: fd4e5...dc9
sug lut Skrevet 20. januar 2016 #14 Skrevet 20. januar 2016 Helt uinteressant. Hadde ikke trengt å vite, hadde heller ikke frika ut om jeg visste.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #15 Skrevet 20. januar 2016 Jeg ville visst av den enkle grunn at jeg da ville ønsker å teste meg for sykdommer en ekstra gang. Jeg leker ikke med livet mitt! Som en følge av utroskap hadde jeg nok mistet respekten for mannen min. Hadde han sakt det selv umiddelbart etter en gang, kunne det kanskje stilt seg annerledes, men jeg leker ikke med livet mitt eller med ekteskapet og hadde sett ned på en person som gjorde noe slikt mot meg! Dermed er vel ikke en fortsettelse liv laga heller... Jeg er innforstått med at alle kan feile, også jeg, men jeg håper jeg da er ærlig ovenfor partner og forberedt nok på at jeg mest sannsynlig ødelegger forholdet vi har. Enkelt og greit! Anonymous poster hash: 0e7c1...2c1
Iiiiik Skrevet 20. januar 2016 #16 Skrevet 20. januar 2016 Nei, jeg tror ikke jeg hadde ønsket å få vite det. For meg spiller nok ære en viss rolle, altså ville det vært verre hvis mange andre visste om det. Jeg opplevde at faren til datteren min var utro, det var en stor ekstrabelastning å finne ut at en del av våre venner visste det, og ingen snakket med meg om det. Det føltes på et vis som om ikke bare han hadde sviktet meg, men også dem. De tok også i svært liten grad kontakt med meg etter at han flyttet ut og gikk videre i livet sitt, det var også vondt. Han fortalte det selv, og jeg sa til ham at han måtte velge, og at jeg var villig til å jobbe med relasjonen vår hvis han kuttet ut den andre. Ga ham to uker til å bestemme seg. Jeg slapp å prøve ut om jeg kunne tilgitt, for han ville ikke ha de to ukene. I stedet pakket han sekken og flyttet ut samme dag. For ham var det altså ikke et avsluttet kapittel og han snakket med meg om det først når han hadde bestemt seg for at det var den andre han ville ha. Jeg er usikker på om jeg hadde vært trygg nok på meg, og ham, til å kunne legge sviket vekk etter hvert eller om det ville gnagd under overflaten i lang lang tid etterpå. Er redd jeg kunne funnet på å bruke det mot ham hver gang jeg var irritert på ham i ettertid, og det ville jo drept forholdet uansett. Å innrømme kun for å innrømme er jo ofte noe nokså egoistisk, noe man gjør for å lette egen samvittighet, og som påfører den andre smerte. Det skjønner jeg ikke vitsen med. Min mann er ikke perfekt, men vi har det veldig godt sammen. Det er helt sikkert ting jeg ikke vet om ham, og som kunne påvirket bildet mitt av ham, men hvis det ikke påvirket vårt dagligliv, tror jeg ikke jeg trenger å vite det.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #17 Skrevet 20. januar 2016 Ville ikke ha visst det, for da hadde jeg måttet drepe henne. Hadde tilgitt han sannsynligvis men han hadde fått straff. Anonymous poster hash: f4cdc...f99 Drept henne og tilgitt han? Hm... Anonymous poster hash: 1989e...bcc
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #18 Skrevet 20. januar 2016 Ville visst, og hadde valgt han bort(tror jeg). Moren til eksen ble bedratt på den måten av mannen sin. De hadde liksom avsluttet forholdet, men møttes ved en tilfeldighet(?) på en konferanse ingen av dem egentlig skulle på, men ble sendt på i siste øyeblikk. Resultatet ble en liten tulle, som alltid vil være det synlige beviset på sviket mot moren.... dessverre. Det ble en veldig opprivende og trist skilsmisse av det. Tror ikke jeg ville kunnet stole på min mann i slike settinger igjen(om det var han som var utro), og det ville vært drepen for forholdet vårt. Tillit og respekt er alfa og omega i et forhold for meg Anonymous poster hash: 2f629...d45
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #19 Skrevet 20. januar 2016 2-3 ganger er gjentatte ganger, så ja. Ville visst. Anonymous poster hash: cfa02...2b9
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #20 Skrevet 20. januar 2016 Nei, hvis vi hadde et lykkelig familieliv ville jeg ikke visst. Hvorfor skal mitt liv rives i filler på grunn av hans idioti? Det fettet kan han steke i selv. Hadde vi derimot hatt et crappy samliv, og jeg kun holdt ut med han på grunn av samvittighetsgrunner, ville det jo vært dårlig å ikke "slippe meg fri". Anonymous poster hash: 2a477...aac
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #21 Skrevet 20. januar 2016 Gjentagende ganger? Ville visst, og hadde kastet han ut. Hadde ikke orket å leve med uvissheten om gjentagelse hver gang han var på tur. Jeg er verd så mye mer. Anonymous poster hash: 07c48...2cb
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #22 Skrevet 20. januar 2016 Ville ikke ha visst det, for da hadde jeg måttet drepe henne. Hadde tilgitt han sannsynligvis men han hadde fått straff. Anonymous poster hash: f4cdc...f99 Drept henne og tilgitt han? Hm... Anonymous poster hash: 1989e...bcc Så klart. Det er jo han jeg elsker. Mens de som rører min mann...ja, stakkars dem Anonymous poster hash: f4cdc...f99
Luksusdyret Skrevet 20. januar 2016 #23 Skrevet 20. januar 2016 Det hadde jeg ville visst for å enten kreve at mannen bytter jobb og aldri ser elskerinna igjen, eller kaste ham ut hvis han nekter. Å "bestemme seg for å slutte" å ha utenomekteskapelig sex når man har hatt det flere ganger i forbindelse med reise er ikke noe som bare skjer, de jobber 8 timer hver dag sammen og reiser sammen på turer. Litt for mye alkohol og liten stund alene, så havner de til sengs igjen. Hadde ikke akseptert at mannen fortsatte å jobbe med elskerinnen. Som regel vet kollegaene om utroskapen, og da hadde jeg følt meg fryktelig liten og patetisk hvis jeg var den eneste som ikke visste, og at kollegaene hans så på meg som en taper.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #24 Skrevet 20. januar 2016 Hadde villet visst, og hadde kastet ut mannen!! Anonymous poster hash: 9bbe5...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå