Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Inspirert av et annet innlegg her.. Har aldri lagt merke til dette selv, men er jo selv litt knubben.. Kanskje jeg selv ikke merker det pga det? :-( Anonymous poster hash: 4bba8...6cf
QueeenBeee Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Nei, det syns jeg ikke. Urenslige folk lukter mer svette, men de kommer i alle fasonger.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Vekten har lite å si for hva du lukter. Kostholdet ditt derimot, og hvorvidt du drikker nok vann, det har masse å si. Noen kan gå flere dager uten å dusje og uten å lukte noe vondt, mens andre må dusje minst en gang om dagen for ikke å lukte. Mye av det er individuelt, og hormonelt osv. Anonymous poster hash: a82cd...3fb
Pobie Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Vet ikke om overvektige lukter annerledes, men har merket at usunne folk har veldig mye vondere svettelukt enn de som er sunne, dvs spiser sunt og trener regelmessig. Røykere har også veldig vond svettelukt.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 Jeg synes hvertfall det av de overvektige i min omgangskrets/på jobb. Kanskje fordi de blir fortere varme av anstrengelser eller fordi svette ligger i valkene istedenfor å gå inn i tøyet? Anonymous poster hash: f5ad1...f08
Giss Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 Vet ikke om overvektige lukter annerledes, men har merket at usunne folk har veldig mye vondere svettelukt enn de som er sunne, dvs spiser sunt og trener regelmessig. Røykere har også veldig vond svettelukt. Ikke alltid. Jeg hadde en lærer som ble vegetarianer og fra da av luktet han skikkelig vont. Vet ikke hva han spiste men han og kona hadde veldig fokus på sunn mat.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 Svetter man mye er det jo naturlig å lukte mer svette. For de som er veldig overvektige vil det være naturlig å svette mer når man gjør vanlige ting! Å dra på mye vekt er tungt og blir jo som regne treninga! Men det er jo gammel svette som lukter vondt. Ny svette lukter ikke vondt. Og det betyr at dersom man bytter klær, vasker seg og er renslig lukter man ikke svette. Uansett størrelse! Den verste svettelukta jeg har kjent er fra ei treningsnarkoman dame på sentret! Og hu er ikke bare tynn, men mager! Så er nok klærne hennes som burde vært skiftet ut, etter å ha vært svetta i en del ganger... Anonymous poster hash: dcb18...073
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 Jeg jobber med behandling og kommer veldig tett innpå pasientene. Min erfaring er at kroppsvekt ikke har noe med kroppslukt å gjøre. Det som spiller inn er heller individuell kroppslukt, hygiene, kosthold og røyking. Usunt kosthold gir en annen kroppslukt. Også ved kostendringer til det bedre kan det en periode lukte av noen, inntil kroppen har renset ut (?) gamle synder Og røykere får jo sin lukt uansett.. Men vekt har lite å si for hvordan man lukter! Anonymous poster hash: 294fe...640
MarianeA Skrevet 19. januar 2016 #9 Skrevet 19. januar 2016 Jeg har erfaring med at tjukke folk lukter mer. Ikke bare svette, men såkalt puppelukt som kommer av svette under brystene. For ikke å snakke om lukt fra rompa. Ja jeg vet,for jeg jobber med folk og har kjent mye lukt. Tykke folk blir lettere svett når de rører seg,og det samler seg i groper og valker.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #10 Skrevet 19. januar 2016 Jeg har erfaring med at tjukke folk lukter mer. Ikke bare svette, men såkalt puppelukt som kommer av svette under brystene. For ikke å snakke om lukt fra rompa. Ja jeg vet,for jeg jobber med folk og har kjent mye lukt. Tykke folk blir lettere svett når de rører seg,og det samler seg i groper og valker. Jeg har virkelig aldri kjent puppe eller rumpelukt fra andre mennesker jeg omgås.. Hvor nærme står du når du legger merke til slik lukt? Huff, begynner å tenke at jeg har helt uvanlig elendig luktesans som ikke kjenner det andre kjenner.. Anonymous poster hash: 4bba8...6cf
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #11 Skrevet 19. januar 2016 Jeg merker på meg selv at når jeg er stresset så lukter jeg kraftigere. Da babyen min ble utsatt for en ulykke og vi var på sykehuset med henne(det gikk fint) kjente jeg at jeg oooset svettelukt. Anonymous poster hash: 4bba8...6cf
Elsker livet Skrevet 19. januar 2016 #12 Skrevet 19. januar 2016 En overvektig person kan nok lukte svette fortere fordi kroppen jobber hardere ved fysiske anstrengelser. I tillegg vil det være flere steder der fuktigheten samles opp, noe som kan skape lukt. Men ved normal hygiene vil det ikke være noen forskjell.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #13 Skrevet 20. januar 2016 Huff jaaaa Kjenner til den beske rumpe og puppe svette lukten.. Uuusjjjj. .. feite folk får det fortere ja Anonymous poster hash: 2b42e...130
Gjest Antarctica Skrevet 20. januar 2016 #14 Skrevet 20. januar 2016 Gud for en tråd... Heller feit i kroppen enn tjukk i huet, sier nå jeg.
MarianeA Skrevet 20. januar 2016 #15 Skrevet 20. januar 2016 Jeg har erfaring med at tjukke folk lukter mer. Ikke bare svette, men såkalt puppelukt som kommer av svette under brystene. For ikke å snakke om lukt fra rompa. Ja jeg vet,for jeg jobber med folk og har kjent mye lukt. Tykke folk blir lettere svett når de rører seg,og det samler seg i groper og valker. Jeg har virkelig aldri kjent puppe eller rumpelukt fra andre mennesker jeg omgås.. Hvor nærme står du når du legger merke til slik lukt? Huff, begynner å tenke at jeg har helt uvanlig elendig luktesans som ikke kjenner det andre kjenner.. Anonymous poster hash: 4bba8...6cf Ja det kan man lure på. Rumpelukt er virkelig ekkelt når det kommer fra andre,og tro meg, har du en gang kjent det glemmer du det ikke. Puppelukt er ikke helt der, for den er annerledes og kan forveksles med vanlig svettelukt. Og det er ikke så ille.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #16 Skrevet 20. januar 2016 Ja. Anonymous poster hash: 0c346...4b9
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #17 Skrevet 20. januar 2016 Nei, det tror jeg ikke. Overvektige svetter lettere, men sånn stinkende inngrodd lukt kommer an på hygienen. Anonymous poster hash: 677e4...2e0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #18 Skrevet 20. januar 2016 Jeg merker på meg selv at når jeg er stresset så lukter jeg kraftigere. Da babyen min ble utsatt for en ulykke og vi var på sykehuset med henne(det gikk fint) kjente jeg at jeg oooset svettelukt. Anonymous poster hash: 4bba8...6cf Adrenalin-svette! Det kan ikke sammenlignes med "vanlig" svette. Du lukter ikke sånn til vanlig! Anonymous poster hash: 3ac76...698
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #19 Skrevet 20. januar 2016 Jeg merker på meg selv at når jeg er stresset så lukter jeg kraftigere. Da babyen min ble utsatt for en ulykke og vi var på sykehuset med henne(det gikk fint) kjente jeg at jeg oooset svettelukt. Anonymous poster hash: 4bba8...6cf Samme her, når jeg blir stresset så renner svetten av meg, og det lukter skikkelig ille med en gang. Om svetten kommer av fysisk aktivitet så kommer ikke lukten like fort. Hadde for øvrig den stress-svetten konstant da jeg hadde nyfødt baby. Skikkelig upraktisk siden jeg slet med å få tid til å dusje mellom ammingen og folk kom innom hele tiden for å se babyen. Anonymous poster hash: a6ab9...811
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. januar 2016 #20 Skrevet 21. januar 2016 Kanskje noen. Men det kan være andre ting også. Jeg bruker en del medisiner og har brukt store doser tidligere. Svetten som kommer da lukter helt forferdelig. Det er grusomt og jeg kunne ha bytta klær mange ganger til dagen og vasker ofte klærne med eddik for å få det bort. Men jeg er klar over det og går fra ullklær til singlet med en gang jeg kjenner at nå blir jeg for varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå