Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Spratt opp, slang på meg en kjole og gikk ned i første etasje. Ropte "hallo" flere ganger, men ingen svarte. Tok en runde rundt i de fleste rom, så ingen. Har ikke turt å gå i kjelleren for å sjekke der. Ingen kan ha gått ut ytterdøra uten at jeg har fått det med meg, derfor har jeg ikke klart å riste av følelsen at kanskje noen er her fortsatt. Nå har det seg sånn at jeg (må nesten le litt her nå) må hente mat fra fryseren til tining, men tør ikke å gå ned. Jeg bor på et lite sted med bare 12000 innbyggere, og har aldri hørt om at noen har opplevd at uvedkommende har gått inne i huset deres. Fornuften sier meg derfor at dette umulig kan ha skjedd, selv om jeg tydelig hørte tunge skritt. Spørsmålet blir derfor: Har noen opplevd å våkne av noe som bare er innbilning? At man tror man hører noe, men så er det ikke ekte? Anonymous poster hash: 21eb2...8cd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Det kan ikke ha vært ute da? Men hvis du faktisk er sikker i din sak ville jeg ha ringt politiet og bedt de ta en runde i kjelleren. Anonymous poster hash: 1c4f4...0a7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Har du ikke en nabo eller en mann som kan komme inn og sjekke for deg? Anonymous poster hash: 46237...b4a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Det kan ikke ha vært ute da? Men hvis du faktisk er sikker i din sak ville jeg ha ringt politiet og bedt de ta en runde i kjelleren. Anonymous poster hash: 1c4f4...0a7 Nei, det var helt klart lyden av sko mot parketten her, en lyd som jeg har hørt mange ganger før. Ute er det så mye snø at det ville vært en helt annen lyd. Føler det blir veldig rart å skulle ringe politiet for dette, eller å blande inn naboer/forstyrre mannen på jobb. Sitter egentlig bare og leter etter naturlige forklaringer mens jeg venter på at de andre skal komme hjem. Anonymous poster hash: 21eb2...8cd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 Det kan ikke ha vært ute da? Men hvis du faktisk er sikker i din sak ville jeg ha ringt politiet og bedt de ta en runde i kjelleren. Anonymous poster hash: 1c4f4...0a7 Nei, det var helt klart lyden av sko mot parketten her, en lyd som jeg har hørt mange ganger før. Ute er det så mye snø at det ville vært en helt annen lyd. Føler det blir veldig rart å skulle ringe politiet for dette, eller å blande inn naboer/forstyrre mannen på jobb. Sitter egentlig bare og leter etter naturlige forklaringer mens jeg venter på at de andre skal komme hjem. Anonymous poster hash: 21eb2...8cd Men hvordan tør du å være i huset hvis du tror det er noen der enda? Anonymous poster hash: 8e595...bb5
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 Det kan ikke ha vært ute da? Men hvis du faktisk er sikker i din sak ville jeg ha ringt politiet og bedt de ta en runde i kjelleren. Anonymous poster hash: 1c4f4...0a7 Nei, det var helt klart lyden av sko mot parketten her, en lyd som jeg har hørt mange ganger før. Ute er det så mye snø at det ville vært en helt annen lyd. Føler det blir veldig rart å skulle ringe politiet for dette, eller å blande inn naboer/forstyrre mannen på jobb. Sitter egentlig bare og leter etter naturlige forklaringer mens jeg venter på at de andre skal komme hjem. Anonymous poster hash: 21eb2...8cd Hvis det er mye snø ute kanskje du kan se spor? Og da eventuelt ringe politiet som foreslått over? Anonymous poster hash: 64392...67c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 Det kan ikke ha vært ute da? Men hvis du faktisk er sikker i din sak ville jeg ha ringt politiet og bedt de ta en runde i kjelleren. Anonymous poster hash: 1c4f4...0a7 Nei, det var helt klart lyden av sko mot parketten her, en lyd som jeg har hørt mange ganger før. Ute er det så mye snø at det ville vært en helt annen lyd. Føler det blir veldig rart å skulle ringe politiet for dette, eller å blande inn naboer/forstyrre mannen på jobb. Sitter egentlig bare og leter etter naturlige forklaringer mens jeg venter på at de andre skal komme hjem. Anonymous poster hash: 21eb2...8cd Det er ikke rart, de har en hel del sånne oppdrag. Men hvis dere har innbruddsalarm kan du muligens kontakte vaktselskapet istedenfor som sender vektere. Hører du noe lyder nå forresten? Anonymous poster hash: 1c4f4...0a7
Miss Chocolate Skrevet 19. januar 2016 #9 Skrevet 19. januar 2016 Sov du, HI? Jeg har opplevd noen ganger såkalt søvnparalyse, da er man våken, men ører og øyne sover. Så man tror 100 % det er noen i huset, men det er bare en drøm. Ved søvnparalyse klarer man heller ikke bevege seg, så du hadde så klart ikke dette, men bare nevner det siden kroppen er merkelig og man kan altså høre lyder som ikke eksisterer.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #10 Skrevet 19. januar 2016 Sikker på at det ikke var en drøm? Jo, er vel egentlig det jeg lurer på, om det går an å drømme på den måten. Det var ikke noe innhold i drømmen i så fall (at jeg var et sted eller noe skjedde), det var kun at jeg våknet av fottrinn mot gulvet som egentlig fortsatte litt etter jeg våknet. bb5: Jeg føler egentlig ikke at jeg har noe annet valg enn å være her. Regner med at det er noe i hodet som spiller meg et puss, og vil ikke fremstå gal. I tillegg har jeg mye jeg må gjøre (studier). 67c: Har sett etter spor, men det er vanskelig å skille evt. nye siden det ikke har snødd siden de andre forlot huset i morges. 0a7: Du har sikkert rett, men tenker også at jeg burde ringt med en gang hvis jeg i det hele tatt skulle ringt... Nå er det noen timer siden. Vi har ikke alarm. Anonymous poster hash: 21eb2...8cd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #11 Skrevet 19. januar 2016 Sov du, HI? Jeg har opplevd noen ganger såkalt søvnparalyse, da er man våken, men ører og øyne sover. Så man tror 100 % det er noen i huset, men det er bare en drøm. Ved søvnparalyse klarer man heller ikke bevege seg, så du hadde så klart ikke dette, men bare nevner det siden kroppen er merkelig og man kan altså høre lyder som ikke eksisterer. Ja, nettopp noe sånt er det jeg tenker på. Jeg regner egentlig med at dette ikke har skjedd, selv om det føltes helt ekte. Jeg klarte altså å bevege meg siden jeg spratt opp og gikk ned, men tror nok jeg har hørt en lyd som ikke eksisterte. Anonymous poster hash: 21eb2...8cd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #12 Skrevet 19. januar 2016 Parketten kan "komme opp" som skritt, slik at det høres ut som skritt. Altså man tråkker ned parketten, den legger seg ned og brekker opp igjen på et annet tidspunkt. Det høres omtrent likt ut. Mange som har trodd på spøkelser pga dette. Anonymous poster hash: 51973...159
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #13 Skrevet 19. januar 2016 Herregud du er tøff! Hvordan i all verden turte du å gå rundt i huset å sjekke? Jeg hadde krøpet sammen på første gjemmested. Jeg er så lettskremt og mørkredd at jeg hadde sikkert svimt av når jeg ført hadde satt meg i skapet haha... Mulig du har hatt en drøm, drømmer kan føles veldig virkelige. Jeg håper det. For om ikke, så sitter det jo noen i kjelleren din ;( Anonymous poster hash: 18070...9a0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #14 Skrevet 19. januar 2016 Vi hadde besøk en periode. Vi hørte fottrinn og dører som åpnet og lukket seg. Datteren min så daglig en mørk skygge som "fløt" rundt i huset. Jeg så ingenting, men kunne ofte kjenne en stram lukt av sur tobakk. Vi hadde han på besøk i en 14 dagers tid, før jeg fikk hjelp til å bli kvitt han. Anonymous poster hash: 5883b...54d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #15 Skrevet 19. januar 2016 Har du ikke en nabo eller en mann som kan komme inn og sjekke for deg? Anonymous poster hash: 46237...b4a Hvis du faktisk tror det er noe farlig i kjelleren er det romlig uetisk å sende noen andre ned dit for å slippe selv. Anonymous poster hash: 78ac8...8af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå