Gå til innhold

En far som har null peiling på personlig hygiene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en felles datter på snart 7 år som blir fort svett. Hun lukter stramt om det går en dag eller to uten at hun er vasket skikkelig.. Jeg hentet henne igår på skolen etter samværshelg hos far. Håret var veldig bustete og flokete (aner ikke om de har børstet det, mulig, men så ikke slik ut) måtte dusje henne og vaske henne godt under armer og i håret på kvelden. Hun sier hun bader i badekar hos far, men sitter da kun i badekaret uten å vaske seg noen steder. Aner ikke om skolen synes slik er bekymringsverdig, eller er jeg bare hysterisk?! Jeg liker det IKKE, men nytter ikke si fra til han.... 

Anonymous poster hash: c44a7...84f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok lære datteren din til å passe på dette selv. Øv mens hun er hos deg. Veldig greit å passe på at hun ikke lukter på skole...barn kan være nådeløse

Anonymous poster hash: be5ac...66d

Skrevet

En 7- åring som lukter stramt og svett dersom hun ikke har gnidd med klut på et par dager? Her er det ikke far som ikke har peiling, men du som må være svært overømfintlig....

Anonymous poster hash: f2483...499
Skrevet

En 7- åring som lukter stramt og svett dersom hun ikke har gnidd med klut på et par dager? Her er det ikke far som ikke har peiling, men du som må være svært overømfintlig....

Er nok heller du som tror alle barn er like. Noen lukter strammere enn andre.

Anonymous poster hash: be5ac...66d

Skrevet

Korrekt, faren har ikke peiling. Han spiller dataspill 24/7 når han ikke jobber, og svetter mye selv. Det vet jeg fordi vi bodde sammen i 5 år. Ja, jeg vasker faktisk ungene mine lett hver dag - gjør ikke du? I tillegg til at de dusjer noen ganger i uka. Rundt 3 ganger. 

Skrevet

Jeg har en 7-åring og en 8-åring selv og de klarer fint å vaske seg uten hjelp....

Om hun bader i badekar hos far klarer hun å vaske seg mellom bena og under armene selv. Det er vel ikke normalt at pappa eller mamma vasker så store jenter mellom bena lenger?

Anonymous poster hash: eced1...279
Skrevet

Og hva menes med at jeg er overømfintlig? Jentungen begynte å svette mer i sommer, eller deromkring. Går det en dag eller to uten at hun vasker seg lukter hun som en tenåring under armene. Sånn skikkelig inntørka svette! Har vært i kontakt med helsestasjon som mener at noen svetter mer enn andre og at vi bare skal være obs på flere tidlige "pubertetstegn". Mulig hun kommer tidligere i pubertet enn sine jevnalderende. Hun har alltid vært tidlig ute med alt når det gjelder utvikling.

Skrevet

Jeg har en 7-åring og en 8-åring selv og de klarer fint å vaske seg uten hjelp....

Om hun bader i badekar hos far klarer hun å vaske seg mellom bena og under armene selv. Det er vel ikke normalt at pappa eller mamma vasker så store jenter mellom bena lenger?

Klart hun kan vaske seg selv, men da må jo faren gi henne noe å vaske seg med da? :legrine: Jeg gir henne såpe og klut i dusjen og hun vasker seg selv, men jeg hjelper litt til så det blir gjort ordentlig. Hun er faktisk bare en 1-klassing, og er dessverre ikke så opptatt av egen hygiene selv om vi jobber med saken å lære henne dette. 

Skrevet

Klart hun kan vaske seg selv, men da må jo faren gi henne noe å vaske seg med da? :legrine: Jeg gir henne såpe og klut i dusjen og hun vasker seg selv, men jeg hjelper litt til så det blir gjort ordentlig. Hun er faktisk bare en 1-klassing, og er dessverre ikke så opptatt av egen hygiene selv om vi jobber med saken å lære henne dette. 

Jeg hjelper også min 1.klassing med hårvask, og såpe står det selvfølgelig i dusjen. Kluter ligger i skapet så det klarer hun finne selv...

Men du sier det er snakk om en samværshelg, om hun er hos pappa en helg, og i løpet av den helgen bader, og da i badekaret gnir seg litt under armene og mellom bena med vann (om det er sånn at pappa ikke har klut og såpe tilgjengelig) så nekter jeg å tro at hun stinker så fælt at det er bekymringsverdig...?

Man kan ikke bli helt hysterisk heller, om hun i løpet av helga har vasket seg med bare vann så er det vel ingen stor krise så lenge hun er tilbake til klut og såpe når hun kommer til deg på mandag.

Skrevet

Det høres jo ut som faren ikke bør ha så lange samvær da, hvis han bare spiller og ikke kan passe på at hun vasker seg? Kanskje dere skal gå bort fra overnatting?

Og kanskje jenta er på vei inn i tidlig pubertet? Det høres uvanlig ut å lukte mye svette som syvåring.

Anonymous poster hash: 7e8d9...943

Skrevet

Dette er ikke vondt ment, men er hun overvektig siden hun allerede lukter svette? En mild deodorant kan hjelpe etter dusjing.

Og til deg som skrev lengre opp her; det er faktisk helt normalt å vaske 1. klassingen sin.

Anonymous poster hash: 48a50...8f8
Skrevet

Dette er ikke vondt ment, men er hun overvektig siden hun allerede lukter svette? En mild deodorant kan hjelpe etter dusjing.

Og til deg som skrev lengre opp her; det er faktisk helt normalt å vaske 1. klassingen sin.

Nei, normalvekt. Bruker parfymefri deo.

Skrevet

Er det vanlig at barn er så "hjelpesløse"? Min 4 åring vasker seg selv, finner klut og såpe selv. Vi er selvsagt med på badet, men han greier jo det der fint selv. Toåringen og gjør det jo selv... Men han gnur vi fortsatt litt over vi også da fordi han er litt mindre. Men trengs ikke egentlig...

Anonymous poster hash: b0580...295

Skrevet

Kan det være at far tror jenta klarer å ordne seg selv, at det er derfor han ikke følger opp?

Jenta mi på 5 år dusjer selv, gjort i 1,5 år, jeg vasker bare håret hennes. Men såpe og klut ordner hun selv..

Hva med å kjøpe en flaske med badeskum/såpe hun kan ha hos far? Det er jo stas med bobler samtidig som det lukter godt ;)

Anonymous poster hash: 2b132...801

Skrevet

Datteren min er nettopp blitt to år. Hun finner selv håndkle, vaskeklut og såpen sin. Hun vasker seg selv og spyler etterpå. Selvsagt hjelper jeg til med håret og tar en ekstra omgang med kulten etterpå, men regner med at hun er selvstendig på det området om fem år. Forøvrig kler hun på seg selv også :) Så mitt råd: lær henne å gjøre det selv!

Anonymous poster hash: d2138...901

Skrevet

Send med henne såpe i toalettvesken.

Lær henne å vaske seg selv!

Anonymous poster hash: 8d4b5...1f2

Skrevet

Min tynne 8-åring begynte å lukte som 7-åring.

Hi, du må nesten lære jenta di å vaske seg selv. Hun er mer enn gammel nok til det.

Anonymous poster hash: 6b037...623

Skrevet

Hva med å si ifra til far at han må gi henne såpe og vaskeklut når hun bader? Og jenta klarer å vaske seg selv så lenge hun har såpe. Ikke det største problemet, lett og fikse. 

Og hvis far sitter og spiller dataspill hele tiden når datteren din er hos han, så bør han ikke ha besøk. 

Anonymous poster hash: c9913...be2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...