Gå til innhold

sykemelding fra permisjon ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må til for å få sykemelding fra fødselspermisjon?

 

Anonymous poster hash: fa4a4...a26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at far skal overta meine du?

 

Dei tre vekene før termin treng du ikkje søke om. Då kan du vere sjukemeldt. Men desse vekene får du ikkje igjen på noko måte. Far får ikkje dei.

NAV sa til meg at dei 6 først vekene etter fødsel er mor sine uansett og at det ikkje hjelper med sjukemelding. Men dei resterande i mødrekvoten og felleskvoten kan overførast til far dersom mor får sjukemelding som presiserer at ho ikkje kan ta seg av barnet.

 

Men om ein er sjukemeldt i permisjonstida på vanlig måte får ein ikkje igjen permisjonsvekene til eige bruk om det er det du lurer på.

Skrevet

Du må ha en utvidet legeattest på at du er for syk til å ta deg av barnet.

 

Det holder ikke med en ordinær sykemelding på at du har vondt i en ankel eller har bihulebetennelse, de fleste greier ta seg av barnet selv om de er for syke til å arbeide. Men er du så syk at det er umulig for deg å ta deg av barnet alene kan du bli sykemeldt fra permisjonen og far kan ta over.  Det må søkes om og det må legges ved en utvidet legeattest.



Anonymous poster hash: 65adf...195
Skrevet

For at far skal overta meine du?

 

Dei tre vekene før termin treng du ikkje søke om. Då kan du vere sjukemeldt. Men desse vekene får du ikkje igjen på noko måte. Far får ikkje dei.

NAV sa til meg at dei 6 først vekene etter fødsel er mor sine uansett og at det ikkje hjelper med sjukemelding. Men dei resterande i mødrekvoten og felleskvoten kan overførast til far dersom mor får sjukemelding som presiserer at ho ikkje kan ta seg av barnet.

 

Men om ein er sjukemeldt i permisjonstida på vanlig måte får ein ikkje igjen permisjonsvekene til eige bruk om det er det du lurer på.

Vi fikk overført 8 uker rett etter fødsel til far pga jeg ikke kunne ta meg av barnet alene. Men vi fikk endel meldinger fra nav om at legeattest fra legen var for dårlig utfylt før det gikk igjennom,så det var ikke så lett å få det godkjent.

 

 

 

Anonymous poster hash: b2d17...6e1

Skrevet

Her så måtte far overta store deler av permisjonen, grunnet at jeg var syk. Var ingen problemer med å få det igjennom av Nav.



Anonymous poster hash: c33bf...fa2
Skrevet

 

For at far skal overta meine du?

Dei tre vekene før termin treng du ikkje søke om. Då kan du vere sjukemeldt. Men desse vekene får du ikkje igjen på noko måte. Far får ikkje dei.

NAV sa til meg at dei 6 først vekene etter fødsel er mor sine uansett og at det ikkje hjelper med sjukemelding. Men dei resterande i mødrekvoten og felleskvoten kan overførast til far dersom mor får sjukemelding som presiserer at ho ikkje kan ta seg av barnet.

Men om ein er sjukemeldt i permisjonstida på vanlig måte får ein ikkje igjen permisjonsvekene til eige bruk om det er det du lurer på.

Vi fikk overført 8 uker rett etter fødsel til far pga jeg ikke kunne ta meg av barnet alene. Men vi fikk endel meldinger fra nav om at legeattest fra legen var for dårlig utfylt før det gikk igjennom,så det var ikke så lett å få det godkjent.Anonymous poster hash: b2d17...6e1

Akkurat. Du fekk 8 av 14veker. Ikkje dei 6 som uansett er forbeholdt mor.

Var dette NAV sa vi og måtte vere forberedt på.

Hjalp det ikkje sjøl om legen fylte bedre ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...