Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 på magen når hun sover Snudd henne 6 ganger tilbake på rygg i kveld, men når jeg går inn å skjekker igjen, ligger hun på magen Redd krybbedød, selv om helsestasjonen sier det ikke er farlig når hun snur seg selv Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: 98cf9...b1e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Hørt på helsestasjonen. Anonymous poster hash: 2ee02...0a2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Det gjør min på syv mnd også. Hun har ligget på magen hver natt og sovet siden hun klarte å snu seg selv, det vil si fra fra hun var 3,5 mnd gammel. Jeg bare lar hun ligge sånn. Hun kommer uansett til å snu seg på magen igjen etter jeg har lagt meg. Anonymous poster hash: dc9ad...ed2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Jeg kjøpte sovepose med reimer til å feste i senga. Mange her inne mener det er tortur og at ungen da ikke kan røre seg, men det er ikke sant. Mitt barn klarte i alle fall å snu seg til siden (sov ofte på siden), sette seg opp og sprelle fritt med beina etc . Det eneste hun ikke klarte var å snu seg på magen, som også var hensikten. Anonymous poster hash: a8b1c...443
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 Før eller senere må de jo få lov å snu seg. Du kan ikke sitte ved senga hele natta heller. Prøv sånn sovepose uten ermer, da blir det vanskeligere å snu seg. Men jeg tror helsestasjonen har rett her altså. Anonymous poster hash: e1746...f1f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 Jeg har en jente på 7 år, hun har sovet på magen siden hun klarte snu seg selv. Hun sover skikkelig dårlig på ryggen. Jeg tror de har helt rett på helsestasjonen i at når de er sterke nok i kroppen til å snu seg selv, vil de også være sterke nok til lette på hodet, snu seg e.l. i søvne om de ikke får trekt pusten. Sjansen for krybbedød er minimal. Jeg prøvde jo å stroppe ungen fast på ryggen, f.eks i vogna, men da sov hun veldig dårlig og veldig kort. Vi kunne ikke la henne ta dagsovingen i vogna engang, for da våknet hun etter 45 minutter fordi hun lå i selen og på ryggen. La jeg henne inne i senga så hun kunne sove på magen sov hun i 2-3 timer. Den dag i dag, som 7-åring, sover hun på magen. Anonymous poster hash: 4723d...bb7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 Min eldste lå på magen fra hun kunne snu seg. Jeg lot henne. Seriøst, SÅ hysterisk kan man ikke være? Anonymous poster hash: d4878...4d1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 ingen problem, dagens samfunn og mødre er hysteriske Anonymous poster hash: 6e6e2...3d2
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. januar 2016 #9 Skrevet 19. januar 2016 Mine hsr gjort det fra 4-5 mnd og da har jeg latt de ligge som de selv vil. Hva annet skal man gjøre? Kan jo ikke stå opp hver halvtime hele natten for å sjekke hvordan de ligger.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #10 Skrevet 19. januar 2016 Ikke ha puter eller andre myke ting i senga, i allefall ikke ved hodeenden. Helst ikke sprinkelkant heller. Om du vil bruke noe som hindrer at babyen putter armer og bein gjennom sprinklene er cot wrap bra. Den puster (netting). Og generelt sørg for at det er god luft og ventilasjon på rommet hennes og rundt senga hennes. Anonymous poster hash: 6f8a0...0ca
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #11 Skrevet 19. januar 2016 takk for svar. Har prøvd sånn pose med seler, hun ble rasende, og fikk ikke sove... Har ikke puter eller myke ting, utenom bamsen hennes, og det er godt luftet, vi har ventilasjon som skifter ut luften hele døgnet på soverommet. Dere som mener jeg er litt hysterisk, ja er nok det, men mistet ett barn for 10 år siden, så det burde være lov. Hun sover godt på magen i kveld, har ikke snudd henne, og hun sover godt. Nå skal jeg prøve (så godt jeg kan) og sove også. (skjønner jo at jeg ikke kan fortsette å snu på henne, selv om jeg har gjort det i 2 mnd nå) Anonymous poster hash: 98cf9...b1e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #12 Skrevet 19. januar 2016 HI Anonymous poster hash: 98cf9...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå