Gå til innhold

gravid og sykemeldt 50-10å%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er gravid å blir 50 eller 100% sykemeldt over en lengre periode. Er det jobben eller nav som betaler lønn og vil en ha like mye i lønn som om en har jobbet ?

Anonymous poster hash: 940a9...7e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer hvem som betaler, det må du sjekke med jobben. Vanligvis betaler store firma (og så får de igjen fra Nav etterpå), mens hos små firma får man fra Nav. Du får samme beløp uansett, og samme som du hadde i lønn.

Anonymous poster hash: d00b4...1b6

Skrevet

Det varierer hvem som betaler, det må du sjekke med jobben. Vanligvis betaler store firma (og så får de igjen fra Nav etterpå), mens hos små firma får man fra Nav. Du får samme beløp uansett, og samme som du hadde i lønn.

Så man går altså ikke ned i lønn?

Takk for svar forresten ☺ har jobb med mye tunge løft og merker at dette kan slite meg ut .og har da ikke råd til å få utbetalt mindre enn det jeg får nå hvis jeg blir sykemeldt.

Skrevet

Har du en jobb som kan være farlig for fosteret (f.eks tunge løft), og de ikke kan tilrettelegge, bør du heller be legen om svangerskapspenger. Hvis du ikke er syk.

Skrevet

Det varierer hvem som betaler, det må du sjekke med jobben. Vanligvis betaler store firma (og så får de igjen fra Nav etterpå), mens hos små firma får man fra Nav. Du får samme beløp uansett, og samme som du hadde i lønn.Anonymous poster hash: d00b4...1b6

Ikke helt korrekt. Dersom du får utbetalt fra Nav, så får du maksimalt utbetalt det som utgjør en årslønn på 6 G. Så dersom du har årslønn på over 6 G, så taper du litt penger på å være sykmeldt.

Anonymous poster hash: c5c89...d56

Skrevet

Det varierer hvem som betaler, det må du sjekke med jobben. Vanligvis betaler store firma (og så får de igjen fra Nav etterpå), mens hos små firma får man fra Nav. Du får samme beløp uansett, og samme som du hadde i lønn.Anonymous poster hash: d00b4...1b6

Ikke helt korrekt. Dersom du får utbetalt fra Nav, så får du maksimalt utbetalt det som utgjør en årslønn på 6 G. Så dersom du har årslønn på over 6 G, så taper du litt penger på å være sykmeldt.

Tviler på at jeg er over 6G. Men hvor mye er 6G?

Skrevet

Det variererer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. Er det arbgiver som utbetaler, får du nok det samme, men det får du ikke nødvendigvis fra NAV. Sjekk med jobben din du!

Anonymous poster hash: 60bb9...ff5

Skrevet

Tviler på at jeg er over 6G. Men hvor mye er 6G?

1G er per 01.05.15 kr 90.068,-, så får du regne selv hvor mye 6G er.

Anonymous poster hash: 60bb9...ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...