Gå til innhold

barnet mitt vil bytte skole .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer . Kan noen hjelpe meg her . I dag kom datteren min hjem og sa hun vil bytte skole til den som jeg bor ved. Hun bor 50/50 hos mor og far og er 8år. Hun har hintet om dette lenge og aldri vørt så tydelig på dette som nå. Hun har tiligmed sagt til læreren sin i dag at hun skal bytte skole. Far er lite sammarbeidsvillig og jeg forventer ikke at han kommer til å lytte til jenta mi sitt ønske. Hvordan går man fram i en slik sak? Kan far nekte datteren sin å bytte skole?

Anonymous poster hash: 33c17...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved delt foreldreansvar og delt omsorg må begge samtykke i skolebytte

Anonymous poster hash: b0a65...2c7

Skrevet

Ja jeg vet at begge må samtykke ,men hvordan er det når det er barnets ønske?

Kan ene foreldre nekte barnet sitt å bytte skole?

Skrevet

Ja jeg vet at begge må samtykke ,men hvordan er det når det er barnets ønske?

Kan ene foreldre nekte barnet sitt å bytte skole?

Den ene kan nekte.

Skrevet

Hva mener du med å bytte skole til den hun bor med? Hun bor 50-50. Betyr det at hun skal ha 2 skoler?

Anonymous poster hash: 677d4...2a1

Skrevet

Det er det jeg med 100% sikkerhet tror far kommer til å gjøre. Hvordan er det hvis mam snakker med barnevernet. Skal ikke barnets ønsker bli hørt?

Skrevet

Hva er grunnen til at hun vil bytte? Det må jo være et bra argument og det burde jo far lite til. Evt finne en løsning der hun er nå

Anonymous poster hash: 8a469...9d3
Skrevet

Det er det jeg med 100% sikkerhet tror far kommer til å gjøre. Hvordan er det hvis mam snakker med barnevernet. Skal ikke barnets ønsker bli hørt?

Barnevernet kan da ikke gjøre noe.

Barn skal bli hørt, men ikke bestemme. Det er foreldrene som bestemmer.

Skrevet

Hva mener du med å bytte skole til den hun bor med? Hun bor 50-50. Betyr det at hun skal ha 2 skoler?

Anonymous poster hash: 677d4...2a1

Hun bor 50 /50 men går på den skolen som ligger nærmest der far bor. Men vil nå bytte å gå på skole her hvor jeg bor. Hun får allerede dekt busskort pga lang skolevei. Skoleveien vil bli litt kortere for hun ved et bytte men må fortsatt ta buss da.

Skrevet

Hva er grunnen til at hun vil bytte? Det må jo være et bra argument og det burde jo far lite til. Evt finne en løsning der hun er nå

2 av vennene hennes i klassen skal flytte og hun har delvis blitt utestengt i lek i perioder i høst. Hun sier også hun trives bedre her og jeg kjenner noen som jobber på skolen .

Skrevet

Men skoleveien vil vel bli lengre den uken hun er hos far. Og dermed går det opp i opp?

Anonymous poster hash: a1ae4...156

Skrevet

Men skoleveien vil vel bli lengre den uken hun er hos far. Og dermed går det opp i opp?

Anonymous poster hash: a1ae4...156

Veien blir ikke noe lengre. Den blir faktisk 2 busstopp kortere for hun de ukene hun er hos far. Nå hun er hos mor er det gåavstand , da vi ser skolen fra hjemmet vårt .hun har kort skolevei nå mens hun er hos far på den skolen hun går på nå. Huff for en teit setning det ble 😯

Skrevet

2 av vennene hennes i klassen skal flytte og hun har delvis blitt utestengt i lek i perioder i høst. Hun sier også hun trives bedre her og jeg kjenner noen som jobber på skolen .

Utestenging burde jo være en god nok grunn. Og at det er tryggere ved en evt overflytting fordi 2 hun kjenner skal også bytte dit

Skrevet

Barnet har rett til å bli hørt, og barnets modenhet vektlegges i stor grad, ikke nødvendigvis eksakt alder (over 7 og over 12 grensene). Jeg ville tatt med barnet og far på familievernkontoret og snakket sammen om situasjonen. 

Jeg tipper far er redd for at dersom jenta bytter skole, vil hun muligens være mer hos deg, og at han derfor stritter imot. Så om dere skal ha en sjanse, må dere få frem for far at dette er det barnet vil, og at det er til barnets beste.

Anonymous poster hash: 91799...7fe
Skrevet

Utestengt fra lek og vennene flytter?? La henne få skifte skole! Få far til å forstå at det er en god grunn til at hun vil dette.

Anonymous poster hash: d0eb2...0ed

Skrevet

Barnet på 8 år kan ikke bestemme selv om hun vil bytte skole. Hvorfor tror hn det blir så mye bedre på den nye skolen?

Hvorfor blir hun utestengt i lek? Flytter vennene til den skolen hun vil begynne på?

Jeg ville absolutt diskutert skolebytte med far. Men la jenta gå ut året på den skolen hun går på nå og jobb dere gjennom utestengingen i lek og savn av venner.

Vil hun enda bytte skole til sommeren og dere voksne ser det kan være lurt så kan dere heller gjøre det da.

Problemene forsvinner nok ikke kun ved å bytte skole.

Anonymous poster hash: e2fd5...dd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...