Gå til innhold

Til dere som jobber i barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en vanskelig situasjon og vet noe om en familie jeg skulle ønske jeg ikke visste. Mor har 2 barn,møter en mann i en annen by. Det ene barnet liker ikke denne mannen og ønsker ikke flytte så mor overlater barnet til barnets far. De har hatt lite kontakt i barnets liv. Nå skal faren i en rettsak hvor han er anklaget for familievold. Mitt spm: vil bv kobles inn pga denne saken da far har daglig omsorg for barnet eller blir jeg nødt til å melde min bekymring selv?

Anonymous poster hash: 604a1...cdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politiet skal sende en underretning til barnevernet når foreldre blir anmeldt / mistenkt / siktet for straffbare forhold. Men send melding du, for noen ganger kan det glippe, også for politiet.

mvh. barnevernsped. i bv.tjenesten

Anonymous poster hash: d091b...c58
Skrevet

OK, da vet jeg i alle fall at det blir tatt tak i. Bør det meldes i både byen mor bor og der far bor? Holder det å legge inn en bekymring på kun det jeg skrev her for at bv undersøker forholdene? Hi

Skrevet

OK, da vet jeg i alle fall at det blir tatt tak i. Bør det meldes i både byen mor bor og der far bor? Holder det å legge inn en bekymring på kun det jeg skrev her for at bv undersøker forholdene? Hi

Du melder inn til det kontoret der barnet bor.

Du skriver ned det du opplever som bekymringsverdig rundt barnet.

Anonymous poster hash: d091b...c58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...