Gå til innhold

Klarer dere å slå av TVn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skikkelig vansker med å skru av TVn om kvelden - uansett om det ikke er ett eneste program jeg har det minste interesse for å se. Synes det blir stille og rart. Blir nesten rastløs. En avhengighet....?

Hva med dere? Og til dere som klarer det - noen tips? Å "bare skru av" har jeg kommet på selv  :danse:

Anonymous poster hash: 36ba0...05f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skru av og sett på radioen i stedenfor. Det gjør jeg, mange gode kveldsprogram der.

Anonymous poster hash: d01ac...a87
Skrevet

Jeg skrur den aldri på. Er deilig med stillhet synes jeg...

Leser gjerne bøker, og sjekker nettbrett/mobil innimellom

Anonymous poster hash: ee9cf...380

Skrevet

Null problem. Jeg ser nesten aldri på vanlig tv, men på serier på Netflix ol. Da er det jo lett å skru av etterpå. Mannen derimot, han kan bli sittende i evigheter, han liksom glemmer litt at det kan vøre en ide å gjøre det.

Anonymous poster hash: f2c58...527
Skrevet

Her slås den på dersom det er noe spesielt som skal ses. Ellers er den av hele tiden. Blir gal av summingen fra den tittekassa.

Skrevet

Jeg kastet ut tv fordi mannen så på den døgnet rundt.

Anonymous poster hash: 2f483...f11

Skrevet

Her kommer tv'n bare på et par kvelder i uka, og da ikke før ganske seint. Det skjer jo alltid så mye annet om ettermiddagene. Msn skal lage middag, spise middag, barn skal gjøre lekser, ofte har de venner med hjem, og da kan de godt gjøre andre ting enn å glo på TV. Flere kvelder i uka er barna på trening og skal hentes og bringes. Når barna omsider er i seng, skal klær brettes, frokostbordet til neste dag gjøres klart, klær finnes fram, alt skal ryddes, oppvasken skal tas. Plutselig har kvelden gått, uten tid til TV.

Dere som ser mye TV, hvordan rekker dere det? Det er en ting vi faktisk velger bort i tidsklemma. Men vi så nok mer når barna var mindre og la seg tidligere om kvelden.

Anonymous poster hash: 8411f...1c1

Skrevet

Her står TVn på veldig mye - fra etter middag til jeg legger meg. 

Har lyst til å ta tilbake tiden på kveldene, men sliter med å faktisk gjennomføre det.

Må være et mål å bare se på programmer som faktisk gir noe - læring eller underholdning. 

Takk for svar fra dere!

HI

Skrevet

Skrur den av når jeg skal legge meg. Men nå har jeg ikke slått den på enda, ble for oppslukt av Dib 😊

Pleier å se tv ca 19.30-21.30 hvis jeg er hjemme.

Skrevet

Her kommer tv'n bare på et par kvelder i uka, og da ikke før ganske seint. Det skjer jo alltid så mye annet om ettermiddagene. Msn skal lage middag, spise middag, barn skal gjøre lekser, ofte har de venner med hjem, og da kan de godt gjøre andre ting enn å glo på TV. Flere kvelder i uka er barna på trening og skal hentes og bringes. Når barna omsider er i seng, skal klær brettes, frokostbordet til neste dag gjøres klart, klær finnes fram, alt skal ryddes, oppvasken skal tas. Plutselig har kvelden gått, uten tid til TV.

Dere som ser mye TV, hvordan rekker dere det? Det er en ting vi faktisk velger bort i tidsklemma. Men vi så nok mer når barna var mindre og la seg tidligere om kvelden.

Anonymous poster hash: 8411f...1c1

Barna er små - 3 og 6 år, og legger seg derfor før 1930. Men ser at det kan bli som du skriver på sikt :-)

Skrevet

Skrur den av når jeg skal legge meg. Men nå har jeg ikke slått den på enda, ble for oppslukt av Dib

Pleier å se tv ca 19.30-21.30 hvis jeg er hjemme.

Her surrer TVn på mens jeg er på DiB også  :D

Skrevet

Vi har den ofte på. Jeg skulle ønske vi kunne skru den av oftere, men gubben blir småmuggen dessverre. Når jeg er alene skrur jeg den sjelden på, og hører heller på musikk. Da kan jeg danse med mini om han er våken også :D

Anonymous poster hash: aa3b6...687
Skrevet

Har heldigvis ikke tv på dagligstuen så den står sjeldent på. Barna ser litt på dagen. Vi ser det vi skal (serier vi følger på streaming) og slår av.

Synes det er stressende å være på besøk hos folk der tvn står på for ingen grunn..

Anonymous poster hash: daae8...cd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...