Gå til innhold

Sur mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er i pappaperm med nr.2 og jeg er gravid med nr.3. Har bekkenløsning og er derfor sykemeldt 40% fra jobben, er derfor hjemme to dager i uka. Forrige uke klikka han i vinkel fordi han måtte stå opp med meg og barna og satt å var potte sur å lagde dårlig stemning hele morgenen første dagen jeg var hjemme. Dagen etter så lot jeg han bare sove mens jeg sto opp med begge og ordna alt fram til barnehagen kl.9.30 selv. Orka ikke det sure trynet hans, og det var mye hyggeligere alene med barna selv om jeg ble sliten. Igår sto jeg også opp med babyen og han sov til 12.30.

Nå vil han ut å drikke øl med en kompis en av kveldene når jeg er hjemme denne uka, dvs at alt ansvaret skal ligge på meg igjen mens han da planlegger å sove ut. Jeg orker ikke det, så sa nei, han kan godt dra ut å møte han, men han får drikke kaffe så han orker å stå opp i 6-7 tida og hjelpe meg. Jeg er ikke hjemme for morro skyld, jeg er tross alt sykemeldt og det er hans pappaperm. Nå sier han at jeg aldri lar han dra ut på ting og er sur. Er jeg urimelig eller hva?!

Anonymous poster hash: 9bceb...a6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dere virker litt urimelig begge to. Selvsagt skal han ta sin del av ansvaret siden han er hjemme i perm, men du er tross alt også hjemme og bør derfor også bidra. Jeg tror kommunikasjon er nøkkelen her. Drar han ofte ut? Og sover han bestandig lenge når han har vært ute? Jeg mener at selv om han er i perm bør jo ikke livet hans stoppe opp av den grunn. Jeg har hvertfall av erfaring lært at min mann er mye lettere å leve med dersom han får rast fra seg i ny og ned. Jeg gidder ikke ha en grinebiter hjemme, men jeg stiller også krav. Jeg bærer ikke byrden alene, vi er to om ansvaret.

Anonymous poster hash: d8d3f...015

Skrevet

Nei du er ikke urimelig. Han ville vel ha familie han også?

Anonymous poster hash: fad92...48c

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva slags jobb du har, men jeg hadde heller dratt på jobb emne å være hjemme og ta over mannens oppgaver. Har han ingen forståelse for hvorfor du er sykmeldt?

Anonymous poster hash: 8a23b...820

Skrevet

Eg har og bekkenløsning og eg blir mykje å vere heime med 2 åringen enn å gå på jobb. Mannen din må skjønne at du faktisk er sjukemeldt og ikkje heime for å avlaste ham!

Anonymous poster hash: 54d08...5dd

Skrevet

Eg har og bekkenløsning og eg blir mykje å vere heime med 2 åringen enn å gå på jobb. Mannen din må skjønne at du faktisk er sjukemeldt og ikkje heime for å avlaste ham!

Eg blir mykje verre av å vere heime, skulle det stå;-)

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis jeg var sykmeldt og han hadde perm skulle han ha fått stå opp hver dag...

Skrevet

Hadde min mann forsøkt å oppføre seg sånn hadde det blitt haraball. Mannen din er ikke tørr bak ørene ennå.

Anonymous poster hash: 48fd1...e19

Skrevet

Jeg tror jeg hadde droppet den sykemeldinga og jobbet 100% heller. Evt. hørt med jobben om jeg kunne tatt ut de 40 prosentene ved å jobbe saktere... Høres mer behagelig ut enn å være hjemme i denne situasjonen.

Anonymous poster hash: 022b0...f4a
Skrevet

Du kan informere ham om at han har skulket jobben sin alle dager i hverdagene han har sovet halve dagene. For hvis han ikke gidder å gjøre jobben sin i permisjon - dvs. ta seg av ungen - så bør han ikke ha permisjon. Han valgte å ta ut egentid ved å sove bort mange dager i forrige uke og nå også, og da får han innrette seg deretter nå.

Han må gjerne gå ut, men ikke hvis han ikke greier å stå opp tidlig dagen etterpå og ta ansvar for barna.

Om han generelt er slik så tenker jeg fvk kan være en god ide før tredjemann kommer, ellers vil du plutselig sitte med fire barn hvorav din mann er en trassig og unnasluntrende tenåring av de barna.

Anonymous poster hash: e67f3...11a
Skrevet

Helt seriøst, lat som du har legetime og gå og sett deg på kafe en time eller to.

Anonymous poster hash: 0deea...c87
Gjest Antarctica
Skrevet

Hva med å reise bort en liten langhelg? Si du skal på et opphold med tilpasset trening og helseoppfølging av kvinner med bekkenløsning. Dra på spa. Han har jo permisjon og goooood tid til husarbeid og barn 😆

Skrevet

Jeg synes dere virker litt urimelig begge to. Selvsagt skal han ta sin del av ansvaret siden han er hjemme i perm, men du er tross alt også hjemme og bør derfor også bidra. Jeg tror kommunikasjon er nøkkelen her. Drar han ofte ut? Og sover han bestandig lenge når han har vært ute? Jeg mener at selv om han er i perm bør jo ikke livet hans stoppe opp av den grunn. Jeg har hvertfall av erfaring lært at min mann er mye lettere å leve med dersom han får rast fra seg i ny og ned. Jeg gidder ikke ha en grinebiter hjemme, men jeg stiller også krav. Jeg bærer ikke byrden alene, vi er to om ansvaret.

Ho er ikkje heime for å bidra, ho er heime for å kvile så ho ikkje skal øydeleggje bekkenet og for å holde ut i jobben lengst mogleg.

Anonymous poster hash: 64b71...264

Skrevet

Nei, nei, nei...Hi er ikke hjemme for å bidra, hun er hjemme fordi hun ikke klarer å jobbe pga bekkenløsning. Mannen blir betalt for å være hjemme med barnet, og det betyr også at han skal stå opp og ta ansvaret i vanlig arbeidstid. Det er faktisk så enkelt som det. 

Anonymous poster hash: a976b...d43

Skrevet

Nei, du er ikke urimelig! Man yter etter evne. Er den ene dårlig må den andre trø til ekstra i denne perioden. En familie skal jo være er teamarbeid.

Anonymous poster hash: 3aa45...9c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...