Gå til innhold

Planlagt KS på Riksen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha planlagt KS om en mnds tid (ikke selvbestemt), og lurer på om noen har tatt planlagt KS på Riksen og kan fortelle litt om hvordan det foregår, og om det er noen som har noen tips/råd?

 

Anonymous poster hash: 00ee6...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt (tvillinger). Litt mer konkret, hva lurer du på?



Anonymous poster hash: 609b3...251
Skrevet

Jeg har tatt (tvillinger). Litt mer konkret, hva lurer du på? Anonymous poster hash: 609b3...251

Lurer på hvordan det foregår, om man får være sammen med barnet etter fødsel, om det var en allright opplevelse, hvor lenge man er på sykehuset etterpå (normalt sett), får far sove der, må man dele rom, er det noe du må forberede, tenke på på forhånd etc. Lurer egentlig på alt! HI

 

Anonymous poster hash: 00ee6...e2e

Skrevet

To ganger. Første gang var jeg ikke kjempefornøyd, andre gang var langt bedre. Far fikk være der en to netter begge gangene, men det er man ikke garantert (det var ikke fullt, så vi fikk et enkeltrom, og jeg var temmelig syk og behøvde hjelp med å ta hånd om barnet).

 

Var to døgn begge gangene, dro hjem på eget ønske - kunne blitt lenger om jeg ville. De tok ut barnet, jeg fikk se det, det ble tørket og pakket inn på et rom ved siden av, jeg fikk se det litt til, så ble babyen med far mens jeg lå på overvåkningen noen timer.



Anonymous poster hash: 8bf1f...ca4
Skrevet

 

To ganger. Første gang var jeg ikke kjempefornøyd, andre gang var langt bedre. Far fikk være der en to netter begge gangene, men det er man ikke garantert (det var ikke fullt, så vi fikk et enkeltrom, og jeg var temmelig syk og behøvde hjelp med å ta hånd om barnet).

 

Var to døgn begge gangene, dro hjem på eget ønske - kunne blitt lenger om jeg ville. De tok ut barnet, jeg fikk se det, det ble tørket og pakket inn på et rom ved siden av, jeg fikk se det litt til, så ble babyen med far mens jeg lå på overvåkningen noen timer.

 

Anonymous poster hash: 8bf1f...ca4

Takk for svar! :) Er dette lenge siden? HI

 

 

Anonymous poster hash: 00ee6...e2e

Skrevet

 

To ganger. Første gang var jeg ikke kjempefornøyd, andre gang var langt bedre. Far fikk være der en to netter begge gangene, men det er man ikke garantert (det var ikke fullt, så vi fikk et enkeltrom, og jeg var temmelig syk og behøvde hjelp med å ta hånd om barnet).

 

Var to døgn begge gangene, dro hjem på eget ønske - kunne blitt lenger om jeg ville. De tok ut barnet, jeg fikk se det, det ble tørket og pakket inn på et rom ved siden av, jeg fikk se det litt til, så ble babyen med far mens jeg lå på overvåkningen noen timer.

 

Anonymous poster hash: 8bf1f...ca4

Takk for svar! :) Er dette lenge siden? HI

 

 

Anonymous poster hash: 00ee6...e2e

 

Snart to år siden sist.

 

Anonymous poster hash: 8bf1f...ca4

Skrevet

Jeg har også to pl ks og én fødsel på riksen bak meg. Siste ks i oktober 2015. Veldig likt som Anonym 18:44 beskriver. Jeg var veldig fornøyd med oppholdene jeg. Gi beskjed hvis du lurer på noe mer :)

Skrevet

Jeg som fikk tvillinger (litt tidlig født), bodde på familierom i fem dager sammen med barna og pappaen. Jeg ble behandlet som en dronning av verdens søteste og hyggeligste personell. Jeg ville helst ikke reise hjem :-)



Anonymous poster hash: 609b3...251
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Merker jeg begynner å grue meg veldig, ikke til selve operasjonen, men til hvordan timg blir etterpå når jeg ikke vet hvilken tilstand jeg kommer til å være i... Lurer jo på alt, så har noen spørsmål til: Har hørt at neglelakk ikke er lov, og at man ikke bør ha barbert underlivet den siste mnd før inngrepet. Men er sminke lov? Hva med deodorant, bodylotion osv? Kan jeg ha nybarberte legger? Er det noe annet jeg må tenke på på forhånd? Ser for meg at tiden på overvåkningen etterpå går veldig tregt, iallefall uten mann og baby. Får man til å sove disse timene, eller kan man lese/høre på musikk? Får man smertestillende etter operasjonen? Når begynner såret å gjøre vondt og hvor lenge er det vondt? Klarte dere å ta imot besøk på sykehuset samme dag eller er det best å be spente besteforeldre om å vente et par dager med å komme? Sikkert mange teite spørsmål her, men må bare høre siden dette er nytt og skummelt for meg. :) HI

 

Anonymous poster hash: 00ee6...e2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...