GÃ¥ til innhold

Trening mot bekkenplager? 💪

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24 uker på vei, og har plutselig de siste dagene fått så vondt i bekkenet (kanskje fordi kvalmen endelig har sluppet taket nok til at jeg har orket å gå litt?). Fant ikke så mye ved å google, så lurte på om det er noen som har tips til treningsøvelser jeg kan gjøre for å bli bedre? Gjerne med link til nettside/beskrivelse, hvis du har! :)

Anonymous poster hash: 62422...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få henvisning og bestill time hos fysioterapeut umiddelbart! Det er ofte lang ventetid. Du bør trene spesielt bekkenbunn, tverrgående magemuskel, rumpe, lår, rygg. Sykkel og ellipsemaskin er kondisjonstrening som er skånsom mot bekkenet.

Skrevet

Er også enig i at du må få en henvisning til fysioterapeut. De kan undersøke om der er bekkenløsning eller låsning.

I mellomtiden anbefaler jeg at du gjør knebøy, seteløft og sidehev.

Lykke til😊

Anonymous poster hash: 7e234...746

Skrevet

Plutselige smerter kan bety låsning. Spesielt om smerten sitter på baksiden. Anbefaler deg en tur til kiropraktor/manuellterapeut. Er det låsning trenger du kanskje bare 1-2 behandlinger.

Anonymous poster hash: 62ea6...b93

Skrevet

Takk for svar! :) Ringer fysioterapeut i morgen!

HI

Anonymous poster hash: 62422...57c

Skrevet

Dersom du får henvisning fra lege, så er behandlingen gratis.0

Skrevet

Du kan bestille time hos fysio først, bare du får henvisning før timen er. Sjekk at du velger en fysioterapeut som er støttet av Helfo, ellers vlir det dyrt. Lister finnes på kommunens nettsider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...