Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Vært på en behandling med barnet på 7 år. Hadde snakket om hva som skulle skje, ikke noe farlig eller vondt (kan sammenligne det med å ta på neglelakk, ikke vondt!) Hele behandlingen gikk kjempe dårlig, gutten nektet å samarbeide og det ble ikke gjennomført. Det er snakk om en behandling som mest sannsynlig hadde endret hverdagen ( smerter hver dag, til ingen smerter). Vi skulle egentlig på kafé, men det droppet vi. Hadde også planlagt å dra I svømmehallen seinere I dag, men nå har jeg egbtlig bare lyst til å droppe dette også.. Hva syns dere? Jeg er skikkelig oppgitt 😬 Anonymous poster hash: cecaf...249
Tipp topp Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Hvorfor nektet han og samarbeide? Var det bare dårlig oppførsel eller var det fordi han feks faktisk var redd for behandlingen? Ikke alltid så lett å være 7 år og skulle gjennom noe som kanskje virker skremmende. Ikke alltid vi voksne klarer og forstå hvorfor.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Hvorfor nektet han og samarbeide? Var det bare dårlig oppførsel eller var det fordi han feks faktisk var redd for behandlingen? Ikke alltid så lett å være 7 år og skulle gjennom noe som kanskje virker skremmende. Ikke alltid vi voksne klarer og forstå hvorfor. Gudene veit..jeg tok det som tull fordi det rent logisk ikke er noe å Være redd for. Bare tull. Men ser jo at han angrer nå, selv om det nå er for "seint" (bestille ny time og evt. Prøve på nytt da..) Hl Anonymous poster hash: cecaf...249
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Slik drittunge- oppførsel hadde ikke jeg belønnet nei! Han er 7 ÅR, ikke 2! Anonymous poster hash: a697c...fe4
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 Hvis han er redd, selv om du kanskje ikke forstår hvorfor han er redd, syns jeg det er strengt. Syns ikke redsel skal straffes. Anonymous poster hash: 4a355...0e2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 Hvis han vet og forstår hvordan behandlingen virker og ikke er redd så ville jeg ha droppet alt han skulle belønnes med. "Vil ikke og gidder ikke"-oppførsel skal ikke belønnes, da er man på veg til å skaffe seg en drittunge. Anonymous poster hash: 32fe7...686
Leeloo76 Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 Jeg ville nok ikke gjennomført det som var planlagt om det var ment som "premie", men ellers ville jeg bare bestilt ny time og tatt en prat om at det ble litt dumt denne gangen, og litt om hvordan han kan takle det bedre neste gang. Vis til at nå er "vondten" der fortsatt, og om det ikke er bedre å bare få det overstått. Min yngste nektet å åpne munnen hos tannlegen, selv om vi hadde snakket og øvd masse. hun fikk ikke premie hos tannlegen (ingen var sinte selvfølgelig), bestilte ny time med litt ekstra tilvenningstid, så gikk hun med faren og det gikk helt fint.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #8 Skrevet 18. januar 2016 Jeg synes du er slem jeg, som straffer ham fordi han var redd. Hadde du forklart godt nok i forkant hva som skulle skje? Anonymous poster hash: a9f67...484
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #9 Skrevet 18. januar 2016 Jeg synes du er slem jeg, som straffer ham fordi han var redd. Hadde du forklart godt nok i forkant hva som skulle skje? Anonymous poster hash: a9f67...484 Enig med denne. Man straffer ikke redsel, selv om man selv ikke synes det var noe å være redd for. Glad for at jeg ikke har et sånt forhold til mine barn. Anonymous poster hash: b0c89...529
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #10 Skrevet 18. januar 2016 Har ei som akkurat har vært gjennom en stor operasjon med masse smerter etterpå og uten garantert resultat i forkant. Er også 7 år. Jeg forberedte henne godt i forkant og sa klart i fra hva belønningen var i etterkant (noe hun ønsket seg). Jeg fikk alt helsepersonell som håndterte henne til å gi tydelige forklaringer, samt at jeg passet på at vi spøkte litt. Alt gikk greit hele veien, selv om hun gruet seg noe veldig til alt fra venefloner, blodprøver til narkose. Løfter holder du, men var løftene om ting og tang en premie for utført "oppdrag", så skal du ikke gi ham det. Var det ikke forutsetningen for at de hyggelige tingene skulle skje etterpå, så gjennomfører du dem. Anonymous poster hash: 0cc7f...21d
Liljekonvall<3 Skrevet 18. januar 2016 #11 Skrevet 18. januar 2016 Selv om undersøkelsen ikke hadde gjort vondt, så forstår jeg på hovedinnlegget at 7-åringen har mye vondt fra før? I såfall kan jeg skjønne at han er redd. Behandling hos helsepersonell kan virke skremmende på et barn, det husker jeg selv fra jeg var liten. Syns ikke han skal straffes for reaksjonen, det tror jeg vil gjøre vondt verre.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #12 Skrevet 18. januar 2016 Det ble til at det ikke ble noe kafébesøk. Og det ble I grunn hele konsekvensen. Vi er på vei til bassenget nå. Må også si at han fikk en grundig forklaring I fokant. Han visste 100% hva som skulle skje og at det ikke gjorde vondt (har Vært igjennom det Før, så dette vet han). Men vi får prøve igjen seinere ☺ Hl Anonymous poster hash: cecaf...249
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #13 Skrevet 18. januar 2016 Jeg hadde vært mye strengere enn deg. Med forbehold om at du/mannen hadde forberedt ham godt og fortalt hvor ufarlig denne behandlingen var og hvor godt det ville være i etterkant. Redsel er en naturlig følelse som også barn må lære å håndtere. Foreldre støtter, veileder og trøster, men det betyr ikke at barn skal slippe alt (f. eks behandling for helsa) fordi barnet er redd. Mine barn har selv vært gjennom behandling, også behandlinger som gjør litt vondt. Det har aldri vært snakk om at de ikke skal gjennom det. Av og til må også barn gjøre ting de ikke vil, da spesielt det som fremmer helsa. Noe sier meg at det er andre ting som spiller inn her. Er barna veldig sta til vanlig? Anonymous poster hash: 7136e...991
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #14 Skrevet 18. januar 2016 Jeg synes du er slem jeg, som straffer ham fordi han var redd. Hadde du forklart godt nok i forkant hva som skulle skje? Anonymous poster hash: a9f67...484 Enig med denne. Man straffer ikke redsel, selv om man selv ikke synes det var noe å være redd for.Glad for at jeg ikke har et sånt forhold til mine barn. Anonymous poster hash: b0c89...529 Han straffes jo ikke. Han bare får ikke belønningen han skulle få om han gjennomførte. Hvis han hadde fått det uansett hadde det jo heller ikke vært en belønning... Anonymous poster hash: 405d9...c2b
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #15 Skrevet 18. januar 2016 Det ble til at det ikke ble noe kafébesøk. Og det ble I grunn hele konsekvensen. Vi er på vei til bassenget nå. Må også si at han fikk en grundig forklaring I fokant. Han visste 100% hva som skulle skje og at det ikke gjorde vondt (har Vært igjennom det Før, så dette vet han). Men vi får prøve igjen seinere ☺ Hl Anonymous poster hash: cecaf...249 Som sagt, kun drittunge- oppførsel!! Anonymous poster hash: a697c...fe4
Berta_78 Skrevet 18. januar 2016 #16 Skrevet 18. januar 2016 Jeg skjønner ingenting av dette. Dere hadde bestilt time til behandling som med sikkerhet vil hindre smerte/plager i fremtiden, og så lot dere barnet ta avgjørelsen på om det skulle gjennomføres? Kunne ikke falt meg inn. Jeg hadde trøstet og holdt, men vi hadde ikke gått derfra før det var gjort. Om barnet hadde blitt så hysterisk at jeg hadde fryktet for den mentale helsen, hadde han sluppet, men da hadde jeg jo aldri straffet ham etterpå...?
Gjest Antarctica Skrevet 18. januar 2016 #17 Skrevet 18. januar 2016 Jeg skjønner ingenting av dette. Dere hadde bestilt time til behandling som med sikkerhet vil hindre smerte/plager i fremtiden, og så lot dere barnet ta avgjørelsen på om det skulle gjennomføres? Kunne ikke falt meg inn. Jeg hadde trøstet og holdt, men vi hadde ikke gått derfra før det var gjort. Om barnet hadde blitt så hysterisk at jeg hadde fryktet for den mentale helsen, hadde han sluppet, men da hadde jeg jo aldri straffet ham etterpå...?Enig med Berta.Men det er ikke noe å tenke på nå. Bruk krefter på å motivere før neste gang!
Berta_78 Skrevet 18. januar 2016 #18 Skrevet 18. januar 2016 Jeg skjønner ingenting av dette. Dere hadde bestilt time til behandling som med sikkerhet vil hindre smerte/plager i fremtiden, og så lot dere barnet ta avgjørelsen på om det skulle gjennomføres? Kunne ikke falt meg inn. Jeg hadde trøstet og holdt, men vi hadde ikke gått derfra før det var gjort. Om barnet hadde blitt så hysterisk at jeg hadde fryktet for den mentale helsen, hadde han sluppet, men da hadde jeg jo aldri straffet ham etterpå...?Enig med Berta.Men det er ikke noe å tenke på nå. Bruk krefter på å motivere før neste gang! Viktig det siste :-) Enig!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #19 Skrevet 18. januar 2016 Jeg skjønner ingenting av dette. Dere hadde bestilt time til behandling som med sikkerhet vil hindre smerte/plager i fremtiden, og så lot dere barnet ta avgjørelsen på om det skulle gjennomføres? Kunne ikke falt meg inn. Jeg hadde trøstet og holdt, men vi hadde ikke gått derfra før det var gjort. Om barnet hadde blitt så hysterisk at jeg hadde fryktet for den mentale helsen, hadde han sluppet, men da hadde jeg jo aldri straffet ham etterpå...?Enig med Berta.Men det er ikke noe å tenke på nå. Bruk krefter på å motivere før neste gang! Viktig det siste :-) Enig! Var ikke jeg som tok avgjørelsen om å stoppe, det gjorde behandler. Så det ble aldri snakk om å holde fast og bare gjøre. Og det hadde ikke vært heldig heller, I og med at barnet må tilbake seinere uavhengig av hvordan det gikk I dag. Hl Anonymous poster hash: cecaf...249
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #20 Skrevet 18. januar 2016 Vært på en behandling med barnet på 7 år. Hadde snakket om hva som skulle skje, ikke noe farlig eller vondt (kan sammenligne det med å ta på neglelakk, ikke vondt!) Hele behandlingen gikk kjempe dårlig, gutten nektet å samarbeide og det ble ikke gjennomført. Det er snakk om en behandling som mest sannsynlig hadde endret hverdagen ( smerter hver dag, til ingen smerter). Vi skulle egentlig på kafé, men det droppet vi. Hadde også planlagt å dra I svømmehallen seinere I dag, men nå har jeg egbtlig bare lyst til å droppe dette også.. Hva syns dere? Jeg er skikkelig oppgitt Anonymous poster hash: cecaf...249 Hei. Jeg synes det ikke er for strengt å ikke belønne, når avtalen ikke er gjennomført. Det kommer til å bite deg i rumpa hver gang det er noe han ikke har lyst til, for han tror han får belønning uansett. Anonymous poster hash: f04be...eef
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #21 Skrevet 18. januar 2016 Mangel på oppdragelse! Anonymous poster hash: a697c...fe4
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #22 Skrevet 18. januar 2016 Min p sju kunne reagert tilsvarende. Handler for hans del ikke om dårlig oppdragelse eller noe annet negativt dere kommer med her. Med rett og slett redsel og at han ikke får til å kontrollere det. Kan få panikk. Hvis det var det som hadde skjedd hadde jeg uansett tatt med på kafé for debrief og kos. Anonymous poster hash: bd1bb...194
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå