Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Hei! Igår kom jeg hjem fra en hyttetur med søstern og familien. Jeg har akkurat fortalt familien nyheten om at jeg er gravid, med mitt første barn. Søstern min er også gravid med sitt andre. Hele helgen har jeg fått høre hvor forferdelig det kommer til å bli for meg. Både fødsel og det å ha en baby. Søstern min er en god del år eldre enn meg, og fikk ikke sitt første barn før godt opp i 30 årene. Jeg er i 20årene, så hun mener jeg går glipp av hele livet om jeg får barn nå. Dette sårer meg så veldig. Fordi jeg en overfølsom hormonel gravid allerede, og føler ikke jeg trenger leksjoner i hvor jævlig det er å ha et barn. Etter denne helgen føler jeg meg tappet for energi, og føler at det hele er ganske mot løst. Noen som har noen positive erfaringer? Er det virkerlig så forferdelig? Anonymous poster hash: e57de...e52
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Det er jo ikke forferdelig i det hele tatt! Slitsomt ja, men verdens beste jobb å være mamma😊 Og de fleste får jo flere barn så så ille kan de vel ikke syns det er.. Anonymous poster hash: 97eae...16b
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Det er slitsomt - og livet ditt blir aldri det samme. Men forferdelig vil jeg ikke si at det er. Anonymous poster hash: 1642c...da8
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Forferdelig er det siste ordet jeg ville brukt. Det synes jeg var ganske stygt.Men om din søster er gravid med barn nummer to, er hun kanskje bare veldig sliten nå.For SLITSOMT er et ord jeg mener er helt innafor å bruke.Det er j**la slitsomt noen dager, men for min del overskygger GLEDEN alt. Anonymous poster hash: 8d57e...fbb
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 Jeg er 27 år og gravid med nr to, høygravid for å være nøyaktig. Blir to tette da min sønn er 1år nå. Jeg storkoser meg. Ville ikke valgt annerledes for fem flate øre. Har en flott liten gutt som gir meg så mye glede og varme. Jeg antar det blir tungt med to små i perioder men det blir hva vi gjør det til også. Mannen hjelper til masse så det har nok litt å si. Ikke hør på henne. Gled deg. Kanskje hadde hun en dårlig dag. Uansett gjør det klart for henne at slike ting er unødvendig å dele. Anonymous poster hash: db64c...3b2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 Jeg synes det er veldig slemt å si sånt. Det dreper jo gleden din av å fortelle en slik stor nyhet! Det er veldig fint å få barn, det beste i verden :-)<br /><br />Jeg tror din søster er misunnelig. Anonymous poster hash: 031bf...4f1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 Jeg synes det er veldig slemt å si sånt. Det dreper jo gleden din av å fortelle en slik stor nyhet! Det er veldig fint å få barn, det beste i verden :-)<br /><br />Jeg tror din søster er misunnelig. Anonymous poster hash: 031bf...4f1 Misunnelig på hva!? Anonymous poster hash: 2b6b4...22c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #8 Skrevet 18. januar 2016 Jeg tror din søster er sliten og hormonell. Når det er sagt....Å få barn er jo litt som å bli lurt. Fra naturens side er vi programmert til å reprodusere oss. Det er sterke drifter som får oss til å ha samleie, noe som i grunn er en syk handling å bedrive. Men naturen bestemmer. Det fører med seg barn, og vi er programmert til å elske våre barn. Mor elsker høyere enn far. Babyen kommer til verden, den krever alt på liv og død. Alt. Og vi gir alt og smiler tappert. Kroppen øser ut de riktige hormonene til riktig tid, sånn at vi skal,elske vårt abkom heller enn å kaste det i veggen. Å få barn er i grunn et helvete, men naturen hjelper oss gjennom det. Din søster har mye rett, og lykken kommer ikke automatisk med en baby. Det finnes ingen angrerett, så vi må bare lære oss å like barnet og livet. Men slitsomt? Åja, fyfaen. Anonymous poster hash: db09a...fe9
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #9 Skrevet 18. januar 2016 Det er fantastisk å ha barn, ikke forferdelig!! Dessuten er ett barn null problem, det er først nå som jeg har tre stykk at jeg kan kjenne litt på at det er slitsomt til tider Anonymous poster hash: e3b87...20c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #10 Skrevet 18. januar 2016 Men kjære deg, det er ikke forferdelig å ha barn. Hvis din søster mener det så burde hun virkelig ikke fått et barn til. Det er slitsomt å få barn, det forandrer hele livet ditt og du får mindre frihet og søvn, men gleden med å få et barn overskygger alt dette. Kos deg med graviditeten og se frem til en helt ny mening i livet :-) Anonymous poster hash: ec795...b00
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. januar 2016 #11 Skrevet 18. januar 2016 Det er ingen tvil om at det krever mye av en å få barn og å ta vare på et barn. Det blir lite søvn, lite egentid, man må sette sine egne behov på hold, det er en annen som alltid kommer først, og bekymringene strømmer på. Men det forandrer likevel ikke det faktum at det å ha barn er fantastisk givende, morsomt, spennende og fint. Det fineste som finnes, faktisk, for de aller fleste iallefall. Det er definitivt verdt all slitet!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #12 Skrevet 18. januar 2016 Anonym bruker, on 18 Jan 2016 - 15:02, said: Anonym bruker" data-cid="147676384" data-time="1453125437" data-date="i dag, 14:57 said: Jeg synes det er veldig slemt å si sånt. Det dreper jo gleden din av å fortelle en slik stor nyhet! Det er veldig fint å få barn, det beste i verden :-)<br /><br />Jeg tror din søster er misunnelig. Anonymous poster hash: 031bf...4f1 Misunnelig på hva!? Anonymous poster hash: 2b6b4...22c Det første som slo meg, var at hun ikke helt likte å dele oppmerksomheten rundt det å gå gravid og å få en baby. Jeg hadde i alle fall blitt veldig lei meg dersom min søster hadde foret meg opp og ned og i mente om hvor forferdelig det var å få barn. Hun har jo selv ett og går gravid med nr. 2. Det kan da ikke være så fælt da? Hvorfor være så negativ når HI kommer med en sånn gledelig nyhet? Folk som ikke klarer å være glade på andres vegne er som regel misunnelige. Anonymous poster hash: 031bf...4f1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #13 Skrevet 18. januar 2016 Merkjeleg. Då eg var gravid med førstemann følte eg og at det var mange som absolutt skulle fortelle meg kor slitsomt det var med barn. Eg vart rett og slett lei meg til tider. Trur dei berre meinte å "korrigere" den der "å alt blir så fantastisk med barn" teorien som mange andre kjem med. Men eg sette absolutt ikkje pris på det😉 no når eg går gravid med nr 3 og 4 er alle mykje meir positive av ein eller annan grunn, sjølv om det no verkeleg kjem til å bli heilt utruleg slitsomt (og heilt utruleg kjekt og sjølvsagt). Kanskje fordi dei trur eg veit kva eg går til;-) Kanskje søstra du berre prøvar å forberede deg litt på at det er slitsomt med barn. For det er det. Men det er absolutt ikkje forferdeleg. Det er faktisk endå betre enn eg hadde forestilt meg. Så om eg var deg ville eg sett det på hormonkontoen både for deg og søstra di. Ho er sikkert sliten og skjønnar ikkje at du vil ho skal vere glad for graviditeten din (for det er ekstra slitsomt å vere gravid når ein har born frå før) og du er og hormonell og overreagerer litt, tolkar henne meir negativt enn ho meinte det;-) (Eg toler iallefall ingenting når eg er gravid😉) Anonymous poster hash: 2357f...487
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #14 Skrevet 18. januar 2016 Jeg tror din søster er sliten og hormonell. Når det er sagt....Å få barn er jo litt som å bli lurt. Fra naturens side er vi programmert til å reprodusere oss. Det er sterke drifter som får oss til å ha samleie, noe som i grunn er en syk handling å bedrive. Men naturen bestemmer. Det fører med seg barn, og vi er programmert til å elske våre barn. Mor elsker høyere enn far. Babyen kommer til verden, den krever alt på liv og død. Alt. Og vi gir alt og smiler tappert. Kroppen øser ut de riktige hormonene til riktig tid, sånn at vi skal,elske vårt abkom heller enn å kaste det i veggen. Å få barn er i grunn et helvete, men naturen hjelper oss gjennom det. Din søster har mye rett, og lykken kommer ikke automatisk med en baby. Det finnes ingen angrerett, så vi må bare lære oss å like barnet og livet. Men slitsomt? Åja, fyfaen. Anonymous poster hash: db09a...fe9 Mor elsker høyere enn far??? Anonymous poster hash: 6d8eb...ca9
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #15 Skrevet 18. januar 2016 Hun prøver sikkert bare å forberede deg på den første tiden. For den kan være slitsom den ja, og ting blir regelrett snudd på hodet. Tilværelsen blir kasta rundt og det tar sin tid før man føler at ting er på plass igjen.Men etter hvert finner dere en rytme i ting, dere blir kjent med barnet og ting går seg til. Dere finner deres egen dynamikk med den lille. Det søsteren din sier er sikkert i beste mening selv om det høres overdrevent ut. Men ja, det er tidvis slitsomt å ha barn. Jeg har hatt et veldig "lett" barn, vi er to voksne som har tatt oss av ham på likt, og dermed har jeg aldri blitt noe særlig utslitt av ham. Lekende lett vil jeg si ettersom man stadig får høre hvor slitsomt det er. Det er aldri sånn at jeg gleder meg til han er i seng, jeg gleder meg til han står opp! Likevel er det krevende, man får virkelig testet seg som person i rollen som mamma og så klart kan det pushes grenser til tider. Jeg har heller ikke tro på at fremtiden alltid er rosenrød heller. Men gurimalla - det er helt fantastisk å ha barn. Jeg elsker å være mamma og vil gjerne ha en liten pjokk for alltid! I dag når vi kom hjem fra barnehagen så sier guttungen "ah, det er nå så godt å komme hjem mamma!". Han kaller meg hans prinsesse og sier vi skal gifte oss når han blir stor. Det er så mange fine øyeblikk, så stor en kjærlighet - det kan faktisk ikke beskrives. Jeg er uendelig takknemmelig for det fantastiske barnet vi har. Du har ufattelig mye å glede deg til og det er det du burde fokusere på! Anonymous poster hash: c689a...3d4
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #16 Skrevet 18. januar 2016 Det er ikke forferdelig! Det er fantastisk! Jeg elsket å føde selv om babyen lå feil og det var uten smertestillende. Jeg elsker hver dag med babyen og gleder meg bare til vi kan få en til. Skulle gjerne hatt 4-5 stykker. Gled deg! Jeg føler ikke at jeg går glipp av noe. Har gjort alt jeg vil og resten kan gjøres med barn. Anonymous poster hash: c5840...af7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #17 Skrevet 18. januar 2016 Det er ikke forferdelig! Det er fantastisk! Jeg elsket å føde selv om babyen lå feil og det var uten smertestillende. Jeg elsker hver dag med babyen og gleder meg bare til vi kan få en til. Skulle gjerne hatt 4-5 stykker. Gled deg! Jeg føler ikke at jeg går glipp av noe. Har gjort alt jeg vil og resten kan gjøres med barn. Anonymous poster hash: c5840...af7 Bare for å understreke det så elsker jeg det ikke fordi jeg har en enkel sovebaby. Her har det vært kolikk, sykdom, reflux, innleggelser og en baby som fortsatt ikke sover mer enn en time i strekk og snart er året gammelt. Ville ikke byttet det for noe uansett Anonymous poster hash: c5840...af7
Ikkesåallerværst Skrevet 18. januar 2016 #18 Skrevet 18. januar 2016 Det er det beste og "det værste" som har skjedd meg. Som noen og 20-åring vil du være fysisk bedre rustet enn om du var 30 sannsynligvis. Du vil jo sannsynligvis kunne nyte 40 åra mer enn din søster kan. Søsteren din var sikkert sliten og hormonell og ikke klar for at lillesøster skulle stjele sin del av barnevaktene . Jeg syns det har vært et slit, men ikke søren om jeg ville vært det foruten!
skinnfilla Skrevet 18. januar 2016 #19 Skrevet 18. januar 2016 Det ikke forferdelig i det hele tatt! Vi har 4. Det verste er alle bekymringene det fører med seg🙈 Selvfølgelig er det slitsomt innimellom , men mest kos og glede. Gratulerer med liten i magen. Og du, første er veldig greit , ingen søsken å ta hensyn til. Ingen som skal kjøres hit og dit ,skole /Bhg . Ingen sjalusi. Ingen andres rot som må ryddes,finnes og flyttes på. Bare deg og baby☺️
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #20 Skrevet 18. januar 2016 Jeg synes det er forferdelig å være med pessimistiske, negative mennesker som trekker andre ned. Å være mamma synes jeg absolutt ikke er forferdelig. Det er altoppslukende, krevende og meget givende. Livet blir aldri det samme, men der gjelder for alle foreldre uansett alder. Skulle jeg gjort noe annerledes hadde jeg ventet noen år, jeg var svært ung. Men jeg ville aldri vært uten barn. Det tøffeste for min del er alle bekymringene man har for barna. Anonymous poster hash: 03003...4b3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #21 Skrevet 18. januar 2016 Anonym bruker, on 18 Jan 2016 - 15:02, said: Anonym bruker" data-cid="147676384" data-time="1453125437" data-date="i dag, 14:57 said: Jeg synes det er veldig slemt å si sånt. Det dreper jo gleden din av å fortelle en slik stor nyhet! Det er veldig fint å få barn, det beste i verden :-)<br /><br />Jeg tror din søster er misunnelig. Anonymous poster hash: 031bf...4f1 Misunnelig på hva!? Anonymous poster hash: 2b6b4...22c Det første som slo meg, var at hun ikke helt likte å dele oppmerksomheten rundt det å gå gravid og å få en baby. Jeg hadde i alle fall blitt veldig lei meg dersom min søster hadde foret meg opp og ned og i mente om hvor forferdelig det var å få barn. Hun har jo selv ett og går gravid med nr. 2. Det kan da ikke være så fælt da? Hvorfor være så negativ når HI kommer med en sånn gledelig nyhet? Folk som ikke klarer å være glade på andres vegne er som regel misunnelige. Anonymous poster hash: 031bf...4f1 Jeg har også hatt en følelse av at det missunelse som ligger til grunn. Nå er det ikke bare hun som har barnebarn å gi til foreldrene våre, men også jeg. Tror hun kan føle det litt sårt. Itillegg er jeg yngst, og har derfor kanskje vært litt bortkjemt i oppveksten noe jeg vet at søstern min har likt veldig dårlig.. Utrolig fint å lese alt det flotte dere skriver! Fikk motet mitt litt opp igjen<3 HI Anonymous poster hash: e57de...e52
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #22 Skrevet 18. januar 2016 Kanskje din søster føler det slik. Men det trenger ikke bety at det blir sånn for deg. Synes reaksjonen hennes er irrasjonell. Kan nesten lure på om hun er misunnelig... Hun hadde kanskje ikke ventet at du skulle få barn nå, kanskje hun misunner deg at du er så ung? Kanskje hun ikke liker at du har tatt et annet valg enn henne? Ikke godt å vite... Ikke la dette dempe gleden din. Dette kommer til å bli den herligste og største opplevelsen i ditt liv! Har hatt to kolikkbabyer og vært til tider meget utslitt. Ingen tvil om at det kan være tøft å få barn. Men det er så verd det! Angrer ikke et sekund på at jeg fikk barn da jeg var i begynnelsen av 20-årene, og føler absolutt ikke at det har ødelagt for meg. Tvert om. Det har beriket livet mitt Du har så mye herlig i vente!! Og jeg tenker nok at om søsteren din er menneskelig, så snur hun nok snart, og kommer til å innse at dette bare er moro og at det kommer til å bli fint for dere å få barn så tett Anonymous poster hash: f3a01...108
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #23 Skrevet 18. januar 2016 Jeg kunne ikke lest dette innlegget på et dårligere tidspunkt for akkurat nå gutta mine og krangler rundt leksebordet. Den yngste sitter og blander seg borti den eldstes lekser og den eldste sitter og slenger med leppa til den yngste fordi han ikke er like flink som eldste til å gå på ski.. Så hurra for barn!! Men helt alvorlig.. Ja, det er slitsomt å ha barn. Det koster tid, krefter, penger, oppfølging, veiledning og en stor porsjon tålmodighet. Man har sorger og bekymringer og det krever ekstremt mye av oss.. Våkne barn på natta, syke barn, barn som må kjøres hit og dit, skole-/barnehageavslutninger, trening/øvelse, kamper, cuper, konserter, oppvisninger, vennebursdager etc. Man er sjelden i ro.. Men så har du den andre siden da. En kjærlighet så stor at den gjør vondt, uendelig med glede, latter og kos. Vi støtter og veileder, oppmuntrer, heier og deler alle gleder og sorger, oppturer og nedturer. Det er ikke noe som er mer herlig enn to små armer som hiver seg rundt halsen din, planter to små lepper på kinnet ditt og sier "mamma, du er min aller aller beste venn i hele verden" <3 Det er også utrolig kult å se hvordan de forandrer seg over tid Det fyller meg med en så enorm stor glede og stolthet når jeg f.eks ser de nusselige små gutta mine som nå har blitt halvstore "karer" som kicker ass på fotballbanen, de søte små jentene mine som var så sjenerte som små, men som nå synger alene for stappfulle saler Det er MYE slit, men ENDA MER glede! Jeg var 20 da jeg fikk eldste og 30 da jeg fikk yngste. Og ja, selv om jeg ikke har fått levd som en sorgløs 20 åring, så har livet mitt aldri "made more sense" enn etter jeg fikk barn. Jeg er evig takknemlig for at jeg har kunnet få barn, for ikke alle er like heldige Og, hadde det vært så forferdelig å få barn så hadde jeg ikke fått 4 av dem Gratulerer med graviditeten! Og lykke til Anonymous poster hash: 89a5c...ba8
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #24 Skrevet 18. januar 2016 Jeg elsker barna mine!! Men jeg er ikke så glad i andre sine barn i mer en små doser Anonymous poster hash: 5874e...84c
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. januar 2016 #25 Skrevet 18. januar 2016 Sikker på at du ikke er en overfølsom gravid som er sur fordi noen prøvde å realitetsorientere deg på hva som faktisk venter? Det er ikke forferdelig å ha unger, men det er jaggu ikke bare blomster heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå