Gå til innhold

Hehe. Skal passe en politihund i en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på...

Hva skjer hvis han lukter en tyv eller en narkoman når vi er ute og går tur? Løper jeg etter da? Eller skal jeg holde han igjen? Hunden altså.. Er ikke helt riktig å nekte den å gjøre jobben sin vel?

Anonymous poster hash: 27da7...28c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukter en tyv, hihi. Nei da må du faktisk arrestere tyven.

Skrevet

Tror du må slutte å røyke sokkene dine....

Tyver lukter ikke tyv og politihunder bryr seg ikke om narkomane eller voldtektsmenn.

De er trent opp til å jobbe med hundeføreren sin og utøve oppgaver den blir bedt om. For hunden er det en lek, og den har ingen forståelse av moral eller viktigheten av det arbeidet den gjør: det er en lek og den er ikke aggressiv. 

Skrevet

Søsteren min overtok en pensjonert politihund. Den flerret istykker en skinnjakke på en de gikk forbi på bensinstasjonen fordi han hadde hasj i lomma, og han bet niesen min kraftig i låret pga en lek mellom henne og onkelen. ikke sikkert alle politihunder er slik, men vetrinæren sa hvertfall at de anbefalet ikke å ha politihund som familiehund hvis den ikke var vant til familien.

Anonymous poster hash: 78662...9c7

Skrevet

Tror du må slutte å røyke sokkene dine....

Tyver lukter ikke tyv og politihunder bryr seg ikke om narkomane eller voldtektsmenn.

De er trent opp til å jobbe med hundeføreren sin og utøve oppgaver den blir bedt om. For hunden er det en lek, og den har ingen forståelse av moral eller viktigheten av det arbeidet den gjør: det er en lek og den er ikke aggressiv.

Du har jo ikke peiling på hva du snakker om;) hunder kan lett fange opp lukten som en kriminell sender ut! kutt ut røykinga sjøl 😂

Skrevet

Dummeste jeg har hørt noen gang.

Hilsen hundefører i politiet

Skrevet

Søsteren min overtok en pensjonert politihund. Den flerret istykker en skinnjakke på en de gikk forbi på bensinstasjonen fordi han hadde hasj i lomma, og han bet niesen min kraftig i låret pga en lek mellom henne og onkelen. ikke sikkert alle politihunder er slik, men vetrinæren sa hvertfall at de anbefalet ikke å ha politihund som familiehund hvis den ikke var vant til familien.

Anonymous poster hash: 78662...9c7

Oi...

Denne er forøvrig veldig rolig. På fritiden altså. Men jeg vet jo ikke om hunden skiller mellom jobb og fritid.. Ikke veldig gøy om den begynner å jage folk.

Hi

Skrevet

Hihi... lukte en tyv. Dagens søteste ;)

Og litt skremmende når det kommer fra en voksen om jeg skal være helt ærlig ...

Anonymous poster hash: 30047...64f
Skrevet

Og litt skremmende når det kommer fra en voksen om jeg skal være helt ærlig ...

Herregud, lukte narkotika da.

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Spør eieren, hn vet nok hvordan hunden er på fritiden.

Skrevet

Jeg har NULL peiling, så mulig teit spørsmål, men er det ikke spesialtrente hunder som brukes til sporing av narkotika, altså en "narkohund"? 🙈

Er det en slik hund du skal passe?

Anonymous poster hash: b5771...826

Skrevet

Jeg har NULL peiling, så mulig teit spørsmål, men er det ikke spesialtrente hunder som brukes til sporing av narkotika, altså en "narkohund"? 🙈

Tror ikke det! Den jobber mest med å søke etter savnede og forbrytere. Men eier sier den kan lukte hasj og sterkere stoffer uansett

Hi

Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke løpe etter narkomane eller andre kriminelle bare fordi hunden vil det. Ha den i bånd og ta kontroll.

Skrevet

Tror ikke det! Den jobber mest med å søke etter savnede og forbrytere. Men eier sier den kan lukte hasj og sterkere stoffer uansett

Hi

Altså "tror ikke det" til at denne hunden er en narkhund, ikke til at du tar feil. Ser kommentaren min kan misforstås 😊

Hi

Skrevet

Høres kanskje ikke ut som du er helt klar for å passe denne hunden?

Anonymous poster hash: 15df3...7c6
Skrevet

Høres kanskje ikke ut som du er helt klar for å passe denne hunden?

Anonymous poster hash: 15df3...7c6

Neivel?

Skrevet

Spør heller eieren:) Regner med at du blir p få en del info om hva du må gjøre/ikke skal gjøre:)

Anonymous poster hash: 0e83e...7a5

Skrevet

Jeg syntes dette hørtes ut som en uansvarlig hundefører. En politihund skal være sammen med DYKTIGE hundefolk - aldri med "allmennheten" med kun vanlige kunnskaper om hund.

Husk på at dette er mest sannsynlig en skarp hund og da kan du aldri stole 100% på den - spesielt når du ikke er erfaren selv.

Beklager, men nå ble jeg oppriktig bekymret og jeg håper du holder den langt unna barna dine 

Anonymous poster hash: a490b...a1c
Skrevet

Jeg syntes dette hørtes ut som en uansvarlig hundefører. En politihund skal være sammen med DYKTIGE hundefolk - aldri med "allmennheten" med kun vanlige kunnskaper om hund.

Husk på at dette er mest sannsynlig en skarp hund og da kan du aldri stole 100% på den - spesielt når du ikke er erfaren selv.

Beklager, men nå ble jeg oppriktig bekymret og jeg håper du holder den langt unna barna dine

Blir du like bekymret for barna til alle hundeførere der ute? Som lever side om side med en "skarp hund" hver dag?

Tror du skal være litt forsiktig med å kalle meg uerfaren. Og denne hunden kjenner meg veldig godt, og er trygg på meg. Det er nok mye tryggere for den å være med meg enn med en "kollega" den såvidt kjenner

Hi

Skrevet

Blir du like bekymret for barna til alle hundeførere der ute? Som lever side om side med en "skarp hund" hver dag?

Tror du skal være litt forsiktig med å kalle meg uerfaren. Og denne hunden kjenner meg veldig godt, og er trygg på meg. Det er nok mye tryggere for den å være med meg enn med en "kollega" den såvidt kjenner

Hi

Nei, det er jeg ikke. Men når du kommer med slike ... mindre intelligente spørsmål så blir man bekymret. Vi her inne på forumet aner ingenting om din kunnskap om hund eller at du kjenner den fra før av. Uansett så håper jeg at hundeføreren plasserer hunden hos en annen betjent. En politihund har ingenting å gjøre blant vanlige folk - uansett kunnskapsnivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...