Gå til innhold

Ryggen har klikket! Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midten av ryggen ved ryggraden har det satt seg noe i musklene😐 Det stråler utover og nedover. Jeg har store smerter når jeg ligger, og kommer meg nesten ikke opp pga at det da hogger i enda mer. Kommer jeg meg opp, så klarer jeg nesten ingenting. En liten vinkel på ryggen og den klikker totalt. Har hevet innpå en Tramadol 50 mg og 400 mg Ibux, dette for 3 timer siden. Tok en til 400 mg Ibux nå siden det andre hadde null effekt.

Noen som har peiling på hva som kan ha skjedd med ryggen?

Anonymous poster hash: 69999...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring naprapat!

Anonymous poster hash: 7bdde...56b

Skrevet

Lumbago? Dra til legen å få voltarol.

Skrevet

Lumbago? Dra til legen å få voltarol.

Setter ikke smertene seg i korsryggen da? Jeg googlet lumbago og det høres ikke ut som om det er det jeg har.

Det har ulmet i ryggen ei stund, plutselig sa det pang da jeg skulle hive ved i ovnen😢

HI

Skrevet

Få deg time til kiropraktor, eller aller helst naprapat eller osteopat.

Anonymous poster hash: 2ce26...7fa

Skrevet

Jeg hadde lumbago og det satt midt i ryggen. Vondt å bøye seg ,komme seg opp av seng/sofa og veldig vondt å puste.

Skrevet

Jeg hadde lumbago og det satt midt i ryggen. Vondt å bøye seg ,komme seg opp av seng/sofa og veldig vondt å puste.

Huff! Fæle greier! Det du hadde høres mer kjent ut, ja!😓

Må puste overfladisk, blir jo svimmel i lengden😨

HI

Skrevet

Ring naprapat!

Anonymous poster hash: 7bdde...56b

Takk for tips! Jeg har ringt nå, og de ringer meg opp igjen ang akuttime i dag. Håper inderlig de har tid til meg. Men hvordan skal jeg klare å komme meg dit??😫

HI

Skrevet

Jeg hadde det nøyaktig som deg i forrige uke, og fikk god hjelp hos kiropraktor. Det var visst noe med stive ledd i ryggen, som fører til overbelastning.

Anonymous poster hash: 7981f...b24

Skrevet

Lumbago kan pr. definisjon ikke sitte midt i ryggen (thorakal). Lumbal = korsrygg. Lumbago = korsryggproblemer/-smerter.

Kink kan man imidlertid ha begge stedene :)

Og da er kiropraktor eller naprapat det beste :)

Anonymous poster hash: 53439...700

Skrevet

Lumbago kan pr. definisjon ikke sitte midt i ryggen (thorakal). Lumbal = korsrygg. Lumbago = korsryggproblemer/-smerter.

Vel, legen min mente det var lumbago! Fikk voltaren og ble bedre etter noen dager..
Skrevet

Vel, legen min mente det var lumbago! Fikk voltaren og ble bedre etter noen dager..

Da satt muligens problemet til smertene dine i lumbal, men det er ikke ofte smertene blir så sterke oppover av lumbale problem.

Om problemet faktisk satt midt i ryggen så har legen din brukt feil betegnelse på problemet - hvis man skal pirke på hva som er korrekt anatomisk/patologisk.

Men hovedsaken er at du fikk hjelp og ble bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...