Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Har 2 barn fra før, men denne nr 3 er en utfordring gitt. Hun VIL IKKE slutte med bleie og er ikke interessert i potte eller do. Hun er nå blitt tre år så det er på høy tid å slutte. Hun har hatt en periode da hun tisset på do etter å bli satt der (aldri sagt ifra selv). Hvordan lykkes med pottetrening? Anonymous poster hash: 3e102...546
MarianeA Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Hvis barnet er modent for å slutte med bleier lykkes man med pottetrening. Eller, da behøver man ingen pottetrening for det går av seg selv. Jeg har for øvrig aldri brukt potte.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Jeg har aldri giddet gjøre pottetrening til en kamp, ingen friske barn bruker bleie til de går på skolen... Det kommer til et punkt hvor de ønsker å slutte fordi alle andre har sluttet. Har 4 barn selv, tidligste sluttet med bleie som 2,5 åring, seneste var nesten 4 år. Jeg skifter heller bleier et par måneder ekstra enn å ha en evig kamp, mas om å gå på do, tisseuhell i det uendelige osv. Ingen av mine 4 barn har hatt mer enn 2-4 tisseuhell hver, og til sammen på mine 4 barn har jeg bare opplevd et bæsjeuhell. Er de klare er det ingen kamp, da går det av seg selv. Anonymous poster hash: 0f46f...41c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Ikke stress. Vi har en fireåring som nekter å slutte å bæsje i bleien. Vi er fortvilt og føler oss som dårlige foreldre, men fagfolk og barnehagen har ingen andre råd enn å være positiv og aldri kjeft/true/gjør barnet skamfullt. Det er så mye psykologi i dette at vi kan ikke risikere å gjøre vondt verre. Det må bare ordne seg! Anonymous poster hash: 7d77a...e89
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 Ikke stress. Vi har en fireåring som nekter å slutte å bæsje i bleien. Vi er fortvilt og føler oss som dårlige foreldre, men fagfolk og barnehagen har ingen andre råd enn å være positiv og aldri kjeft/true/gjør barnet skamfullt. Det er så mye psykologi i dette at vi kan ikke risikere å gjøre vondt verre. Det må bare ordne seg! Anonymous poster hash: 7d77a...e89 Hva gjør du hvis barnet fortsetter om 2 år når barnet er et skolebarn? Anonymous poster hash: 3e102...546
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 Ikke stress. Vi har en fireåring som nekter å slutte å bæsje i bleien. Vi er fortvilt og føler oss som dårlige foreldre, men fagfolk og barnehagen har ingen andre råd enn å være positiv og aldri kjeft/true/gjør barnet skamfullt. Det er så mye psykologi i dette at vi kan ikke risikere å gjøre vondt verre. Det må bare ordne seg! Anonymous poster hash: 7d77a...e89 Hva gjør du hvis barnet fortsetter om 2 år når barnet er et skolebarn? Anonymous poster hash: 3e102...546 Helsestasjon har foreslått psykologhjelp etter hvert. Det ser ut som diagnosen blir enkoprese. Vi som foreldre føler oss både maktesløse og fortvilte og føler vi har gjort noe galt (storebroren sluttet jo med bleier uten problem). Men husk, bleiesluttproblemer er MYE mer vanlig enn vi tror, men folk snakker ikke om det. Og uansett, barnet deres er bare tre år, ingen grunn til bekymring mao. Anonymous poster hash: 7d77a...e89
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 Kjøp en do krakk. Hos oss ble det plutselig veldig morro å skulle gå på do når do krakken var i hus. Do gakk gakk hhttp://www.comfort.no/baderom/toaletter/toalettseter/do-gakk-gakk-barnesete Do krakk http://www.comfort.no/baderom/toaletter/toalettseter/trainer Anonymous poster hash: 755bf...74b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå