Gå til innhold

store konflikter i et parforhold og parterapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har store konflikter i forholdet og krangler så og si hver eneste uke. Han stoler ikke på meg (var utro mot eksen min med ham og han er redd jeg skal gjøre det samme mot ham. Dette er snart 3 år siden og jeg har hatt dårlig samvittighet for det jeg gjorde og kommer aldri til å gjøre det igjen) Forholdet har hatt problemer siden starten, men de fine dagene har frem til nå klart å overskygge de stygge. Men dette begynner å bli mer og mer vanskelig da alt blir verre og verre. Jeg får også ofte høre at jeg er dum i hodet, sprengt, tett i nøtten, en drittkjerring, at jeg kan dra til helvete osv når vi krangler noe som gjør at jeg ikke lenger klarer å tro på at han faktisk elsker meg. Vi har et barn sammen, jeg hadde gått for lenge siden hvis ikke. Vet at det vil bli et helvete på jord ihht samvær hvis vi går fra hverandre pga at han mener at han skal ha barnet 50/50 (ungen er 1 år) jeg skjønner at han ikke vil få det automatisk men ser virkelig for meg at han kommer til å hate meg hvis ikke. Nå skal vi til parterapi. Noen som har hatt store problemer i forholdet men der parterapi har hjulpet veldig? Jeg er bare så mettet på all kranglingen, håper at det hjelper å få snakket med en tredje person om problemene.

Anonymous poster hash: 5fdd8...142

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Hvis han bruker så grov sjikane mot deg vil jeg faktisk ikke nøle med å si at dette er psykisk vold.

Han får ta tak i sine egne issues! Sinnemestring og sjalusi er jo de to enorme elefantene i rommet. Du må være ærlig hos terapeuten i alle fall, for dette forholdet er destruktivt (og usunt for barnet 😟)

Endret av Pashla
Skrevet

Synes det er så vanskelig, for han er så utrolig flink til å snakke for seg at jeg har begynt å tro at jeg fortjener alt han sier og at jeg fortjener å ikke kunne bli med på ting hvis det er andre single gutter der. Helt tragisk. Er så mye rot mellom oss, vet ikke om det er mulig å fikse, men skal gi det et forsøk siden vi har barn sammen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Synes det er så vanskelig, for han er så utrolig flink til å snakke for seg at jeg har begynt å tro at jeg fortjener alt han sier og at jeg fortjener å ikke kunne bli med på ting hvis det er andre single gutter der. Helt tragisk. Er så mye rot mellom oss, vet ikke om det er mulig å fikse, men skal gi det et forsøk siden vi har barn sammen.

Manipulering😮

Du må ikke legge skjul på noe av dette i timen!

Skrevet

Hadde mistet alle følelser om en mann hadde vært sånn og gått på dagen

Anonymous poster hash: a5966...826

Skrevet

Ja jeg har også tenkt at han manipulerer, og følelsene er i ferd med å kjølne. Men vegrer meg for å gjøre det slutt fordi jeg tror det blir et helvete. I tillegg går jeg å håper på at han skal bli den han var i starten. Men han kan kanskje ikke endre seg :-(

Skrevet

Mener du at barnet ditt skal vokse opp og tro at det er slik man skal ha det i et forhold?

Skrevet

Nei, det er derfor jeg ønsker å gå i parterapi og se om det endrer noe. Gjør det ikke det, går vi hver til vårt (så godt som det går an i.o.m at vi har barn sammen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...