Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Noen tips til hvordan jeg kan komme igjennom det?Jeg sliter med angst.Tenker at alle tenker dritt om meg.Vet ikke hva jeg skal si.Redd for ikke å bli likt.osv. Anonymous poster hash: 9060b...2c0
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Noen tips til hvordan jeg kan komme igjennom det?Jeg sliter med angst.Tenker at alle tenker dritt om meg.Vet ikke hva jeg skal si.Redd for ikke å bli likt.osv. Anonymous poster hash: 9060b...2c0 Oj, det var da veldig negativt. Prøve å bli kjent med dem en av gangen først, kanskje? Så blir det mindre nifst. Anonymous poster hash: 8d05d...d91
sug lut Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Jeg kan love deg en ting: om du faktisk klarer å møte opp og stå med raka di i et hjørne av plenen og dra unna løv blir du elsket. Det trenger ikke være en sosial anledning, om du ikke vil det, men stiller du opp for fellesskapet tror jeg du får en god opplevelse. Du trenger ikke prate med andre, ta ei rake og en søppelsekk og jobb, og så kan du jo kjenne på om det kanskje faktisk også er hyggelig å være med på grilling og dugnadsøl etterpå (det har i alle fall vi). Det er så mange som aldri møter opp, og vi som alltid stiller blir kjempeglade for at det kommer en til.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Og i tillegg er det alltid oppgaver som bare en kan ta ( kjøre ting til bossplassen, renske taket osv) Anonymous poster hash: cb9c4...5f3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 Dugnad er ingen konkurranses om å bli best likt. Dugnad er et samarbeid for å holde fellesareal og bygninger vedlike, gjøre det hyggelig rundt seg og for de som vi - ha det litt sosialt. man trenger ikke være supersosial og skravle masse for å være med på dugnad. og tro meg; man snakker negativ om de som unnlater å møte opp, ikke om de som faktisk møter opp å gjør noe!! Anonymous poster hash: ce1db...104
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 Sett på deg et mildt og snilt, lett smilende ansiktsuttrykk og vent på at andre tar kontakt. Du trenger ikke løpe etter folk for å være sosial, bare jobb litt vær tilstede. Andre vil snakke til deg og da svarer du. Det verste de kan finne på å si om deg etterpå da er at "hun nye i nr 12 virker litt sjenert, men veldig søt da" Anonymous poster hash: 07acc...44c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 Enig med de andre. Møter du opp og gjør en innsats blir du likt. Punktum. Trenger nesten ikke snakke heller hvis du ikke ønsker. Anonymous poster hash: 2d999...a25
Gjest Sommerfuggel Skrevet 18. januar 2016 #8 Skrevet 18. januar 2016 Signerer Sug lut! Det er så mange som ikke stiller til dugnad, noe som gjør at det faller mer på oss andre. Man blir bedre "likt" om man faktisk møter opp Hos oss blir det hengt opp lister med gjøremål og vi signerer med husnr etterhvert som vi tar oppgavene. Disse listene blir hengt opp et par dager før, så hvis ikke selve dugnadsdatoen passer eller man ikke ønsker å møte på naboene kan man gjøre "sin del" når det selv passer oss. Området er også så stort at vi ikke akkurat står oppå hverandre heller Hvis ikke dere har slike lister så hadde jeg hørt med styret om det er noe du kan gjøre på forhånd
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #9 Skrevet 18. januar 2016 Forstår deg godt, HI. Bodde i brl i 2 år. Gjemte meg i leiligheten da det var dugnad. Kjøpte deretter enebolig. Lettere å omgås naboer på egne premisser. Anonymous poster hash: a5c11...e1f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #10 Skrevet 18. januar 2016 Tenker at spørsmålet ditt egentlig handler om mye mer enn denne dugnaden. Det er antakelig flere måneder til borettslag flest har dugnader. Innen den tid er det vel mange andre sosiale sammenkomster. Eller er det bare denne dugnaden du er redd for? Husk at folk flest vil deg ikke vondt, enten det er naboer, kolleger, andre foreldre i skole/bhg. Anonymous poster hash: 17007...5d2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #11 Skrevet 18. januar 2016 Signerer Sug lut! Det er så mange som ikke stiller til dugnad, noe som gjør at det faller mer på oss andre. Man blir bedre "likt" om man faktisk møter opp Hos oss blir det hengt opp lister med gjøremål og vi signerer med husnr etterhvert som vi tar oppgavene. Disse listene blir hengt opp et par dager før, så hvis ikke selve dugnadsdatoen passer eller man ikke ønsker å møte på naboene kan man gjøre "sin del" når det selv passer oss. Området er også så stort at vi ikke akkurat står oppå hverandre heller Hvis ikke dere har slike lister så hadde jeg hørt med styret om det er noe du kan gjøre på forhånd Jeg synes to dager før blir for sent. Enkelte kan være på jobbreise, ferie, sykehus og ikke få med seg lista. Og så sitter dere der og er sure fordi de ikke kommer og ikke sier ifra. Burde ha vært minst 2 ukers varsel. Anonymous poster hash: 0de8a...43c
Gjest Sommerfuggel Skrevet 18. januar 2016 #12 Skrevet 18. januar 2016 Signerer Sug lut! Det er så mange som ikke stiller til dugnad, noe som gjør at det faller mer på oss andre. Man blir bedre "likt" om man faktisk møter opp Hos oss blir det hengt opp lister med gjøremål og vi signerer med husnr etterhvert som vi tar oppgavene. Disse listene blir hengt opp et par dager før, så hvis ikke selve dugnadsdatoen passer eller man ikke ønsker å møte på naboene kan man gjøre "sin del" når det selv passer oss. Området er også så stort at vi ikke akkurat står oppå hverandre heller Hvis ikke dere har slike lister så hadde jeg hørt med styret om det er noe du kan gjøre på forhånd Jeg synes to dager før blir for sent. Enkelte kan være på jobbreise, ferie, sykehus og ikke få med seg lista. Og så sitter dere der og er sure fordi de ikke kommer og ikke sier ifra. Burde ha vært minst 2 ukers varsel. Anonymous poster hash: 0de8a...43c Vi får jo dato for dugnaden flere uker på forhånd, er bare arbeidslista som ikke blir hengt opp før Hvis man kontakter styret så får man helt sikkert utdelt et par oppgaver man kan gjennomføre Vi blir jo ikke sure om noen må stå over en gang innimellom, det kan skje alle, men det er ofte de samme hver gang som ikke møter (uten å ha gitt beskjed). Og når vi da ser dem sitte på verandaen og soler seg istedenfor, ja, da rykker det litt i øyenbrynet
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #13 Skrevet 18. januar 2016 Kanskje folk sliter.Folk er så raske til å dømme. Anonymous poster hash: 9060b...2c0
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #14 Skrevet 18. januar 2016 Jeg VET hvordan denne angsten er, hadde det likt da jeg bodde i borettslag for 8 år siden. Jeg har blitt mye bedre etter å ha deltatt på mestringskurs. Kognitiv behandling. Ta kontakt med lege og bli henvist til riktig plass. Det er håp om å bli bedre. Ellers følger du rådene over. Ikke tenk at dette er en prestasjonskonkurranse, tenk at du møter opp og gjør ditt beste. Anonymous poster hash: b83be...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå