Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #1 Skrevet 17. januar 2016 Oppdaget at bruktbilen jeg kjøpte har litt rust. Et par flekker på skjermene og rundt skiltlyset på bakluka. Dette burde jeg ha oppdaget når jeg kjøpte bilen, men det gjorde jeg desverre ikke. Ingen ser det slik det er nå, men min bekymring er at det skal bli verre og verre og at det vil koste meg dyrt Noen som har peiling på dette? Hvor fort utvikler slikt seg, og hvor mye koster det å få behandlet det? Anonymous poster hash: 6a243...256
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Hvor fort det utvikler seg kommer litt an på hvilken bil det er.. Japanske biler som f.eks Mitsubishi har en tendens til å ruste veldig fort. De blir ikke behandla med noe rustdrepende når de blir laga, noe som fører til at når rusten først får tak et sted så sprer det seg veldig fort! Tyske biler som Audi, Volkswagen osv blir som regel behandla med rustdrepende middel når de blir laga, og de ruster derfor ikke like fort.. Du bør uansett behandle rusten nå før den sprer seg. Kjør den inn på et verksted som driver med rustbehandling av biler og be dem se på bilen. Da kan de se over hele bilen din for å sjekke om den har mer rust som du ikke ser, og de kan behandle den for den rusten som allerede er. Om bilen ikke er behandla med rustdrepende middel bør du gjøre det også. Hvor dyrt det blir kommer an på hvor mye rust den har. Er det veldig mye kan det fort bli dyrt! Vi har en gammel Mitsubishi som rett og slett rusta i stykker. Skulle vi ha sveisa den opp og behandla den med rustdrepende, hadde det fort kosta oss 10-15.000 på et verksted. Og det er den ikke verdt. Heldigvis fikk vi tak på en ny ramme helt gratis som allerede er ferdig rustsveisa og behandla. Det lille av rust som var på "hytta" fikk vi sveisa og behandla gratis av en kompis. Du bør definitivt ta med i vurderingen om bilen er verdt det det koster å fikse opp i det om du ikke kjenner noen som kan fiske det gratis/for en billig penge.. Lykke til! Anonymous poster hash: b847c...f1d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Kommer ann på hvor det er også. Vær obs på kanalene,få rustbeskyttelse. Japanske biler skal ta rustbeskyttelse når de er 6 år da de har.ett belegg fra de er nye som beskyttelsen ødelegger.om du tar det før. Anonymous poster hash: c04ab...835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå