Gå til innhold

Førstemann til mølla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selger en ting, og skrev hva jeg ville ha for den. Ikke noe mer. Fikk endel interesse og ut av det blå begynte noen å by 3 ganger så mye som jeg hadde spurt om. Men det var en person som var først ute og ønsket å kjøpe tingen, er det "selvsagt" at vedkommende får kjøpe? Hvordan gjør dere det når dere selger?

Anonymous poster hash: 1858b...bc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har sagt at førstemann kan få kjøpe den må du nesten holde det. Selv om andre har bydd i ettertid. Syns jeg da.

Du kan vel også si at du har mottatt bud, spør om den personen er intressert i å gi mer.

Men egentlig så burde tingen gå til første som har fått ja fra det, selv om du får andre bud etterpå. Eller burde du skrivd bud ønskes i annonsen.

Anonymous poster hash: 37a73...63c

Skrevet

Jeg har ikke sagt at førstemann får kjøpe den, skrev kun "selges for (sett inn beløp)".

Ingenting mer. Står mellom førstemann eller høystbydende som visstnok har lett etter tingen lenge.

Skrevet

Jeg har ikke sagt at førstemann får kjøpe den, skrev kun "selges for (sett inn beløp)".

Ingenting mer. Står mellom førstemann eller høystbydende som visstnok har lett etter tingen lenge.

Men hvis man ønsker bud, så skal det jo settes en tidsfrist. Hvis ikke du har gjort det, så mener jeg det bør gå til førstemann

Anonymous poster hash: 9d794...46e

Skrevet

Om du ikke har sagt noe til de interesserte, så selger du til høystbydende.

Anonymous poster hash: d23a4...b36

Skrevet

Selg den til høystbydende, det hadde jeg gjort :)

Anonymous poster hash: e454b...b99

Skrevet

Hvis du har skrevet en fast pris og ikke hbo, så er du pliktig å selge til førstemann som byr prisen du har satt.

Anonymous poster hash: ce4ef...ade
Skrevet

Hvis du har skrevet en fast pris og ikke hbo, så er du pliktig å selge til førstemann som byr prisen du har satt. Anonymous poster hash: ce4ef...ade

pliktig ifølge hvem?

Skrevet

Hvis du har skrevet en fast pris og ikke hbo, så er du pliktig å selge til førstemann som byr prisen du har satt.

Helt enig! Du kan ikke gå i butikken å hente en kiwi til 3kr og når du kommer til kassa så må du betale mer. Prisen er satt. Punktum! Hadde du skrevet "selges til hbo "100kr" så hadde saken vært annerledes.

Anonymous poster hash: a753e...ceb

Skrevet

Hvis du har skrevet en fast pris og ikke hbo, så er du pliktig å selge til førstemann som byr prisen du har satt. Anonymous poster hash: ce4ef...ade

pliktig ifølge hvem?

Nå vet ikke jeg hvor hun selger, Men på fb kjøp og salg gruppene her jeg bor, blir man kastet ut hvis man bryter det

Skrevet

Hvis du har skrevet en fast pris og ikke hbo, så er du pliktig å selge til førstemann som byr prisen du har satt.Anonymous poster hash: ce4ef...ade

Helt enig! Du kan ikke gå i butikken å hente en kiwi til 3kr og når du kommer til kassa så må du betale mer. Prisen er satt. Punktum! Hadde du skrevet "selges til hbo "100kr" så hadde saken vært annerledes.Anonymous poster hash: a753e...ceb

Ifølge hvem? Norges Lover? De tvinger ingen til å selge noe som helst.. ;)

Skrevet

pliktig ifølge hvem?Anonymous poster hash: 1858b...bc5

Nå vet ikke jeg hvor hun selger, Men på fb kjøp og salg gruppene her jeg bor, blir man kastet ut hvis man bryter det Anonymous poster hash: 9d794...46e
Så grusomt!

Skrevet

Hvorfor spør du hvis du bare har tenkt til å slenge med leppa når folk ikke er enige med deg? 

"Pliktig" er å dra det litt langt, men det er vanlig å signalisere at det skal være budrunde hvis det er det man har tenkt til å ha. Når du har skrevet "selges for XXX" betyr det rett og slett at du selger til den som vil gi "XXX" først. 

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor hun selger, Men på fb kjøp og salg gruppene her jeg bor, blir man kastet ut hvis man bryter det Anonymous poster hash: 9d794...46e
Så grusomt!

?

Skrevet

Jeg mener det rette er å selge til førstemann når du har skrevet på denne måten. Om jeg hadde klart å gjøre det rette selv er en annen sak, kommer an på hvor mye det dreier seg om og hvor mye jeg hadde trengt pengene. Er jo helt klart fristende å få mest mulig for det man selger.

Anonymous poster hash: 58e1c...8bc
Skrevet

Så grusomt!

Hva er egentlig problemet ditt? Jeg svarte deg skikkelig på spørsmålet ditt, og du slenger med leppa tilbake

Gjest Antarctica
Skrevet

Så grusomt!

Fæle greier. Og før vi vet ordet av det kan en strømpe rakne. Farlig verden!

Skrevet

Så grusomt!Anonymous poster hash: 1858b...bc5

Fæle greier. Og før vi vet ordet av det kan en strømpe rakne. Farlig verden!

Er ikke måte på!

Skrevet

pliktig ifølge hvem?

Jeg antok at du solgte via en kjøp/salgsside på Facebook, med tanke på det du skrev (at folk bydde over osv). Der er det slik reglene er og man blir kastet ut hvis man ikke følger dem.

For min del må du gjerne gjøre som du vil, men folk kommer garantert til å synes du er en useriøs selger og smålig person ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...