Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #1 Skrevet 17. januar 2016 Jeg har pratet med helsesøster, min datter har også pratet med henne. Hun er 14år, 164cm og veier 63kg. Hun kom i puberteten allrede som 9år! Humøret begynte å svinge, hun tok lettere til tårene, ble irritabel og sint for ingenting. Vanskelige følelser for ei på 9år å håndtere, til å med for mor som trodde det var noe helt annet. 10 år fikk hun sin første menstruasjon, hun skamnet seg og syntes dette var utrolig ubehagelig. Hun begynte etter mitt ønske til psykolog for et år siden, hun har jo selvfølgelig ikke noe problem med å ha menstruasjon osv nå som alle andre har fått mensen også. Helsesøster mener dette er grunnen til at hun veier mer enn de fleste på samme alder, dvs min datter er utviklet slik en 16-17åring ville vært. Skal jeg slå meg til ro med dette eller motivere min datter til å gå ned i vekt? Hun har som sagt også lavt selvbilde, hun mener ansikt formen er for stor, nesen for rund, feil øye farge osv osv. Jeg er bare så redd for å forverre ting om jeg oppmuntrer til å gå ned i vekt..... Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 86f38...7cb
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #2 Skrevet 17. januar 2016 hun er vel ikke overvektig? jeg var det for noen år siden, og er samme høyde. mener at hun er innefor på bmi? kanskje hun har litt valpefett, men overvektig ville jeg ikke kalt henne. tenker å movitvere til å gå ned i vekt er farlig på jenter i den alderen. Er hun fysisk aktiv? tenker at det må være bedre å motivere henne til å være i fysisk aktivitet, det er bra for både fysisk og psykisk helse. hvis hun spiser mye godteri og du vet hun ønsker seg noe så kan du si at hvis hun ikke spiser godter på 1 år så kan hun få det? ikke si noe om at hun må ned i vekt hvertfall!! Anonymous poster hash: b9e7a...e6e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #3 Skrevet 17. januar 2016 Overvektig? Hun er da normalvektig. I øvre sjikt, ja, men fortsatt normalvektig. Anonymous poster hash: c2eb1...a1e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #4 Skrevet 17. januar 2016 Du motiverer henne selvsagt ikke til å gå ned i vekt, da lager du bare flere problemer Anonymous poster hash: 69992...92b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #5 Skrevet 17. januar 2016 Du motiverer henne selvsagt ikke til å gå ned i vekt, da lager du bare flere problemer Anonymous poster hash: 69992...92b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #6 Skrevet 17. januar 2016 Du motiverer henne selvsagt ikke til å gå ned i vekt, da lager du bare flere problemer Anonymous poster hash: 69992...92b
februarprins2013 Skrevet 17. januar 2016 #7 Skrevet 17. januar 2016 hun er da ikke overvektig, kjenner ei som er like gammel og er 164 og 80 kg da er det overvekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå