Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #1 Skrevet 17. januar 2016 Barnet vårt begynner på skolen til høsten og vi har fått et helseopplysningsskjema som skal fylles ut og gis til helsesøsteren ved skolen. Et av spørsmålet omhandler familiens helse, om det er noe fysisk eller psykisk som er å bemerke. Jeg har en bipolarlidelse og jeg ønsker IKKE at en helsesøster eller lærer skal vite noe om det. MÅ jeg skrive at jeg som mor har en bipolarlidelse? Eller er dette frivillig? Anonymous poster hash: 81125...c81
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #2 Skrevet 17. januar 2016 Jeg ville vel opplyst om at jeg sliter på et eller annet vis. De er der jo for å ta vare på barnet ditt. Dette er jo viktig informasjon. Kan du ikke pynte på sannheten? Ikke si diagnosen men at du sliter med, bla, bla? Anonymous poster hash: cbd3f...a77
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #3 Skrevet 17. januar 2016 Nei, for all del.. Ta mer hensyn til din usikkerhet enn barnets beste! Anonymous poster hash: 028ad...e0c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #4 Skrevet 17. januar 2016 Nei, for all del.. Ta mer hensyn til din usikkerhet enn barnets beste! Anonymous poster hash: 028ad...e0c Handler ikke om min usikkerhet. Det handler heller om at jeg ønsker ikke å komme ut for en alt for brysom helsesøster som skal kalle inn til møter og oppfølging for å være til hjelp når det aldeles ikke er behov for det. Jeg følges opp allerede av psykiatrien, jobber, er stabil, far til barnet og jeg er gift etc. De fleste helsesøstre bryr seg sikkert ikke nevneverdig, men som sagt treffer jeg på den "rette" helsesøsteren kan det bli i overkant plagsomt. HI Anonymous poster hash: 81125...c81
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #5 Skrevet 17. januar 2016 Det hadde jeg aldri skrevet. Det er det ingen som har noe med. Jeg stoler ikke på noen helsearbeidere, at de holder taushetsplikten sin. Skolehelsetjenesten er der for barnet. Du trenger bare gi info om det du tenker de har nytte av å vite om barnet ditt. Anonymous poster hash: d20b8...06d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå