Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #1 Skrevet 17. januar 2016 Glemmer aldri da lærern ba bursdagsbarnet om å gå rundt i klassen og dele ut invitasjonskort. Enten ble alle jentene invitert unntatt meg, eller hele klassen unntatt meg. Husker godt den krenkende og sårende følelsen jeg fikk i hjertet. Det var så flaut også var det så trist. Itillegg så skulle man ikke vise et trist uttrykk for å vise de andre at det ikke berører en. Hvordan kunne en lærer bare stå å se på dette? Ble selvsagt mobbet i mange år også, og da jeg skulle ta det opp med læreren på konferansetimen lo han og sa "ja nå overdriver du". Har så lyst å sende en sint epost til han lærern der! 😤 Til alle der ute: vær snill og ikke la barnet ditt plukke ut enkelte i klassen på bursdag. Det ender ofte med ei som aldri blir invitert. Anonymous poster hash: a9af4...f91
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #2 Skrevet 17. januar 2016 Jeg gikk i barneskolen på 80-tallet og på min skole var det helt vanlig at alle barna i klassen eller alle guttene/jentene ble bedt. Var ikke snakk om å holde noen utenfor. Gjorde man det, eller noe annet galt, kom rektor og holdt deg opp ned etter bena. Akkurat den metoden kan kanskje diskuteres, men det fungerte Anonymous poster hash: 76d26...948
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #3 Skrevet 17. januar 2016 Har vurdert lignende med tidligere lærere fra et tiår tidligere. Hvis de fortsatt er i jobben kan det i det minste gjøre noe godt for nå ærende elever. Anonymous poster hash: eb804...bf0
TinaK 1990 Skrevet 17. januar 2016 #4 Skrevet 17. januar 2016 Hvordan kunne foreldrene til disse barna godta dette? Eller var det invitasjon...men barna holdt en tilbake?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #5 Skrevet 17. januar 2016 Jeg vil bare si at det der på ingen måte var normalt på 90-tallet sånn på generell basis altså. Og den læreren hadde egentlig hatt godt av å få en tilbakemelding på det der synes jeg. Jeg er lei meg for at du måtte oppleve slikt. Anonymous poster hash: a0556...504
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #6 Skrevet 17. januar 2016 Så vondt lesning Ingen barn skulle fått oppleve det. Håper du har det bra i dag 😚 Anonymous poster hash: 9b337...649
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #7 Skrevet 17. januar 2016 Lurer jo litt på hvor lite gjennomtenkte foreldrene til bursdagsbarnet var... Husker godt at det var spesielt ei jente i klassen min som ikke var særlig godt likt og som ingen egentlig ville invitere, men det var jo naturligvis helt uaktuelt for mine foreldre å utelate en jente! Det var alle eller ingen. Husker mamma var kjempestreng på dette, og det var også de andre foreldrene i klassen. Så lenge vi gikk i barneskolen så inviterte vi enten hele klassen eller alle jentene! Anonymous poster hash: 08e05...155
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #8 Skrevet 17. januar 2016 Lurer jo litt på hvor lite gjennomtenkte foreldrene til bursdagsbarnet var... Husker godt at det var spesielt ei jente i klassen min som ikke var særlig godt likt og som ingen egentlig ville invitere, men det var jo naturligvis helt uaktuelt for mine foreldre å utelate en jente! Det var alle eller ingen. Husker mamma var kjempestreng på dette, og det var også de andre foreldrene i klassen. Så lenge vi gikk i barneskolen så inviterte vi enten hele klassen eller alle jentene! Anonymous poster hash: 08e05...155 Men her kan det høres ut som om bursdagsbarnet selv kanskje underslo den siste innbydelsen? Anonymous poster hash: 4679f...428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå