Gå til innhold

Dere som pumper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye pumper dere hver gang? På hver pupp? Hvor ofte og når pumper dere? Hvor gammel er babyen?

Noen med tips til å øke produksjon?

På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: 2d9f7...037

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pumpet hver dag i flere mnd med tvillingene mine, det var veldig styrete.. Jeg pumpet når de sov lang lur på formiddagen og gav dem i flaske om kvelden. I ettertid tenker jeg at de likevel var urolige om kveldene, og kanskje jeg heller skulle hatt dem på puppen mer hver kveld.. Ikke sikkert det var sult, men andre sider ved ammingen de ville ha om kveldene. Jeg fikk ca 60 i ene puppen og 90-100 fra andre puppen. Brukte manuell pumpe, hadde også elektrisk, men da fikk jeg bare noen få ml ut..

Anonymous poster hash: 77e8a...76d

Skrevet

Jeg pumpet til melkebanken med minste.

sykehus pumpa er mye sterkere enn den i butikken men.. pumpet ca 150 ml pr bryst en gang for dagen.

Spis god og sunn mat og drikk! Jeg er aldri så tørst som når jeg ammer 😊

det andre rådet må nesten være å slappe av, jeg produserer eller "slipper" mindre melk om jeg er stresset eller anspent.

Lykke til

Anonymous poster hash: b04e9...0e1

Skrevet

Ga henne ene brystet hver morgen, det andre pumpet jeg. 2-2,5 dl.

Ga til melkebanken.

Skrevet

Jeg ammet før jeg pumpet. Veldig varierende hva jeg fikk ut. Selvsagt mye mer på morgnen enn på kvelden. Kveldsmelka er det mindre av, men den er feitere.

Husker dessverre ikke hvor mye jeg fikk ut

(jeg pumpet pga svak baby, hun fikk det jeg pumpet ut på flaske til neste måltid)

Anonymous poster hash: 8135b...26f
Skrevet

Så flott at dere fikk så mye melk! Men jeg tror ikke det er normalt å pumpe så mye når man bare har en baby, så ikke fortvil dersom du ikke har så mye HI! Og husk at baby får ut mer enn pumpa! 😊

Anonymous poster hash: 77e8a...76d

Skrevet

Jeg prøvde alt for å øke produksjonen. Hadde både elektrisk og manuell pumpe. Fikk ikke til å pumpe ut noe særlig.

Gikk over til morsmelkserstatning da hun har 4 måneder, og både hun og jeg fikk det mye bedre.

Så det er alltid en mulighet om man ikke får til ammingen og pumpingen.

Anonymous poster hash: dd055...449

Skrevet

Bruker manuell pumpe. Pumper ikke så ofte. 3-4 ganger per måned hvis vi skal noe. Har ikke vært borte fra baby. 8 mnd er baby og pumper ca 150 ml per pupp. Var mer melk før.

Anonymous poster hash: fc664...e00

Skrevet

Jeg fullpumper og får ut ca 100-120 ml hver 3.time. Har elektrisk dobbelpumpe og pumpebh fra Medela. Tips for øking er powerpumping, vørterøl, havresuppe, ammete og evt syntocinon nesespray til utdrivingen om den er treig. Viktig med nok mat, drikke og søvn (umulig). Pumping mellom kl 24 og 05 er mest effektivt :) Jeg pumper 8-10 ganger pr døgn, 30 minutter pr gang.

Skrevet

Jeg pumpet litt innimellom for å ha i frysern, samtidig som jeg fullammet. Fikk bare ut 30-80 ml hver gang. Fant etter hvert ut at det ble myyye styr for så lite, så han fikk tillegg i stedet hvis han skulle passes av andre.

Anonymous poster hash: a6b46...6a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...