Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #1 Skrevet 17. januar 2016 Vi bor et sted der det er kaldt året rundt, og varme gjør underverker for humør og helse. Har pleid å reise til sydligere strøk, men vi tror det blir vanskeligere å slappe av nå enn tidligere. Turistmål er jo nå også yndede terrormål. Jada, jeg vet at man egentlig ikke skal la dem vinne ved å bli redd.,, Men jeg har to små barn å tenke på. Kan selvfølgelig bare bli hjemme også, men vi har veldig godt av disse turene og vil helst fortsette noenlunde som før. Vi har tenkt litt på Albania eller Kroatia. Hva tror dere andre om det? Mindre sjanse enn i en del andre land? Andre forslag? Anonymous poster hash: e9eb6...c19
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #2 Skrevet 17. januar 2016 Vi bor et sted der det er kaldt året rundt, og varme gjør underverker for humør og helse. Har pleid å reise til sydligere strøk, men vi tror det blir vanskeligere å slappe av nå enn tidligere. Turistmål er jo nå også yndede terrormål. Jada, jeg vet at man egentlig ikke skal la dem vinne ved å bli redd.,, Men jeg har to små barn å tenke på. Kan selvfølgelig bare bli hjemme også, men vi har veldig godt av disse turene og vil helst fortsette noenlunde som før. Vi har tenkt litt på Albania eller Kroatia. Hva tror dere andre om det? Mindre sjanse enn i en del andre land? Andre forslag? Anonymous poster hash: e9eb6...c19 Det er umulig å spå. Det var vel ingen som trodde at Utøya skulle være det farligste stedet å være i juli 2011. Anonymous poster hash: dda8b...a30
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #3 Skrevet 17. januar 2016 Jeg har vurdert Kroatia av samme årsak som deg. Anonymous poster hash: a2127...529
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #4 Skrevet 17. januar 2016 Det er umulig å spå. Det var vel ingen som trodde at Utøya skulle være det farligste stedet å være i juli 2011. Nei, det er ikke mulig å spå, men det er langt enklere å "spå" hvor muslimske terrorister kan finne på å slå til enn hvor en enslig tulling av en nordmann kan finne på å klikke fullstendig. Statistikk, hørt om det? Anonymous poster hash: 70809...cc2
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #5 Skrevet 17. januar 2016 Det er umulig å spå. Det var vel ingen som trodde at Utøya skulle være det farligste stedet å være i juli 2011. Nei, det er ikke mulig å spå, men det er langt enklere å "spå" hvor muslimske terrorister kan finne på å slå til enn hvor en enslig tulling av en nordmann kan finne på å klikke fullstendig. Statistikk, hørt om det? Anonymous poster hash: 70809...cc2 Det må da være MYYYYE vanskeligere! Hvis du går ut i fra at de er flere... Ville ha tatt nødbagen med til Sverige hvis jeg var så redd. Anonymous poster hash: 669a9...f80
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #6 Skrevet 17. januar 2016 Ok, gap opp for teskjeen din: ABB var en enslig svale, og jeg er ikke det minste redd for å få feriene mine ødelagt av slike som ham. Muslimske terrorister, derimot, kan finne på å slå til i de fleste (stor)byer og de fleste større turiststeder i land som er involverte i motstand mot terrorisme. Om jeg var redd, ville jeg valgt å feriere ut fra disse kriteriene. Det er latterlig å dra ABB inn i diskusjoner om muslimske fundamentalister og terroraksjoner. Anonymous poster hash: 70809...cc2
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #7 Skrevet 17. januar 2016 Ok, gap opp for teskjeen din: ABB var en enslig svale, og jeg er ikke det minste redd for å få feriene mine ødelagt av slike som ham. Muslimske terrorister, derimot, kan finne på å slå til i de fleste (stor)byer og de fleste større turiststeder i land som er involverte i motstand mot terrorisme. Om jeg var redd, ville jeg valgt å feriere ut fra disse kriteriene. Det er latterlig å dra ABB inn i diskusjoner om muslimske fundamentalister og terroraksjoner. Anonymous poster hash: 70809...cc2 Og derfor er det mye vanskeligere å finne ut hvor det blir angrep fra de ikke-så-enslige svalene. Fordi de er, eh, flere! Men statistisk dreper de andre muslimer mer enn de dreper ikke-muslimer. Anonymous poster hash: 669a9...f80
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #8 Skrevet 17. januar 2016 Vi snur på flisa og reiser til Kish i Iran Anonymous poster hash: ccb4a...2c0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #9 Skrevet 17. januar 2016 Ok, gap opp for teskjeen din: ABB var en enslig svale, og jeg er ikke det minste redd for å få feriene mine ødelagt av slike som ham. Muslimske terrorister, derimot, kan finne på å slå til i de fleste (stor)byer og de fleste større turiststeder i land som er involverte i motstand mot terrorisme. Om jeg var redd, ville jeg valgt å feriere ut fra disse kriteriene. Det er latterlig å dra ABB inn i diskusjoner om muslimske fundamentalister og terroraksjoner. Anonymous poster hash: 70809...cc2 Strengt tatt du som gjør det til en diskusjon om muslimske fundamentalister... Innlegget dreide seg om terror. Og for min del er det revnende likegyldig om den som har bomba kjemper for et hvitt Europa, et muslimsk Europa, et kommunistisk Europa, et kapitalistisk Europa, et Europa fritt for aborter eller for å få sin egen stat. (Eller andre grunner.) Ei bombe er ei bombe. Anonymous poster hash: c5cfd...5aa
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #10 Skrevet 17. januar 2016 Hva med Rhailand eller Mexico? Ville holdt meg unna storbyer. Anonymous poster hash: 07a6c...a0e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #11 Skrevet 17. januar 2016 Siden dere vil ha varme så foreslår jeg Mallorca, Kroatia, Italia, Frankrike (rivieraen), Spania(kysten), Portugal, eller hva med Marokko? Men hold dere unna storbyene, så er det nok sikrere. Om dere vil så hold dere også unna typiske turiststeder. Lei leilighet i stede for å bo på typiske store turisthotell. Det er de eneste tingene man kan gjøre annet enn å holde seg hjemme for terror kan ikke spås. Ellers bare slå opp kartet se hva som ligger sør i Europa, og velg dere ut et sted som ser perfekt ut. Det er jo godt og varmt der i sommermånedene generelt, så dere blir nok ikke skuffet. Anonymous poster hash: 0c3cb...8c7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #12 Skrevet 17. januar 2016 Tenker også sør-frankrike, spania, portugal, thailand osv. Forøvrig kan nederland osv ha det svært varmt også Anonymous poster hash: 83412...b2f
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #13 Skrevet 17. januar 2016 Hadde dratt til USA. Anonymous poster hash: dfb44...04b
Gjest Jigglewiggle Skrevet 17. januar 2016 #14 Skrevet 17. januar 2016 Dobbelpost er fjernet. JW, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #15 Skrevet 17. januar 2016 Hadde reist til Spania, f.eks et koselig lite sted på Costa Blanca. Anonymous poster hash: c9bb2...087
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #16 Skrevet 17. januar 2016 Ok, gap opp for teskjeen din: ABB var en enslig svale, og jeg er ikke det minste redd for å få feriene mine ødelagt av slike som ham. Muslimske terrorister, derimot, kan finne på å slå til i de fleste (stor)byer og de fleste større turiststeder i land som er involverte i motstand mot terrorisme. Om jeg var redd, ville jeg valgt å feriere ut fra disse kriteriene. Det er latterlig å dra ABB inn i diskusjoner om muslimske fundamentalister og terroraksjoner. Anonymous poster hash: 70809...cc2 Hva er det for et ufattelig frekt svar! Du skrev terrorister og da er det ikke lett å gjette seg til at du bare mener én type terrorister. Anonymous poster hash: 319c6...2ab
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #17 Skrevet 17. januar 2016 Hadde dratt til USA. Anonymous poster hash: dfb44...04b Mener du risikoen for terrorhandlinger er mindre i USA enn andre steder? Det må du forklare. Anonymous poster hash: 9080b...5cd
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #18 Skrevet 17. januar 2016 Norgesferie her men det blir ikke nødvendigvis varmt. Anonymous poster hash: 88a14...1ae
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #19 Skrevet 17. januar 2016 Et av de tryggeste steder å reise er uten tvil de greske øyer. Anonymous poster hash: 8fe34...e33
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #20 Skrevet 17. januar 2016 Hadde dratt til USA. Anonymous poster hash: dfb44...04b Mener du risikoen for terrorhandlinger er mindre i USA enn andre steder? Det må du forklare. Anonymous poster hash: 9080b...5cd Om man drar til f.eks New York så er jo ikke trusselen mindre, men utypiske turiststeder så er det jo trygt. Anonymous poster hash: dfb44...04b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #21 Skrevet 17. januar 2016 Vi har leid en leilighet midt mellom Malaga og Marbella i Spania. Fant den på Finn, nordmann som eier den og leier den ut noen uker i året. Regner ikke med terrorister planlegger å bombe leilighetskomplekser langs kysten av Spania. Anonymous poster hash: bcce2...b4b
Gjest Antarctica Skrevet 17. januar 2016 #22 Skrevet 17. januar 2016 Hadde dratt til USA. Anonymous poster hash: dfb44...04b Mener du risikoen for terrorhandlinger er mindre i USA enn andre steder? Det må du forklare. Anonymous poster hash: 9080b...5cd Forskjellen er vel at der skyter de ikke like mange i skoleferiene...?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #23 Skrevet 17. januar 2016 Øst Europa, Frankrike (ville ikke dratt til Paris), Hellas. Sverige er jo greit temperaturmessig på sommeren, om det blir trygt Etterhvert er umulig å si. Leste at det er ventet turistbølge til Norge til sommeren, rart iom at Norge er et potensielt terrormål. Er man redd er vel ingen plasser trygg egentlig. Anonymous poster hash: 52c04...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå