Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Kjøpte bruktbil denne uka (av forhandler), 10 år gammel, så er klar over at den ikke nødvendigvis er perfekt. Men, nå i etterkant har jeg oppdaget at setevarmerene ikke virker. Ringte og jeg skulle komme med bilen. Etter det igjen oppdaget jeg et misfarget felt på døra, som tyder på at det har vært en slags skade som har blitt fikset på, men det er stor fargeforskjell. I tillegg, på samme side av bilen, oppdaget jeg at den fremre innerskjermen er løs og den bakre innerskjermen er sprukket/ødelagt. Oppdaget også en del riper bak på bilen (noe jeg desverre ikke så før jeg kjøpte fordi det var snø og is på bilen). Oppdaget også et skademeldingsskjema I bilen hvor det var tydelig at bilen har vært i kollisjon. Lurer på om skadene på bilen er etter denne kollisjonen? Selv om den skjedde i 2007? I allefall så vil jeg ta opp alt dette med bilselger på mandag. Bilselger opplyste ikke om noe av dette. Jeg har aldri kjøpt bil selv før, så er usikker på hvordan jeg skal ta dette. Hvordan ville dere ha ordlag dere? Anonymous poster hash: 326b7...9da
Mammatassar Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Lurer på om det kan være en regel som sier at om bilen har defekter eller skader som bilselger ikke opplyser om, så er det selgers ansvar å dekke dette - innen så og så lang tid etter salg. Vi kjøpte brukt bil. Og mannen oppdaget noe rusk, som selger måtte dekke. Sjekk ut dette før du snakker med selger, så du vet hvilke rettigheter du har!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016 Har prøvd å lese litt om det, men reglene er litt diffuse syns jeg. Hvordan skal jeg ordlegge meg? Vil ta det på en måte som gjør at han vil spille på lag med meg på en måte. Hi Anonymous poster hash: 326b7...9da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå