Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Noen andre som er avhengig av fuktighetskrem? Noen tips sånn at han klarer å slutte? Han smører seg hele tiden!! Foter, hender , ansikt lår osv!! Han står opp midt på natten ca 2-3 ganger på natten.. Han er jo kjempe tørr overalt siden han smører seg hele tiden... Anonymous poster hash: da164...603
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Noen andre som er avhengig av fuktighetskrem? Noen tips sånn at han klarer å slutte? Han smører seg hele tiden!! Foter, hender , ansikt lår osv!! Han står opp midt på natten ca 2-3 ganger på natten.. Han er jo kjempe tørr overalt siden han smører seg hele tiden... Anonymous poster hash: da164...603 Varme bad i kokosolje og gode doser med omega 3. 😊 Anonymous poster hash: 88b70...20d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016 Noen andre som er avhengig av fuktighetskrem? Noen tips sånn at han klarer å slutte? Han smører seg hele tiden!! Foter, hender , ansikt lår osv!! Han står opp midt på natten ca 2-3 ganger på natten.. Han er jo kjempe tørr overalt siden han smører seg hele tiden... Anonymous poster hash: da164...603 Varme bad i kokosolje og gode doser med omega 3. 😊 Anonymous poster hash: 88b70...20d Tusen takk for tips ❤❤ Anonymous poster hash: da164...603
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 Hahaha! Du får sende ham til lege/apotek/dermatolog for noen tips og råd da vel. Eller slutte å tulle sånn. Anonymous poster hash: 80550...d7b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #5 Skrevet 16. januar 2016 Enig med nr. to! Han må få i seg nok gode og riktige fettsyrer og unngå for mye omega6. Kokosolje er bra for huden og fuktighet - utvortes og innvortes. Anonymous poster hash: 66085...69e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #6 Skrevet 16. januar 2016 Man får ikke tørr hud av å smøre seg! Kanskje han burde komme seg til en hudlege, antagelig har han ubehag, kløe e.l. i huden og smører seg fordi det er det som hjelper. Kanskje trenger han en spesialkrem. Bruker han en god krem? Har han tørr hud som gir kløe og ubehag er det viktig med en skikkelig krem som fungerer godt, jeg har atopisk hud selv og er veldig fornøyd med disse https://www.apotek1.no/produkter/a-derma-exomega-lotion-med-pumpe-400ml-817097p https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-lipikar-balm-400ml-862462p Men jeg smører meg jo bare 1-2 ganger om dagen da. Om han smører seg fordi han er psykisk syk, altså at det har blitt en tvangstanke, da trenger han hjelp fra lege og psykolog. Anonymous poster hash: 018fe...ed8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #7 Skrevet 16. januar 2016 Hahaha! Du får sende ham til lege/apotek/dermatolog for noen tips og råd da vel. Eller slutte å tulle sånn. Anonymous poster hash: 80550...d7b Tulle? Det er faktisk sant at man kan bli avhengig! Akkurat som lipsyl. Anonymous poster hash: da164...603
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #8 Skrevet 16. januar 2016 Enig med nr. to! Han må få i seg nok gode og riktige fettsyrer og unngå for mye omega6. Kokosolje er bra for huden og fuktighet - utvortes og innvortes. Anonymous poster hash: 66085...69e Takk for svar 💟💟💟 Anonymous poster hash: da164...603
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #9 Skrevet 16. januar 2016 Man får ikke tørr hud av å smøre seg! Kanskje han burde komme seg til en hudlege, antagelig har han ubehag, kløe e.l. i huden og smører seg fordi det er det som hjelper. Kanskje trenger han en spesialkrem. Bruker han en god krem? Har han tørr hud som gir kløe og ubehag er det viktig med en skikkelig krem som fungerer godt, jeg har atopisk hud selv og er veldig fornøyd med disse https://www.apotek1.no/produkter/a-derma-exomega-lotion-med-pumpe-400ml-817097p https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-lipikar-balm-400ml-862462p Men jeg smører meg jo bare 1-2 ganger om dagen da. Om han smører seg fordi han er psykisk syk, altså at det har blitt en tvangstanke, da trenger han hjelp fra lege og psykolog. Anonymous poster hash: 018fe...ed8 Jo man får tørr hud av å smørre for mye. (Man gjør huden avhengig av å bli smurt hele tiden. Så er det lenge diden han har smurt så må han smørre) Anonymous poster hash: da164...603
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #10 Skrevet 16. januar 2016 Man får ikke tørr hud av å smøre seg! Kanskje han burde komme seg til en hudlege, antagelig har han ubehag, kløe e.l. i huden og smører seg fordi det er det som hjelper. Kanskje trenger han en spesialkrem. Bruker han en god krem? Har han tørr hud som gir kløe og ubehag er det viktig med en skikkelig krem som fungerer godt, jeg har atopisk hud selv og er veldig fornøyd med disse https://www.apotek1.no/produkter/a-derma-exomega-lotion-med-pumpe-400ml-817097p https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-lipikar-balm-400ml-862462p Men jeg smører meg jo bare 1-2 ganger om dagen da. Om han smører seg fordi han er psykisk syk, altså at det har blitt en tvangstanke, da trenger han hjelp fra lege og psykolog. Anonymous poster hash: 018fe...ed8 Han beuker forresten alle kremmene han kommer over. Anonymous poster hash: da164...603
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #11 Skrevet 16. januar 2016 Smører han seg fordi han klør eller fordi han føler at huden er stram? Ved kløe så kan antihistaminer (allergimedisin) hjelpe, men han bør snakke med lege/hudlege for å få avklart at ikke det er en form for diagnose som trenger behandling som elveblest, psoriasis, eksem el. Anonymous poster hash: 1ce03...181
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #12 Skrevet 16. januar 2016 Smører han seg fordi han klør eller fordi han føler at huden er stram? Ved kløe så kan antihistaminer (allergimedisin) hjelpe, men han bør snakke med lege/hudlege for å få avklart at ikke det er en form for diagnose som trenger behandling som elveblest, psoriasis, eksem el. Anonymous poster hash: 1ce03...181 Takk for svar. Han smører seg ikke for noen av de grunnene men fordi han er tørr å det syns han er ekkelt. Han har nok ikke noen hud diagnoser. Han bynte å smøre seg når han begynte å jobbe me betong (å det blir man jo tørr av) Men nå har han en avhengihet å smøre seg overalt Anonymous poster hash: da164...603
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #13 Skrevet 16. januar 2016 Hahaha! Du får sende ham til lege/apotek/dermatolog for noen tips og råd da vel. Eller slutte å tulle sånn. Anonymous poster hash: 80550...d7b Tulle? Det er faktisk sant at man kan bli avhengig! Akkurat som lipsyl. Anonymous poster hash: da164...603 Lypsyl inneholder parafin, laget for å føles godt med en gang, tørker ut huden på sikt, du blir avhengig. Kjøp en skikkelig leppepomade, ikke de billige matbutikk-greiene. Anonymous poster hash: 018fe...ed8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #14 Skrevet 16. januar 2016 Hahaha! Du får sende ham til lege/apotek/dermatolog for noen tips og råd da vel. Eller slutte å tulle sånn. Anonymous poster hash: 80550...d7b Tulle? Det er faktisk sant at man kan bli avhengig! Akkurat som lipsyl. Anonymous poster hash: da164...603 Lypsyl inneholder parafin, laget for å føles godt med en gang, tørker ut huden på sikt, du blir avhengig. Kjøp en skikkelig leppepomade, ikke de billige matbutikk-greiene. Anonymous poster hash: 018fe...ed8 (Vi bruker forresten ikke lipsyl) var et eksempel viss vi bruker lipsyl (en gang i året) så lager jeg de selv) Anonymous poster hash: da164...603
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #15 Skrevet 16. januar 2016 Smører han seg fordi han klør eller fordi han føler at huden er stram? Ved kløe så kan antihistaminer (allergimedisin) hjelpe, men han bør snakke med lege/hudlege for å få avklart at ikke det er en form for diagnose som trenger behandling som elveblest, psoriasis, eksem el. Anonymous poster hash: 1ce03...181 Takk for svar. Han smører seg ikke for noen av de grunnene men fordi han er tørr å det syns han er ekkelt. Han har nok ikke noen hud diagnoser. Han bynte å smøre seg når han begynte å jobbe me betong (å det blir man jo tørr av)Men nå har han en avhengihet å smøre seg overalt Anonymous poster hash: da164...603 Jeg sliter selv med veldig tørr hud og eksem, men har begynt å bruke Aderma dusjolje og fet krem, kjøpes på apoteket, når jeg bruker dette så holder huden seg fin. Er nok lurt å kjøpe produkter uten parfyme og andre ting som kan virke mot sin hensikt. Kjøp gode produkter og se om det hjelper. Aderma er anbefalt til de med psoriasis og jeg kjenner flere som opplever bedring etter de har begynt med det merket Anonymous poster hash: 1ce03...181
Nullstress;) Skrevet 16. januar 2016 #16 Skrevet 16. januar 2016 Jeg sliter også med tørr hud. Vært på vinteren. Men jeg tar et bad, og i vannet har jeg masse baby - olje. Selvsagt den uten lukt. Bruker sikkert 1/4 av en flaske i vannet pluss at jeg smører meg inn med olje. Det er gull verdt, og huden blir myk og deilig, ikke tørr i det hele tatt! Ligger lenge i vannet 😉 Kan da gå lenge uten å smøre meg 😄
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #17 Skrevet 16. januar 2016 Det er nok mer en tvangsnevrose/tvangshandling enn tørr hud. Kognitiv terapi? Anonymous poster hash: 98482...c87
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #18 Skrevet 16. januar 2016 Det er nok mer en tvangsnevrose/tvangshandling enn tørr hud. Kognitiv terapi? Anonymous poster hash: 98482...c87 Ja har tenkt det selv Anonymous poster hash: da164...603
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå