Gå til innhold

Hvordan forholde seg til fars dumme kommentarer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna mine møtte kjæresten min forrige uke, og hadde fortalt dette til far. De hadde passet på å understreke at de ikke likte mammas nye kjæreste bedre enn pappa, og hans kommentar til det var at nei, for han var jo bare en tulling. Hvordan forholder jeg meg til slike kommentarer? Jeg synes jo det er litt trist at de føler de må understreke slikt for sin far i det hele tatt, og enda verre blir det med et slikt svar...

Jeg er rett og slett litt usikker på hva jeg skal si når de forteller meg slike ting, for jeg har ikke noe ønske om å henge ut faren deres. Jeg husker ikke hva jeg svarte dem annet enn at det ikke var meningen at min nye skulle bli en ny pappa for dem, og at de aldri skulle velge mellom dem. Men om det kommer flere slike stikk, hvordan svare best mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må aller først snakke med far. Det kan bli noen vanskelige år fremover hvis han skal komme med stikk til barna.

Anonymous poster hash: 0bb9d...6bb
Skrevet

Er far såpass tilsnakkende og samarbeidsvillig at du kan snakke med ham om dette? Og forklare ham at han gjør det vanskelig for barna med slike kommentarer?

(Jeg tenker vel egentlig ikke at han er det, ettersom barna føler at de må understreke at de ikke liker mammas kjæreste bedre enn pappa, men det hadde jo vært det aller beste.)

Slike ting er fryktelig vanskelige å takle. Du må nok belage deg på å svelge mange kameler. Jeg tenker at det kanskje går an å si, hvis ungene spør, noe slikt som at pappa er kanskje litt redd for at dere skal like Xxx så godt at dere blir mer glad i ham enn i pappa.

Har far en ny kjæreste? Går det an å konfrontere ham med uttalelsene sine og spørre hva han ville syntes om at du omtalte dama hans som en tulling til ungene? Det er kanskje ikke lurt, det vil vel muligens øke konfliktnivået, men hadde jeg vært i din situasjon ville det jammen vært fristende.

Skrevet

Ja, han går nok an å snakke med, og sier det neppe for å være slem, han er bare så forferdelig korttenkt. Og jeg er ikke sikker på om det vil hjelpe i den forstand at han ikke sier det igjen, for han tenker seg bare ikke om.

Jeg synes også det er trist at ungene har behov for å understreke en slik selvsagt ting....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...