Gå til innhold

Hvordan få et "samler" barn til å rydde rommet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rommet er fyllt opp av småting og rot. Klær som ikke brukes og er for små. Krisemaksimering og "melt down" når jeg prøver å motivere til at vi rydder sammen. Rydder jeg alene blir det krise rundt det jeg fjerner.

Har dere gode ideer?

Anonymous poster hash: d03e0...f36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ente fyller DU disse to sekkene med for små klær og ødelagte leker NÅ, hvis ikke gjør jeg det i morgen.

Så får de bare få sammenbrudd, de fikk selv muligheten til å rydde.

Anonymous poster hash: e70e8...e0d

Gjest Antarctica
Skrevet

Kommode med masse småskuffer der de ulike samlingene får plass?

Skrevet

Tar det et par uker før jul og et par uker før bursdag for å "rydde plass til de nye tingene du får i gave". Eneste gangene i året datteren min synes det er greit å kaste litt ;)

Anonymous poster hash: 7ba44...3c2
Skrevet

Kjøp en apotekerbenk eller ett annet kommode/hyllesystem til å ha alle tingene. Når det gjelder for små klær må du bare være hard og rydde vekk. Kanskje litt gradvis.

Anonymous poster hash: aba2d...643

Skrevet

Jeg håper du får noen gode tips jeg kan bruke!

Mitt beste er tre hauger: bevare, kaste og på loftet. Jeg starter ofte ut med å legge ting i haugen for kasting, hun i hagen for å ta vare på, og så forhandler vi oss frem til at det skal i haugen for det som skal på loftet. Det som skal på loftet kan jeg ofte hive mesteparten av et par år senere, hvis det ikke har vært savnet i mellomtiden.

Anonymous poster hash: 78765...987

Skrevet

Hvor gammel er barnet? Hvis han/ hun er over tre år kan dere jo ta en prat om alle de menneskene som ikke har like mye som dere. Om at det finnes barn som ikke har nok klær, leker osv. Spill på medmenneskeligheten i henne/han og finn frem kasser hvor dere legger det som er for smått og ikke brukes lenger og ta han/henne med til et krisesenter, asylmottak el for å donere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...