Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Det er 1.5år til vi gifter oss, vi har INGEN planer enda. Jeg har søkt og lest "når bør man begynne planlegge bryllup" osv, står det er tid for å begynne tenke lokaler osv nå. Men gubben gidder ikke, vil ikke snakke om det. Kjenner jeg blir såret. Han frir, vi finner dato, men da vi skal planlegge gidder han ikke snakke om det. :/ Bare jeg som er hårsår? Anonymous poster hash: 675a2...658
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Det er over et år til! Ikke stress. Vi begynte planleggingen så vidt i august og giftet oss i oktober. Det var mer enn nok med tid. Anonymous poster hash: e38b0...b36
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016 Jeg kjenner ingen menn som planlegger bryllup i halvannet år... Jeg begynte å planlegge smått seks mnd før bryllupet stod. Han hjalp med ting når jeg ba om det, ellers ordnet han bare klær til seg selv. Jeg spurte av og til om meningen hans og fikk svar. Tror det er viktig at dere snakker sammen, finner ut hvordan dere skal gjøre det når det gjelder arbeidsfordeling og ønsker. Jo mer dere får avklart nå, jo mindre skuffelse senere. Mulig han tenker at dette er din "jobb", mange kvinner blir jo bridezillas og mennene trekker seg unna. Andre samarbeider om alt og tar alle avgjørelser sammen... Dere må finne ut hvordan dere skal gjøre det. Anonymous poster hash: 229db...7b4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 Hvis dere ønsker "populære" lokaler: Sørg for å booke lokale og kirke, resten har dere kjempegod tid på. Anonymous poster hash: a9491...355
Gjest Antarctica Skrevet 16. januar 2016 #5 Skrevet 16. januar 2016 Hadde ikke jeg heller giddet, hvis det var sommeren 2017...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #6 Skrevet 16. januar 2016 Det er ett og et halvt år til! Selvsagt vil han ikke planlegge nå, det hadde jeg heller ikke giddet Anonymous poster hash: 21e18...968
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #7 Skrevet 16. januar 2016 De mest populære utleiestedene er booket minst to år frem i tid på de mest populære tidene av året, så lokale bør dere kanskje begynne tenke på. Resten er det evig lenge til dere trenger bekymre dere for altså. Velge servietter og blomster trenger dere ikke gjøre 1,5 år før dere skal gifte dere Anonymous poster hash: bf1a4...660
rytme Skrevet 16. januar 2016 #8 Skrevet 16. januar 2016 Vi planla bryllup på ca 4 mnd... Ta en prat med han om hvor mye han vil være involvert, og hvor mye du ønsker at han skal være involvert... Husk at desto mer du ønsker at han involverer seg desto mer må du respektere at han gjør ting på sin måte. Han ønsker kanskje ikke å bruke veldig mye tid på avgjørelser og andre ting og det blir gjort til hans standard, ikke din... Og så må du velge hva du ønsker å ta opp med han så tidlig som dette... Dere burde kanskje få en viss anelse om hvor stort bryllupet skal være... Hvor mange gjester... Hvis det er veldig mange så kan det være lurt å skaffe lokale litt tidlig, men hvis det er mindre enn f.eks. 50-60 personer så tror jeg ikke det haster med noe som helst. Budsjett bør jo også prates om hvis det er aktuelt at dere må spare penger til bryllupet, men hvis dere har det dere trenger, så kan det også snakkes om senere.... Lite som haster, egentlig...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #9 Skrevet 16. januar 2016 OMG. Nå må du ikke bli så bridezilla at han ombestemmer seg. 🙄 Anonymous poster hash: 26d59...20a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #10 Skrevet 16. januar 2016 1,5 år er også ganske lenge, det du synes er moderne og kjempefint er det ikke sikkert du liker lenger om 1,5 år, da kan det ha kommet nye ting du liker bedre.... Anonymous poster hash: bf1a4...660
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #11 Skrevet 16. januar 2016 Vi brukte ca 3 mnd på planleggingen, Å hadde kona satt igang 1,5 år før.. Uff... Anonymous poster hash: e2f79...781
Heisveisen Skrevet 16. januar 2016 #12 Skrevet 16. januar 2016 Min erfaring er at valg av dato, sted/lokale og kjole gjerne kan gjøres i god tid. Resten kommer etterhvert.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. januar 2016 #13 Skrevet 16. januar 2016 Vi bestemte oss for at det var lurt å gifte seg i januar, og bryllupet sto i august. Gikk helt flott det, altså.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #14 Skrevet 16. januar 2016 Som flere andre sier - bli enige om de grove rammene for bryllupet, ca. hvor mange gjester, type brullup, for å kunne bestille lokaler og ev. kirke. Mer enn det trenger dere ikke tenke på nå. Og om dere ikke har svært spesifikke ønsker på det området så trenger dere heller ikke bestemme og bestille dette enda. Pass på at du ikke blir bridezilla, slik andre nevnte Du og mannen har kanskje forskjellige forventninger til bryllupet - snakk sammen og bli enige om hovedrammen rundt bryllupet slik at det blir et bryllup som begge kan glede seg til. Anonymous poster hash: 02f0f...dc3
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #15 Skrevet 16. januar 2016 Ro deg ned bridezilla! Du kommer til å jage mannen avgårde. Holder å bestille vielsennog lokalet nå med en gang og la resten ligge en god stund fremover. Vi bestilte vielsen og lokalet nesten 2 år før, cateringsekskapet 1 år før. Og så brukte vi de siste 5 månedene på planlegging. Anonymous poster hash: 55cee...34f
februarprins2013 Skrevet 16. januar 2016 #16 Skrevet 16. januar 2016 kjære vene JA du er hårsår. er 18mnd til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå