Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Jeg har termin med mitt andre barn om 3 dager. Kl 02.30 I natt våknet jeg av rier. De ble etterhvert regwlmessige og sterkere (varte i 1 min og kom hvert 10 min). Noen var så vonde at jeg måtte puste meg igjennom. kjentes akkurat ut som riene jeg hadde i starten forrige fødsel. Men kl 07 dabbet de av og plutselig ble de borte. Jeg ringte føden som sa dette var helt vanlig for flergangsfødene og at det var umilig å vite om det kom ordentlig igang om timer eller mange dager. Vanvittig frustrerende og demotiverende! Noen som har opplevd det samme? Når kom du ordentlig i gang med fødsel? Anonymous poster hash: 2d7f4...8ea
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Holdt på sånn en hel uke før jeg fødte tredjemann... Trøsten er at disse maseriene påvirket mormunnen da. Var til kontroll hos jordmor og da jeg fortalte om disse maseriene som kunne være helt regelmessige i timevis før de ble borte igjen ville hun sjekke meg. Hadde da 2-3 cm åpning og var helt moden og avflatet. Anonymous poster hash: b3576...3a9
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016 Holdt vel på sånn et par uker før jeg fødte. Men jeg begynte ca 2 uker før termin og fødte 3 dager over. Anonymous poster hash: 7a713...2a3
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 Takk for svar damer. Godt å høre at det har en funksjon hvertfall da, men håper virkelig ikke jeg må gå så lenge som dere før det skjer noe! Første fødsel startet med vannavgang to uker før termin, så er rimelig utålmodig allerede. Flere erfaringer? Hi Anonymous poster hash: 2d7f4...8ea
Meg og alle gutta Skrevet 16. januar 2016 #5 Skrevet 16. januar 2016 Jeg opplevde det ved den 3. Og siste fødselen min for 4 mnd siden. Hadde termin 20. September. Fikk rier den 6. September. Riene kom regelmessig og varte 4-5 timer før det brått ga seg. Så skjedde det ingenting før natt til 16. September. Da fikk jeg rier igjen, men også denne gangen ga det seg etter noen timer. På kvelden 17. September kom de igjen, føltes akkurat likt som de andre gangene. Denne gangen ga det seg ikke og babyen ble født i en fei. Styrtfødsel på en time. :-) Ved de to første fødslene så hadde jeg ikke slike maserier. Da jeg først fikk rier så var fødselen i gang
Guttaboys Skrevet 16. januar 2016 #6 Skrevet 16. januar 2016 Det skjedde med meg med andremann. Riene startet tidlig på natta. Kl. 7 stoppet de opp (samme som deg). De startet igjen kl. 16 samme dag. Fødte kl. 13 dagen etter. Jeg fikk beskjed av føden om å gå en tur og slappe mest mulig av.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 16. januar 2016 #7 Skrevet 16. januar 2016 Det skjedde mer og mer for hvert barn hos meg... Verst med fjerdemann! Det er bare å holde ut, du skjønner det fort når det er alvor! Hold deg aktiv, tenk på noe annet (om du greier) og få hvile når du kan er mitt råd. Ikke stress med kjerringråd eller andre ting for å få ting i gang!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #8 Skrevet 16. januar 2016 Jeg hadde det med førstemann hadde jeg regelmessig rier ei natt en uke før termin. 6 dager senere begynte det på nytt og vi dro inn på sykehuset og hadde da 4 cm åpning då ble lagt inn. Stoppa opp ogjen 4 timer senere.. tok vannet morgenen etter og da kom han 4 timer etter.. Anonymous poster hash: 2b45f...2be
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #9 Skrevet 17. januar 2016 Prøver å slappe av og tenke at hun kommer når hun er klar, men er ikke lett . Så når fødselen først kom igang så gikk det ganske raskt for dere? Hi Anonymous poster hash: 2d7f4...8ea
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #10 Skrevet 17. januar 2016 . Anonymous poster hash: 2d7f4...8ea
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #11 Skrevet 17. januar 2016 Jeg har termin med mitt andre barn om 3 dager. Kl 02.30 I natt våknet jeg av rier. De ble etterhvert regwlmessige og sterkere (varte i 1 min og kom hvert 10 min). Noen var så vonde at jeg måtte puste meg igjennom. kjentes akkurat ut som riene jeg hadde i starten forrige fødsel. Men kl 07 dabbet de av og plutselig ble de borte. Jeg ringte føden som sa dette var helt vanlig for flergangsfødene og at det var umilig å vite om det kom ordentlig igang om timer eller mange dager. Vanvittig frustrerende og demotiverende! Noen som har opplevd det samme? Når kom du ordentlig i gang med fødsel? Anonymous poster hash: 2d7f4...8ea Jeg holdt på sånn i flere dager... Startet først natt til fredag, og holdt på nesten hele dagen. Så startet det igjen natt til søndag. Natt til mandag startet det igjen, men det startet ikke fullt før vannet gikk på mandag kveld, og frøkna kom natt til tirsdag. Da var jeg mildt sagt sliten 😅 Anonymous poster hash: ba48b...6e0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #12 Skrevet 17. januar 2016 Sånn startet fødselen med tredjemann(og siste) her også. Riene startet onsdag kveld midt under barnetv og jeg holdt ut hjemme til 2 tiden på natta. Kom på sykehuset, alle undersøkelser og slikt ble tatt. I 7 tiden torsdag morgen stoppet det helt,og jeg ble sendt hjem... Sånn holdt jeg på hver dag i 8 dager. Rier av og på. Kom liksom ikke videre heller,til tross for mellom 3-4 cm åpning. Hodet var ikke langt nok nede i bekkenet til at de ville ta vannet heller, og han ville tydelig ikke ned heller. Natt til torsdag,altså 8 dager etter første ri, startet det noen sinnsyke rier igjen,og jeg dro tilbake på sykehuset da jeg gikk i knestående pga smertene. Fortsatt bare 4 cm... Utpå formiddagen stilnet det av igjen, og jeg sovnet. Var så sliten... Vaktbytte på ettermiddagen gjorde susen. Jordmor ville ha i meg klyster, trodde at jeg hadde for mye avføring slik at hverken baby eller avføring kom seg ned. Ho styra og klemte og ordnet no veldig, og plutselig måtte jeg sååå på do... Verste doturen ever! Men fikk nå tømt meg da... Trodde jeg skulle svime av. Hadde ikke kommet meg på do på flere dager. Så dusja jeg,og riene tok seg skikkelig opp. Da kom hodet ned i bekkenet, de tok vannet og jeg var utslitt, så ba om spinalbedøvelse. Fikk det,og da stoppet riene igjen! Endte opp med at jeg pressa ut guttungen av egne krefter takket være en jordmor som pusha meg veldig. Tredjemann er en luring, sies det. Det er helt sant i mitt tilfelle ihvertfall! Anonymous poster hash: 9cd48...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå