Gå til innhold

Reservebesteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fins tilbudet der du bor?

Jeg kunne så absolutt brukt dette tilbudet, om det var tilgjengelig her jeg bor. Er alenemor, og har stort sett aldri barnevakt. Videre ville det være fint for barnet å ha noen voksne å se opp til. Og er sikkert ikke den eneste som har det slik.

Anonymous poster hash: e3490...b73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk med frivillighetssentralen eller ev røde kors der du bor!

Anonymous poster hash: 7e54a...50e
Skrevet

Tror nok ikke reservebesteforeldre er interessert i kun å være barnevakt, tror de vil være familie som spiser middag sammen, drar på turer sammen og rett og slett er sammen med både deg og barnet ditt, ikke bare er barnevakt. Du kan også sjekke ut om Home start finnes der du bor.

Anonymous poster hash: 92c1d...422

Skrevet

Vi har naboer på 70 år som fungerer som besteforeldre. De har selv 2 barnebarn som bor på den andre kanten av landet og ser de derfor veldig sjelden. De ber barna på middag, tar de med på kino, kjøper julegaver og er veldig tilstede i hverdagen til barna. Møter opp på fotballkamper til barna.

Skrevet

Jeg bor i Oslo. Her finnes Home Start i mange bydeler, litt usikker på om det er i vår. Vi har rikelig nettverk, men jeg har koblet andre opp mot tilbudet og det virker veldig bra. Jeg jobber i barneverntjenesten, og det er typisk et av tilbudene jeg foreslår for familier som har behov for noe, men som ikke er i behov av barneverntjenesten.

Her er også Marte nettverkssenter for aleneforeldre. Det er både sosialt og kan hjelpe til med å bygge nettverk og få barnepass.

Anonymous poster hash: b139f...56d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...