Gå til innhold

Kan jeg kreve at han sletter ekser fra fb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har truffet en mann... for ei god stund tilbake. Vi har hatt en litt turbulent start. Jeg var nettopp kommet ut av forhold. Han traff ei anna dame da jeg sa at vi skulle ta det litt roligere ((men jeg ville fortsatt ha han, jeg trengte bare litt tid). Likevel hadde han et ganske intenst forhold til denne dama i to måneder før han kom krypende tilbake til meg og fortalte at han har innsett at han elsker meg og gjør alt for at det skal bli oss. Jeg føler vi burde gi det en sjanse da, selv om jeg er veldig sår for det han gjorde...

Men! jeg har et problem... jeg takler ikke at han er venn med denne eks-dama på facebook, instagram, osv. De liker statusene til hverandre også. Jeg nevnte i går på melding at jeg ble urolig av dette, da det tyder på at de fortsatt har kontakt og det gjør meg veldig sjalu og usikker på han. Vet dere hva han svarte? At med en gang det blir oss offisielt og jeg sletter barnefar fra sosiale medier, så skal han slette henne. Ikke før. Jeg vet ikke hva jeg skal synes om dette, og jeg har faktisk ikke svart han. Han likestiller et forhold jeg hadde før vi møttes (jeg ønsker å ha barnefar på fb pga barna, men vi har ikke vennskapelig kontakt og liker ikke statuser til hverandre), med 'flingen' han hadde - og såret meg veldig med. Blir det rett? Eller har jeg rett i å være på vakt?

Anonymous poster hash: 77f75...7dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er begge barnslige men han har egentlig mest rett.

Lurer egentlig på hvorfor du vil være med en som han?

Anonymous poster hash: db672...e31

Skrevet

Det her blir virkelig ikke rett. Barnefaren må du jo ha et forhold til, siden dere har barn sammen. Og deres forhold var jo før deres tid, så det er ikke en trussel. Det forholdet han hadde, var i deres tid, og er så ferskt, og er mer enn trussel. Så denne mannen er ekstremt urimelig.

Jeg har en kjæreste, som er venner med mange damer, og de fleste har han jo hatt sex med en gang. Men alt var før min tid, før vi i det hele tatt møttes, så derfor ser ikke jeg på de som en trussel. Og han kan fint være venner med de på facebook.

Anonymous poster hash: 2388e...cc4
Gjest Antarctica
Skrevet

Dette forholdet er bygd på sand. Og han høres ut som en idiot. Hadde aldri stolt på ham.

Skrevet

Haha, ja når jeg leser det selv så virker det ekstremt barnslig... samtidig er dette det eneste 'problemet' vårt, altså den hendelsen pluss min sjalusi. Og jeg blir ikke klok på om hva som er rimelig?

Problemet mitt er at jeg klarer ikke stole på at han er helt ferdig med henne når det er sånn på sosiale medier...

HI

Skrevet

Kanskje dere legger helt forskjellige ting i det å være venn med noen på fb og instagram, og det å like noens bilder og statuser? Om du er selektiv og han er venn med "hvem som helst", så blir det tåpelig å be han om å slette, fordi det antagelig ikke betyr stort for han. Kontakt kan de to forresten fint ha selv om de ikke er på sosiale medier. Jeg hadde latt den problematikken ligge, for det kan høres ut som dere har større ting å ta tak i. Generell tillit og ærlighet, for eksempel.

Gjest Antarctica
Skrevet

Haha, ja når jeg leser det selv så virker det ekstremt barnslig... samtidig er dette det eneste 'problemet' vårt, altså den hendelsen pluss min sjalusi. Og jeg blir ikke klok på om hva som er rimelig?

Problemet mitt er at jeg klarer ikke stole på at han er helt ferdig med henne når det er sånn på sosiale medier...

HI

Du kan ikke stole på ham, fordi han innledet et forhold til henne mens det var uavklart mellom dere to, tror jeg vi sier...

Skrevet

Det her blir virkelig ikke rett. Barnefaren må du jo ha et forhold til, siden dere har barn sammen. Og deres forhold var jo før deres tid, så det er ikke en trussel. Det forholdet han hadde, var i deres tid, og er så ferskt, og er mer enn trussel. Så denne mannen er ekstremt urimelig.

Jeg har en kjæreste, som er venner med mange damer, og de fleste har han jo hatt sex med en gang. Men alt var før min tid, før vi i det hele tatt møttes, så derfor ser ikke jeg på de som en trussel. Og han kan fint være venner med de på facebook.

Anonymous poster hash: 2388e...cc4

Ja jeg har ingen problem med at han har kontakt med andre ekser. Moren til hans barn har han faktisk slettet fra facebook, akkurat som han gjorde med meg da han traff denne dama. Men henbe sletter han ikke? Det gjør meg usikker og sjalu, jeg tror sannelig at dette ble dråpen som gjør at jeg ikke kan satse på han 😢 trist, men en plass blir det nok...

HI

Skrevet

Kanskje dere legger helt forskjellige ting i det å være venn med noen på fb og instagram, og det å like noens bilder og statuser? Om du er selektiv og han er venn med "hvem som helst", så blir det tåpelig å be han om å slette, fordi det antagelig ikke betyr stort for han. Kontakt kan de to forresten fint ha selv om de ikke er på sosiale medier. Jeg hadde latt den problematikken ligge, for det kan høres ut som dere har større ting å ta tak i. Generell tillit og ærlighet, for eksempel.

Ja, det er helt klart. MEN når jeg spesifikt nevner det, og jeg føler at kontakt mellom dem legger en fartshump i veien for oss, om vi skal bygge tillet, er det ikke rimelig at han bare respekterer mitt problem med det og gjør som jeg ønsker? Det at han ikke gjør som jeg ønsker tolker jeg som at denne dama betyr mer enn han gir uttrykk for...

HI

Skrevet

Ja, det er helt klart. MEN når jeg spesifikt nevner det, og jeg føler at kontakt mellom dem legger en fartshump i veien for oss, om vi skal bygge tillet, er det ikke rimelig at han bare respekterer mitt problem med det og gjør som jeg ønsker? Det at han ikke gjør som jeg ønsker tolker jeg som at denne dama betyr mer enn han gir uttrykk for...

HI

At han i det hele tatt sidestiller din kontakt med BF med sin egen kontakt med denne damen, ville ha fått alarmen til å gå hos meg i alle fall. Det er to helt forskjellige behov ute og går.

Generelt er også "jeg gjør det hvis du gjør det samme" en veldig barnslig måte å reagere på ...

Anonymous poster hash: c3c1f...706

Skrevet

HI

Jeg ville tolket det dit hen at han synes det er tåpelig at du krever at han skal slette venner på facebook, fordi det ikke forandrer en dritt på hva han føler/ikke føler for henne, og at han synes at det er i overkant kontrollerende av deg, men det er som sagt min tolkning. 

Gjest Antarctica
Skrevet

HI

Jeg ville tolket det dit hen at han synes det er tåpelig at du krever at han skal slette venner på facebook, fordi det ikke forandrer en dritt på hva han føler/ikke føler for henne, og at han synes at det er i overkant kontrollerende av deg, men det er som sagt min tolkning.

Ikke enig. Han har ikke 4 barn og et havarert ekteskap med henne. Han har en ufullendt fling. Det burde koste relativt lite å avslutte.

Skrevet

HI

Ikke enig. Han har ikke 4 barn og et havarert ekteskap med henne. Han har en ufullendt fling. Det burde koste relativt lite å avslutte.

Jeg ønsker ikke å kontrollere han, tvert imot, jeg ønsker et avslappet og tillitsfullt forhold der vi ikke tviler på den andre... men nå skjedde engang dette med denne andre dama, og det såret meg veldig (jeg var hjerteknust fordi han ikke ville vente på meg, og han dro likevel på hotellhelg med henne), og jeg føler ikke at jeg kontrollerer han når jeg ønsker at de ikke skal ha noe som helst kontakt! Om han ville ha meg, ville han vel gjort dette for meg?

HI

Skrevet

Dette høres ut som starten på forholdet til meg og bf. Da var jeg ung, dum og naiv. Hadde lært fortsatt med den dusten hadde jeg visst det jeg visste i dag. Du kommer mest sannsynlig aldri til å bli "bra nok" for han. Veldig trist og leit. Men har sett det mange ganger før og etter dette.. Ikke verdt å satse på ville jeg sagt.

Anonymous poster hash: 45145...52e

Skrevet

Selvfølgelig sletter du ikke barna dine sin far fra sosiale medier. Det kan han ikke kreve.

Helt ærlig høres han ut som en idiot.

Og hvis dette er den dama han forlot deg for, så burde han virkelig se hvorfor det er et problem at han er så god venn med henne.

Anonymous poster hash: 03e54...aff

Skrevet

Dette vil aldri bli bra! Si du trenger en pause du, også ser du hva som skjer. Gi deg selv 6 mnd til uten menn for å finne igjen pusten, også ser du hva denne mannen finner på i mellomtiden. Liker du ikke hva han har gjort finner du deg bare en bedre, men husk å aldri, aldri forsøke å detaljstyre et annet menneske slik du prøver på nå

Anonymous poster hash: 3cc7d...71c

Skrevet

Jesus i enga. Dere høres ut som dere fortjener hverandre fullt og helt. Sett i gang og krev, du, så kan dere holde på sånn helt til neste trygda kommer. Men om dere noen gang har tenkt dere inn i voksenverdenen så er det et hett tips å ikke la facebook være avgjørende for hvordan dere lever livene deres.

Skrevet

Dette blir jo en helt fastlåst situasjon hvis du fortsetter å stå på ditt. Du tenker at du bør være viktigst, derfor bør han bare slette denne dama. Han tenker sannsynligvis at hvis du ikke stoler mer på ham enn dette, så får det bare være. "Hvis jeg gir meg nå, hva blir det neste?" Å være i et nytt forhold er jo sårbart, man er redd for å bli sviktet og holder igjen samtidig som man så gjerne vil at det skal blir godt og trygt. Da blir man ofte vinglete også - først er alt greit, så er ingenting greit. 

Jeg for min del fungerer veldig dårlig med krav. Å stille ultimatum til meg fører kun til trass dessverre. 

Skrevet

Hvis han sier OK, og sletter henne, hva hjelper det?

Hvis han har følelser for henne, blir ikke de borte ved et tastetrykk.

Skrevet

Hvis han har tenkt å satse her og den dama betyr ingenting så betyr de vel ikke noe om han sletter henne hellerda??

Jeg hadde som hi følt meg sviktet! Er det uavklart hvor man står i forholdet så forholder man seg til at man er i forhold, med mindre man saboterer fordi man vil ut??

Jeg hadde vert usikker og redd!! Hadde forlangt at han gav meg den tryggheten ja!

Anonymous poster hash: f39fd...c91

Skrevet

HI

Sjalusi er jo det verste og det er det største problemet.

Anonymous poster hash: 4ff5d...c45

Skrevet

Må gi dere begge litt rett:

Du trenger ikke å være venn med bf på fb osv, alt som omhandler barna kan tas via tlf.

Men! En x er en x,

og en barnefar slutter aldri å være far.

Anonymous poster hash: 843a2...329

Skrevet

Mulig jeg ikke er kompetent til å svare på dette siden jeg selv ikke er noen flittig bruker av facebook.....men jeg har virkelig ikke forstått greia med at man på død og liv skal være på facebook. Ser ikke at han skal ha denne venninnen sin på facebook når du så gjerne ikke vil det. Ser heller ikke hvorfor du trenger ha bf der hvis han har så imot det. Det har da ingenting å si for ditt forhold til bf om dere er på facebook eller ikke. Det er vel ikke der dere skal kommunisere om barna deres. Etter det jeg forstår så ber han deg ikke kutte kontakt med bf,(skulle bare mangle.)Når det er sagt så syns jeg som en sa over at det høres litt barnslig ut fra begges sider. Hvis ikke du gjør som jeg vil så vil ikke jeg leke med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...