Gå til innhold

Plutselig tung pust og ødem. Gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 33. Jeg våknet i natt med sterke smerter i øvre del av magen. Tolket dette som luftsmerter, tok en tur på badet for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke. På vei til sengen igjen ble jeg vanvittig tungpustet og begynte å hoste. Prøvde å ligge ei stund men det gjor det bare verre, så valgte å gå å sette meg. Etter ca 30-45 min var pusten såpass mye lettere at jeg gikk å la meg. I løpet av dagen har jeg plutselig fått en del mer ødem i beina. Kan fortsatt fint se anklene, men endel mer enn jeg har hatt tidligere. Jeg blir også raskt tyngre i pustn i dag enn jeg pleier. Noen som har lignende erfaringer? Noen som vet hva dette kan komme av?

Anonymous poster hash: 1a7c2...a1c

Anonymous poster hash: eba49...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ring fødeavdelingen nå med en gang! Dette er alvorlige symptomer som skal ha legetilsyn så fort som mulig.

Edit: Beklager for å skremme deg, men du må ta dette på alvor. 

Endret av HvittHus
Skrevet

Ring føden. Du må inn til sjekk med en gang. Ikke skrem deg selv med å Google nå. Pust, og kom deg på føden fort som fy.

God bedring.

Anonymous poster hash: f6604...93e

Skrevet

Hadde egentlig tenkt å se det litt an. Tenkte å ringe hvis jeg ble så tungpustet igjen, eller hvis ødemet blir verre...?

Skrevet

Ring føden ja. Kan være svangerskapsforgiftning eller annet skummelt. God bedring!

Skrevet (endret)

Ring heller fem ganger for mye enn en for lite.

Endret av Håpefull86
Skrevet

Ring føden.

Anonymous poster hash: 68297...784

Skrevet

Typiske tegn på svangerskapsforgiftning! Håper du har ringt nå. Uansett bedre å ringe en gang for mye, de er nok vant til litt nervøse damer.

Anonymous poster hash: 5844c...e6f

Skrevet

Ring føden fort. Tegn på hellp når du har vondt i magen under ribbein. Å få de til å ta leverprøver å ikke bare protein å blodtrykk sånn som de gjør det med vanlig svangerskapsforgiftning. På meg oppdaget de ikke hellp før jeg holdt på å stryke med. Tusser du som normalt ??

Anonymous poster hash: 143b2...101

Skrevet

*tisser

Anonymous poster hash: 143b2...101

Skrevet

Tror bare det var skikklige luftsmerter altså. Tisser mye, men det er vel ikke unormalt i svangerskapet? Syntes hevelsene har gått litt ned også, hadde vel bare stått litt møe på beina

Gjest Antarctica
Skrevet

Svangerskapsdiabetes?

Tror du bør søke lege uansett om du tisser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...