Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Jeg jobber 5 mnd og 27 dager før jeg må ta permisjon 3 uker før termin.. Vær så snill og fortell meg at det gir meg rett til foreldrepenger! 😳😳 Anonymous poster hash: 63a5b...b56
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Men da har du jo ikke jobbet 6 mnd. Har du jobbet andre steder før denne jobben? Anonymous poster hash: d898f...a69
Guttemamma75 Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016 Det kan ikke oppstilles som et vilkår at de separate dagene skal utgjøre 31 dager for at disse dagene til sammen skal svare til en måned. Et slikt krav ville medføre at det kreves flere dager i opptjeningstiden for f.eks. en oppdragstaker enn en som har et løpende arbeidsforhold. Rikstrygdeverket kom i kjennelse i sak nr. 93/12500 til at 26 dager må anses å være innenfor det antall dager som utgjør en normal arbeidsmåned. Kvinnen som hadde 5 måneder og 26 dager som godskrevet opptjeningstid, ble derfor ansett for å ha opptjent retten til fødselspenger.
Guttemamma75 Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 Klippet fra https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/14-6-opptjening-av-rett-til-foreldrepenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå