Gå til innhold

Hvordan klare å sette grenser for seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den som alltid har tatt imot alt av dritt uten å si ifra at nok er nok. Jeg tar det ofte til meg og blir såret, men får ikke til å gi beskjed om at det som ble sagt ikke var greit. 

Senest idag sa en kollega direkte ut til meg at jeg har stor rumpe, i negativ forstand. Senere på dagen når vi spiste lunsj hadde jeg med normal matpakke med 2 brødskiver og litt grønnsaker ved siden. Så sitter hun og ler og sier høyt forran alle at jeg er på slankern, men at det sikkert bare varer noen dager før jeg kaster meg over sjokoladeskålen!!!

Og i går sa samme person til meg at jeg må tenke over hva jeg sier før jeg prater, noe jeg skal love dere at jeg gjør når det kommer til dette vesenet. 

Det verste er at jeg er normalvektig (167 cm og 58 kg), og ikke er bred over rumpa i det hele og store. 

Jeg ble direkte såret, men jeg får aldri til å si ifra. Dette gjelder ikke bare henne, men generelt når jeg får negative kommentarer. Jeg tar alltid i mot, men ler det bare bort. 

Jeg vet bare ikke hvordan jeg kan si ting på en ok måte tilbake uten å lage dårlig stemning. 

Hjelp! Jeg holder snart ikke ut lengre om jeg ikke klarer å sette grenser for meg selv.

Anonymous poster hash: 325c1...c81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til et menneske som tydeligvis mangler både oppdragelse og fintfølelse som kollegaen din, så ville jeg vært litt direkte og spurt, i påhør av andre: "Hvorfor tenker du at det er greit å si sånt?"  Antagelig er du ikke den eneste som blir utsatt for hennes ufiltrerte uttalelser, og om stemningen blir litt klam om du tar igjen, så er det hennes feil. 

Skrevet

Hvorfor er du redd for å lage dårlig stemning?

Denne personen trenger en tydelig tilbakemelding fra deg. Drit i om det blir dårlig stemning.

Bestem deg på forhånd for hva du skal si, da er det lettere. Feks: jeg liker ikke at du kommenterer vekta/kroppen min.

Anonymous poster hash: 392cc...99b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...