Gå til innhold

Sosial angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med å omgås mennesker jeg ikke kjenner så godt. Kan fort få små angst anfall i sosiale sammenhenger som ikke synes utenpå, men som jeg merker godt. Så kan jeg ha lange samtaler med for eksempel andre foreldre, og smile og le og være aktiv i samtalen, for å etterpå måtte gå gjennom samtalen 100 ganger i hodet og vurdere alt jeg sa. Føler ofte at jeg kan ha sagt noe galt eller feil selv om jeg logisk sett vet at jeg ikke kan ha gjort det... 

Ofte kan jeg også føle at andre ikke liker meg selv om jeg ikke har noe egentlig grunnlag for å si det eller tro det. 

Jeg har så å si ingen venner, og jeg trives nesten litt med det.... for jeg bruker så fryktelig mye energi på å omgås mennesker.

Jeg trives best og er i mitt ess når jeg er hjemme hos meg selv med familien min. Kan også ha lette samtaler med folk jeg kjenner skikkelig, det går bra. 

Er dette sosial angst...?

Anonymous poster hash: c528c...b1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres ut som sosial angst ja. Har det selv. Skaff deg hjelp før det blir verre. Jeg gikk i gruppeterapi og det hjalp veldig. Der snakker du med andre som har sosial angst og lærer hvordan du skal takle angsten når den kommer.

Anonymous poster hash: 4832e...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...