Gå til innhold

Inspirert av kuldepysetrådene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg for min del er ute hver dag i all slags vær og sykler til jobb hele året, så jeg føler meg ikke "truffet".

 

Jeg synes det blir mer upraktisk når gradestokken synker under 15. minus. Da er det ikke så greit å ta av en vott for å gjøre noe e.l.

 

Ved 25 minus begynner det å bli ubehagelig å gå en skitreningstur fordi "ansiktet stivner". Jeg klarer av ulike årsaker ikke bruke maske.

 

OG bare for å si det - jeg er en skikkelig frysepinn, men hvis man er varm (men ikke svett) når man går ut og får dusjet og får på seg tørt tøy med en gang etterpå, så er det ikke noe problem.



Anonymous poster hash: 89ffb...704
Skrevet

Det har jammen eg lurt på og. Syns det er ekstremvarsler heile tida no for tida (Ja, er klar over at det er blitt meir vind og regn pga klimaendringene, men likevel!!!!) Vi bur i Norge. Her er både kuldegrader og vind. Dei fleste burde skjønne at det er berre å kle på seg og gå ut. Om det blir veldig kaldt kan ein gå inn igjen....

Skrevet

Jeg er en værpyse. Når gradestokken kryper under null så drømmer jeg om våren og grønne bakker. Selv med flere lag med klær blir jeg kald, særlig på tærne.  Å trekke iskald luft ned i ungene er direkte smertefullt. Jeg har en ullbøff som jeg trekker over nese og munn, men den blir jo fuktig. Tar gjerne mot tips. Maske karer jeg ikke å bruke.

 

Å jobbe i stallen er dobbelt så tungt om vinteren som resten av året. Vannet i luftegårdene fryser og må knuses og påfylles med nytt lunka vann flere ganger for dag. Flisa fryser og må hakkes opp før den kan tas med inn i boksene. Det tar tre ganger så lang tid å møkke i luftegårdene fordi møkka fryser fast i bakken. Ridebanen er dessuten uridbar halve vinteren.

 

Jeg drømmer om å flytte til et varmere land hvor det er lett å drive med hest hele året, men også pga astma og kuldeallergi.

 

Ja, jeg er en værpyse!!!



Anonymous poster hash: 50ac6...fc1
Skrevet

Hvorfor skal man være så voldsomt tøff? For hvem? Mennesket er et av de mest tropiske dyrene på denne planeten, vi tåler kulde dårligere enn de fleste andre dyr. Så er vi tilpasningsdyktige, men det må da være lov å mislike kulden? Det er nemlig det som faktisk er det naturlige. Andre må gjerne få være ute i mange minus dagen lang for min del, men de trenger ikke å sutre så over at andre er pysete. Man lever én gang, og jeg har tenkt å nyte livet og gjøre det som passer meg best:)

 

Anonymous poster hash: 8a021...29a

Skrevet

Hehe du over meg har en annen mening om det å nyte livet enn jeg har! At du vil rakke ned på oss som har lært oss å sette pris på det landet vi lever i og de mulighetene som finnes, er jo synd.

 

Herlig skitur i 11 minus i dag. Møtte en haug med glade folk i alle aldre!

 

For meg er det livet å kunne kjenne at kroppen virker enten det er å gå på ski, padle ned et stryk eller noe annet. Jeg har opplevd at kroppen overhode ikke spiller på lag pga en skade og kan med trygghet si at det jeg liker aller best, er når jeg kjenner at kroppen fungerer og at jeg kan være ute og kjenne på akkurat det!

 

Sikkert ok å sitte litt i sofaen av og til, men når du har vært "dømt" til sofaen mer eller mindre døgnet rundt i noen år, så vet du å sette pris på alternativet! (OG jeg har kjempet hardt for å komme meg ut av den)



Anonymous poster hash: 89ffb...704
Skrevet

Rakke ned på? Hvis man ikke synes kulden er så ufattelig vond, eller gleden over å være ute overgår det, må man jo gjerne kose seg ute! Men ha litt forståelse for at andre ikke liker det, det er alt jeg ber om. Og så sier jeg at det er ganske naturlig å synes kulde er vondt, man trenger ikke å hakke så på de som synes det, og kalle de pyser. Jeg liker å gå på ski, bruke og se vakker norsk natur, gå turer og stå i skibakken! Men er det så kaldt at det gjør vondt i lungene og svir i ansiktet, så får det heller være den dagen. Kan være ute og bevege meg resten av året. Uansett, meg om mine kjente lar hverandre holde på med det man ønsker, er bare på forum og slikt at jeg møter folk som bryr seg så voldsomt. Ville bare nevne hvordan jeg ser på det her, siden folk her er så opptatt av det.

 

Anonymous poster hash: 8a021...29a

Skrevet

Hvorfor skal man være så voldsomt tøff? For hvem? Mennesket er et av de mest tropiske dyrene på denne planeten, vi tåler kulde dårligere enn de fleste andre dyr. Så er vi tilpasningsdyktige, men det må da være lov å mislike kulden? Det er nemlig det som faktisk er det naturlige. Andre må gjerne få være ute i mange minus dagen lang for min del, men de trenger ikke å sutre så over at andre er pysete. Man lever én gang, og jeg har tenkt å nyte livet og gjøre det som passer meg best:)

 

Anonymous poster hash: 8a021...29a

Det eg reagerer på er at det liksom er ei nyhet kvar gong det blir kaldt. Og at vi må "eksperttips" for å handtere kulden. At du ikkje likar kulde er heilt greit for meg. Men reknar med du veit korleis du skal kle deg om du likevel må ut i kulden ein tur;-)

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor skal man være så voldsomt tøff? For hvem? Mennesket er et av de mest tropiske dyrene på denne planeten, vi tåler kulde dårligere enn de fleste andre dyr. Så er vi tilpasningsdyktige, men det må da være lov å mislike kulden? Det er nemlig det som faktisk er det naturlige. Andre må gjerne få være ute i mange minus dagen lang for min del, men de trenger ikke å sutre så over at andre er pysete. Man lever én gang, og jeg har tenkt å nyte livet og gjøre det som passer meg best:)

 

Anonymous poster hash: 8a021...29a

Hvorfor...? Eh, fordi vi bor i Norge og 7 måneder i året er vinter. Bedre å lære seg hvordan man blir venn med sine omgivelser enn å late som om de ikke finnes, kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...