Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Skal prøve å øke melkeproduksjonen. Jeg gir nå nesten bare mme, men vil prøve å komme opp til ca 50/50. Den ene puppen har mer melk enn den andre, fordi hun på et tidspunkt sluttet å ville ha denne. Når jeg håndmelker får jeg til sammen ut ca 20ml, samme med manuell pumpe. Jeg vet jo det er mer i dem, men jeg får det ikke ut. Vil en elektrisk pumpe være til hjelp? Er det verd pengene? Evt andre tips til å øke? Anonymous poster hash: 40a02...280
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Amme så ofte som mulig, helst 1-2 ganger på natten, evnt pump i løpet av natten. Drikk nok vann selv. Slapp av. Du kan prøve å gi fra det brystet med minst melk først. Håndmelk i gang så det kommer med en gang du legger henne til. Ungene er de beste til å få tømt skikkelig for å øke produksjonen. Amme før du gir flaske. Bytt side også pga nakken hennes. Får de en favorittside å ligge på kan det være nok til at de velger bort det andre brystet pga stillingen. Det var det jeg kom på i farten, sjekk ammehjelpen sine sider, masse fine tips der og Anonymous poster hash: add13...b4e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 Du kan også få oxytocinnesespray. Letter utdrivingen så du er sikker på at brystet blir helt tømt. Fås på helsestasjon. Anonymous poster hash: a4805...98d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 Du kan også få oxytocinnesespray. Letter utdrivingen så du er sikker på at brystet blir helt tømt. Fås på helsestasjon. Anonymous poster hash: a4805...98d Må man ikke ha resept på den? Det måtte jeg i 2011 i allefall. Lurt å undersøke så det ikke blir bomtur. Den het Syntocinon den gangen. Anonymous poster hash: add13...b4e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 Vørterøl Amme-te, kjøpes på apotek Anonymous poster hash: d5434...490
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #7 Skrevet 15. januar 2016 Du kan også få oxytocinnesespray. Letter utdrivingen så du er sikker på at brystet blir helt tømt. Fås på helsestasjon. Anonymous poster hash: a4805...98d Må man ikke ha resept på den? Det måtte jeg i 2011 i allefall. Lurt å undersøke så det ikke blir bomtur. Den het Syntocinon den gangen. Anonymous poster hash: add13...b4e Ja, må på helsestasjon og få resept. Jordmor kan skrive ut. Kunne i hvert fall det i 2009 Anonymous poster hash: a4805...98d
Ikkesåallerværst Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 Søvn, hvile, næringsrik og sunn mat, mye vann/væske, amming/pumping på natten er gull for å øke produksjonen. Amme/pumpe ofte og fra begge bryst. Hjelpebryst kan hjelpe ifht å både få ammet, men at baby ikke blir sulten og frustrert. Sjekk det ut på ammehjelpen.
Ikkesåallerværst Skrevet 15. januar 2016 #9 Skrevet 15. januar 2016 Ifht elektrisk pumpe så ville jeh investert i det dersom du virkelig ønsker å fortsette å gi morsmelk. Det er litt enklere (syns jeg), men umulig å vite om du får ut mer. Med førte gikk pumpingen lett, med andre fikk jeg ut litt i starten, etterhvert ingenting.. Kanskje du kan låne en før du kjøper selv?
BøllefrøOgBolla Skrevet 15. januar 2016 #10 Skrevet 15. januar 2016 Ammete og havregrøt, masse vann og hvile ❤️ Ammer du, eller gir du kun på flaske? Hvis du ammer og barnet kun spiser på ei side i gangen kan du prøve å pumpe den andre siden samtidig som barnet suger - da kommer det ofte mye mer melk 😃 Bruk gjerne melkeoppsamlere mens du ammer/pumper. Amming og pumping på kveld og natt stimulerer til melkeproduksjon, men pass på å få nok søvn ❤️ Du kan prøve å amme barnet mens det sover også, mange små suger på refleks, og tømmer brystet godt mens det sover 😃 Elektriske pumper er ikke bedre til å få ut melk, men er for de fleste enklere enn å sitte å pumpe manuelt. Må nesten vurdere om du føler behovet. Massevis av lykke til 😃
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #11 Skrevet 15. januar 2016 Jeg fikk omtrent ikke ut mer enn 40-60 ml per bryst med pumpe, men når jeg veide ungen før og etter mat var det 210 gram opp fra ett bryst, så puppene mine "ville" ikke tømme seg i pumpe. Jeg fikk mer melk av øl, så en 0,33 med pils om dagen vil sikkert øke det merkbart. Ellers er det lurt med resept på Syntocinon. Nattamming er vel også viktig, hvis produksjonen skal økes. Anonymous poster hash: 826d6...f61
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 Hvis hun ikke vil drikke fra ene brystet så bør du få sjekket nakken/ryggen hos en kiropraktor eller manuellterapeut! I tillegg til det som er nevnt så har mange også god effekt av akupunktur (jordmødre gjør også den typen akupunktur), så det kan også hjelpe. Anonymous poster hash: b9641...089
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå