Gå til innhold

Mobilbruk og møter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet hjem fra ett seminar som varte to dager.

Det var en del foredrag der.

Det jeg reagerte på var mobilbrukere til de som hørte på foredragene.

Dette var godt voksne kvinner og menn. Trodde da at de skulle oppføre seg...

Det første folk gjorde da de kom inn i forelesningssalen var å legge mobilen på bordet forran seg!

Eh? Du er der for å høre på ett foredrag!

Etter at foredraget, eller foredragene startet ( for det skjedde på alle), så begynte folk å skrive meldinger, skrive på Facebook, ta snapshot, og ja, noen tok også samtaler under foredraget!

Dette er så uhøflig synes jeg!

På møter setter man enten mobilen på lydløs eller skrur den av. Den skal uansett ligge i vesken/bagen/lommen etc.

Anonymous poster hash: ca3e0...76f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig.

Jeg er lærer på ungdomstrinnet, og vi har mobilforbud på skolen. Dette fordi mobilen ble alt for fristende for elevene, og de tok den fem i tide og utide.

Da synes jeg det er trist at ikke foreldrene kan gå foran med et godt eksempel. Jeg har gjennomført foreldresamtaler (altså meg, eleven og en forelder), der foreldrene bare MÅ svare på en melding eller en samtale, midt under møtet. Når vi har felles foreldremøter for foreldrene i klassen sitter det også en viss andel foreldre med mobilen fremme. De surfer på nettet og annet mens vi står og informerer om eksamen, rettigheter, mobbing etc.

Jeg synes de viser liten respekt både for meg, skolen som institusjon, og hverdagen til barna sine.

Anonymous poster hash: ab410...22a

Skrevet

Det er veldig uhøflig og helt uhørt. Jeg har et par ganger lagt mobilen foran meg i et møte, men da har jeg sagt i fra at jeg venter en viktig telefon fra lege e.l. (ut i fra hva det har vært)..

Anonymous poster hash: 9cefd...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...