Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 En skal jo ikke ha tykke jakker og for mye klær på barna i bilstolene. Men hvordan gjør dere det rent praktisk til og fra bhg feks? Ser ingen som ikke har på jakker i bilene, satt og kikka litt her en dag. Alle har på vinterjakker og rett i stolen. Er jo noe herk å kle på/av i bilen til og er hver dag.., Anonymous poster hash: a1468...24e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Her har vi på ullundertøy, strikket ulltøy og vinterjakke. Åpner vinterjakken når jeg har satt ham inn i bilen, slik at beltet ligger inntil genseren. (Skal vi kjøre lenger varmer vi opp bilen på forhånd og tar jakka helt av.) Anonymous poster hash: 3fec8...3f0
Frida79 Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 Har jakka åpen, så beltet kommer nærmest mulig kroppen. Hvis det ikke er for kaldt bruker vi en vindtett fleecejakke istedet for vinterjakka.
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 Ullundertøy, Ullribb bukse og en lett boblejakke som jeg åpner i det jeg setter henne inn og fester beltet inni jakka. Fungerer kjempebra!
BøllefrøOgBolla Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 Bruker pledd over - strikkaklær på barna 👍🏻 når de satt bakovervendt hadde de lammeskinn i ryggen også, det hjelp veldig på varmen ❤️
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #6 Skrevet 15. januar 2016 Ullundertøy, så en tynn ulldress over, med vintersko og lue med hals og votter. Vi har veldig rask vei til bhg, og pleier alltid å starte bilen i forveien nå som det er så kaldt. Hadde vinterjakke tidligere, men følte ikke jeg fikk stramma beltet noe særlig, så dropper det nå. Har ikke opplevd at han vært kald noen gang når jeg har kledd han sånn. Anonymous poster hash: 79942...586
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #7 Skrevet 15. januar 2016 De dauer ikke av å fryse i fem minutter mens bilen blir varm, sikkerhet er viktigere enn å unngå å være kald. Anonymous poster hash: 731d8...e90
Gjest Darwinia:-) Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 Krinkelull. Da er de varme nok de tre minuttene det tar å kjøre til barnehagen. Skal vi kjøre lengre blir jo bilen varm etterhvert. Den siste uken, med sprengkulde, har vi varmet bilen litt på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #9 Skrevet 15. januar 2016 Ulltøy, ullsokker og lue. Dundyne og tepper på vei inn og ut. Er baby så bærer stolen. Anonymous poster hash: cf1e5...343
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #10 Skrevet 15. januar 2016 Til og fra bhg er det bare 30 sone så da får barnet sitte med vinterjakka på. Skal vi ut av 30 sonen tar vi av vinterjakka før vi går inn i bilen og har den over som et "teppe". Anonymous poster hash: cb228...c30
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #11 Skrevet 15. januar 2016 Vi kan varme opp bilen på forhånd, så tar bare på lue og pakker inn i tykt teppe den korte veien til bilen. Men under ett år, ikke barnehagebarn. Blir jo annerledes når man ikke bærer i bilstolen. Anonymous poster hash: 93e97...fa9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 Her er det -20.Vi varmer opp bilen en stund, og de har på ullundertøy, fleece/ulldress, lue og buff. Anonymous poster hash: 3e4aa...94e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #13 Skrevet 15. januar 2016 Bilstolpose! Så er det bare å åpne den når det er varmt nok i bilen. Anonymous poster hash: 20aac...b7a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #14 Skrevet 16. januar 2016 2 barnehagebarn her, og de har på seg 2 lag med ull. Varmer opp bilen først. Hender de blir litt kalde de 2 minuttene det tar å gå fra parkeringsplassen og inn i barnehagen, men det tåler de. Er det skikkelig kaldt har de eventuelt et lag til, men ikke tjukke klær/jakker osv. Da er det ullundertøy, tynn fleece og så ulldress/ullbukse og ullgenser over. Og lue, hals og ullvotter. Anonymous poster hash: 0c70c...bec
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #15 Skrevet 16. januar 2016 Ehhh... Jenta settes i bilstolen med tykk vinterdress. Strammer selene. Selene sitter ikke løst. Anonymous poster hash: eb91f...1dd
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #16 Skrevet 16. januar 2016 Men om dere ikke bare skal i barnehagen, men være lenger ute? Står dere i høy snø og kler på ungen dress og sko og hvordan forhindrer dere at ungen kommer ned i snøen , å bære og kle en tung 4 åring ute i snøvær virker skikkelig tungt Anonymous poster hash: ebaeb...de1
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #17 Skrevet 16. januar 2016 Men om dere ikke bare skal i barnehagen, men være lenger ute? Står dere i høy snø og kler på ungen dress og sko og hvordan forhindrer dere at ungen kommer ned i snøen , å bære og kle en tung 4 åring ute i snøvær virker skikkelig tungt Anonymous poster hash: ebaeb...de1 Ingen gjør det, men ingen innrømmer det her. Er mye pp ski ol, alle kommer ut av bilen fullt påkledd (minus lue og votter) Anonymous poster hash: eb91f...1dd
Appelsinpiken Skrevet 16. januar 2016 #18 Skrevet 16. januar 2016 (endret) Har kun strikkegenEr, evt aå åpner vi jakka slik at beltet kommer inn på kroppen. Og så har vi teppe i bilen. Eneste gangene de må sette seg i kald bil er når vi har vært på ski, men førte vi gjør er å starte bilen før vi begynner å ta av hjelmer, votter og pakker bilen. Starter alltid bilen en stund før vi skal dra der det er mulig. Endret 16. januar 2016 av Appelsinpiken
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #19 Skrevet 16. januar 2016 Men om dere ikke bare skal i barnehagen, men være lenger ute? Står dere i høy snø og kler på ungen dress og sko og hvordan forhindrer dere at ungen kommer ned i snøen , å bære og kle en tung 4 åring ute i snøvær virker skikkelig tungt Anonymous poster hash: ebaeb...de1 Skal man ha dress er vel det enkleste å ta på dressen på forhånd, men dra den ned på knærne mens ungen sitter i bilen. Da er det bare å dra den opp når man går ut av bilen, og skoene er på plass allerede. Anonymous poster hash: 3fec8...3f0
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #20 Skrevet 16. januar 2016 Er dere litt dumme dere som tror vi lyver? Seksåringen har dressen på knærne i bilen, så drar vi den på når vi går ut. Trodde det var noe alle gjorde, de skal jo faktisk ikke sitte med tjukke klær på! Anonymous poster hash: 731d8...e90
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #21 Skrevet 16. januar 2016 Her har 5 åringen på vinterjakka, den er ikke veldig tykk, men sikkert for tykk til å være "godkjent". Jeg strammer til alt jeg kan og det er vel det viktigste. Da han satt bakovervendt med 5 punktsele tok jeg av vinterdressen da for den gikk det ikke å få strammet godt nok. Anonymous poster hash: ed567...97e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #22 Skrevet 16. januar 2016 Vi har på dunjakkene i bilstolene... Tar dem av hvis vi skal kjøre lenger tur enn 15-30 min. Det samme gjelder vinterdressene, har de på i bilen på korte turer, men om vi skal kjøre for å ake/gå på ski mer enn 15-30 min unna, har vi dressene av i bilen. Anonymous poster hash: 0a9a5...083
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå