Gå til innhold

La baby være hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en unge på 7 måneder og et eldre barn i barnehagen. Baby sovner før kjernetid er over, og sover til kl 16.30 per i dag. Barnehagen stenger da, og barnet vil være alene i bhg fra 16.00. Det er IKKE greit, synes jeg, jeg pleier å hente aller senest 15.30 om jeg har noe valg. Barnet er da slitent, men ikke så slitent at det er surt og tverr. Leverer 9-9.30.
Noen ganger sover baby ute, noen ganger inne, avhengig av vær og temperatur. 

Så det er pappaen som henter, med mindre jeg klarer å holde babyen lenge nok oppe til at hun kan sovne i vognen på vei til bhg rett etter kjernetid er over. Men pappaen er så fordømt ustabil - henter han barnet 15.00 eller 16.30 i dag? 

Barnet er enda ikke hentet. Pappaen vet ikke når han kan dra fra jobb. Her sitter jeg med en baby som sover, og jeg vil ikke vekke henne - da blir dagen forjævli, mildt sagt. Men selvfølgelig, det ser ikke ut som jeg har noe valg i dag.

Derfor lurer jeg. Vi bor ca 30 meter unna barnehagen. Babycallen når bort dit i massevis (rekkevidde på 800 m). Jeg kan se huset om jeg står på utsiden av barnehagen/uteplassen. Jeg kan være hjemme på 30 sekunder, og det med barnehagebarnet på hofta. Med påkledning, vil det nok ta totalt minst 5 minutter. Kanskje 10, avhengig av hvor medgjørlig ungen er.
Min første tanke er NEI, man etterlater ikke baby. Men det er jo faktisk like langt til barnehagen som det er til øverste etasjen her. Postkassen er like langt unna, og jeg triller også ned søppeldunkene uten problemer, og det er også like langt unna.

Anonymous poster hash: 726a7...4d6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Du er heller ikke hjemme på 30 sekunder hvis du tenker deg godt om. Plutselig skal du motta beskjeder, barnet ditt slår seg vrang etc.

Man forlater bare ikke en baby.

Gjest Antarctica
Skrevet

Få en nabo til å sitte de 20 minuttene hos babyen.

Skrevet

Jeg hadde begynt å legge babyen i vogn og trillet til barnehagen. Hadde hentet barnet ca. kl. 15.

Skrevet

Du kan ikke gå fra babyen uansett grunn! Hvordan kan pappaen forsvare at han ikke har gått fra jobben ti minutter før bhg stenger, når det er han som skal hente?

Jeg ville lagt baby i vogna når h'n pleier å sovne, enten latt h'n sove ute eller ha vogna i gangen hvis det er for kaldt ute.

Skrevet

Ikke greit å gå fra baby!! La han sove o vogna og ta ham med!

Skrevet

Litt sent å svare nå. Men til en annen gang... Ring bhg, forklar problemet og spør om de kan kle på og følge barnet til porten, så henter du han der. Hvis det kun er 30 m, burde det ta max to minutter.

Skrevet

Jeg ville nok hentet småen i barnehagen med babycall i lomma. Jeg er av typen som mener at det helst går bra. Jeg måker snø,henter post og går ut med søpla mens barna sover.  Om sommeren steller jeg i hagen og drikker kaffe med naboen. Om baby våkner kan han ikke gjøre annet enn å gråte og det tar ingen skade av de minuttene det tar før man er tilbake.

Skrevet

Barnet sover i vogn, i gang eller ute. Våkner ekstremt lett - tåler ingenting før hun våkner. Ellers ville ikke dette vært et problem overhodet. 

Kan snakke med barnehagen. 

Pappaen kan ikke forsvare dette med annet enn at han har mye å gjøre på jobb. Jeg vet vi blir satt sist i rekken, det er sånn han selv har valgt det uten at jeg kan endre på det.

MarianeA; det er litt det jeg også tenker. Jeg gjør også disse tingene mens ungen sover, det er såpass kort avstand også, og vi bruker aldri lang tid i hentesituasjoner, maks 10 min. Jeg bruker like lang tid på å trille ned dunkene for søppeltømming - og da sover gjerne begge barna helt alene. 
Det er en svært liten bhg, så jeg er alltid alene i hentesituasjoner fordi jeg henter såpass tidlig. Skulle baby våkne, tar jeg bare eldste under armen, så er vi der på 30 sek. Det tar kortere tid enn å gå ned alle trappene her hjemme... 

Takk for svar, alle. 

Anonymous poster hash: 726a7...4d6
Skrevet

Med info du gir hadde jeg gått.

Skrevet

Ja,har gjort det selv. Har babycall med kamera, ser hun hele tiden. Om hun sover ute i hagen vår så er det ett fett om hun sover i hagen vår i vogn eller ved inngangen til bhg, like langt.

Anonymous poster hash: c7d94...b20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...