Gå til innhold

dilemma ang jobb, bytte eller redusere stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 100% stilling. Har fått en baby og ønsker å jobbe 60% etter permisjonen. Kan dessverre ikke få flere barn, så det er ikke snakk om å vente. Gjelder fra og med 20. mai evt. Har 35 min reising hver vei, pluss at jeg må dra tidligere hjemmefra pga levering i bhg.

Alternativet er en 50% fast stilling 10 min hjemmefra. Lønna er den samme, arbeidstid osv. Hadde evt søkt om permisjon fra min nåværende stilling mens jeg jobber redusert. Så litt risky å ta en 50 stilling? Mulig de øker stillingen etter hvert, men det er jo ikke garantert.

Hva hadde du gjort?

Anonymous poster hash: 5695c...f19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den nye jobben starter 1. Mai, så enten må jeg korte ned permisjonen (far tar den) ellers må jeg spørre om jeg kan starte litt senere. Er jo bare snakk om 20 dager.

Skrevet

Trives du godt i den gamle jobben?

Det hadde hatt stor betydning for meg.

Og hvor lenge har du tenkt å jobbe redusert?

Skrevet

Trives, men ikke godt nok til å bli der om noe bedre dukker opp. Hater reiseveien, og den blir ikke bedre når jenta begynner i bhg og jeg må dra hjemmefra 50 minutter før jeg skal være på jobb.

Usikker, men minimum 2 år. Ønsker ikke 9-timersdager i bhg.

Hadde bestemt meg for 60%, men fikk nå denne muligheten. Og 50% er ikke stor forskjell. Forskjellen er at jeg kan øke 60%'en når jeg vil, mens jeg ikke er garantert å få mer enn 50% i den n "nye" jobben.

Skrevet

Du har ikke krav på permisjon for å jobbe redusert et annet sted, men det kan jo hende du får det likevell.

Anonymous poster hash: 6c242...893

Skrevet

Jeg ville byttet. Du får jobbe nærmere der du bor, og du ønsker garantert å jobber redusert mer enn i to år. Når du så ønsker å gå opp i stilling kan du evt se deg etter en ny jobb. Det er jo mange år til.

Anonymous poster hash: fb0f7...084
Skrevet

Trives, men ikke godt nok til å bli der om noe bedre dukker opp. Hater reiseveien, og den blir ikke bedre når jenta begynner i bhg og jeg må dra hjemmefra 50 minutter før jeg skal være på jobb.

Hadde bestemt meg for 60%, men fikk nå denne muligheten. Og 50% er ikke stor forskjell. Forskjellen er at jeg kan øke 60%'en når jeg vil, mens jeg ikke er garantert å få mer enn 50% i den n "nye" jobben.

Med de svarene hadde jeg lett byttet.

Lenge til du vil øke stillingen igjen, innen den tid har det sikkert dukket opp noe annet i 100%.

Skrevet

Du har ikke krav på permisjon for å jobbe redusert et annet sted, men det kan jo hende du får det likevell.

Anonymous poster hash: 6c242...893

Mulig innlegget mitt kan misforstås, men skal da ikke jobbe 2 steder. Skal enten søke permisjon fra min 100% stilling slik at jeg kun jobber 60% der. Permisjon er for å ikke miste muligheten til å gå opp til 100% igjen senere.

Eller si opp og ta en 50% stilling.

Skrevet

Med de svarene hadde jeg lett byttet.

Lenge til du vil øke stillingen igjen, innen den tid har det sikkert dukket opp noe annet i 100%.

Takk. Tenker det samme, tenkte bare at det var litt risky. Men ja, ordner seg nok, er lenge til jeg skal jobbe fullt igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...