Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Som på død og liv må snakke til deg, og det gjerne på en frekk måte når hunden din bæsjer, og du ikke har rukket å fiske opp en pose enda? Anonymous poster hash: ebba1...ac1
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Skjønner de godt. Men de kan kanskje vente til man åpenbart ikke plukker opp Anonymous poster hash: b43ac...30e
Gjest Kira Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 Jeg tror aldri jeg har møtt på det såkalte bæsjepolitiet Og jeg har hatt hund hele livet. Går med pose knyttet fast på båndet, så det tar ikke så lang tid å finne den frem. Men jeg er kanskje litt bæsjepoliti selv, spesielt utenfor huset vår og det er noen jeg ikke kjenner. Da står jeg og ser på dem til de har plukket opp. Til tider må jeg plukke bæsj hver dag rett utenfor gårdsplassen/gjerdet, og jeg er så dritt lei idioter som ikke klarer å plukke opp etter hundene sine.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 Jeg har bare møtt bæsjepolitiet en gang. En ung jente med siggen i hånda som sa "skal du ikke plukke opp det der?" før hunden min var ferdig. Jeg plukker alltid opp siden jeg hater hundemøkk over alt. Håper forresten hun ikke kasta sneipen sin på bakken. Anonymous poster hash: b8ddf...6df
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 Aldri møtt på dem. Plukker alltid opp selv. Syntes man kan si ifra på en fin måte. Jeg lærte av en kamerat som alltid gikk bort til dem som ikke plukket opp, rakk dem en hundepose (han hadde hund selv og alltid en ekstra i lomma) og sa: det så ut som du hadde glemt pose men jeg har en ekstra du kan bruke. Han opplevde alltid at de ble litt flau/brydd og takket veldig for posen. Anonymous poster hash: a79ba...449
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #6 Skrevet 15. januar 2016 Aldri møtt folk som har gjort slik. Hvis man går bort fra bæsjen er det lov å kjefte. Min hund feks bæsjer alltid to steder. Først litt så går han tre skritt og tar resten. Venter til han er ferdig før jeg drar frem posen og aldri har noen sagt noe. Tror det må være helt ekstreme tilfeller. Men fikk tilsnakk av en eldre fyr fordi hunden laget stygge gule merker i brøytekanten I SKOGEN. 🙊 Orket ikke respondere på det egentlig. Anonymous poster hash: 78922...bde
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #7 Skrevet 15. januar 2016 Aldri møtt på dem. Plukker alltid opp selv. Syntes man kan si ifra på en fin måte. Jeg lærte av en kamerat som alltid gikk bort til dem som ikke plukket opp, rakk dem en hundepose (han hadde hund selv og alltid en ekstra i lomma) og sa: det så ut som du hadde glemt pose men jeg har en ekstra du kan bruke. Han opplevde alltid at de ble litt flau/brydd og takket veldig for posen. Anonymous poster hash: a79ba...449 Det var en veldig fin tilnærmelsesmåte Har opplevd og glemme selv og jeg gjør det jo ikke med vilje.. Anonymous poster hash: ebba1...ac1
skinnfilla Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 Slipper det, siden vår hund foretrekker å bæsje i hundegården... Om vi går tur før han har vært der, haster hn hjem for å komme seg på do😂
Hjertefru Skrevet 15. januar 2016 #9 Skrevet 15. januar 2016 Hehe.. Ja en gang. Midt i hovedgata. Passet på hunden til en ny kjæreste mens han var inne i en butikk. Dessverre hadde hunden diaré og dreit syltynt utover hele gata. Før hunden var ferdig bjeffet en voksen mann "rydd opp griseriet". Husker jeg var helt fortvila, gikk jo ikke an å få det opp i posen. Tror jeg prøvde for syns skyld. Skikkelig ekkel episode som jeg husker 20 år etter.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #10 Skrevet 15. januar 2016 Slipper det, siden vår hund foretrekker å bæsje i hundegården... Om vi går tur før han har vært der, haster hn hjem for å komme seg på do😂 Og så trasker hunden rundt inni der etterpå? Så delikat. Anonymous poster hash: 869a4...14b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #11 Skrevet 15. januar 2016 Slipper det, siden vår hund foretrekker å bæsje i hundegården... Om vi går tur før han har vært der, haster hn hjem for å komme seg på do😂 Og så trasker hunden rundt inni der etterpå? Så delikat. Anonymous poster hash: 869a4...14b Ja for det går ikke ann å plukke opp dritten i hundegården..... 🙈 Anonymous poster hash: 81fd6...ce4
Pobie Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 Ja, har opplevd flere som har ropt til meg "du skal vel plukke opp det der?" el.l. MENS hunden fremdeles bæsjer. Ja, jeg har tenkt til å plukke det opp, men ikke før etter hunden er ferdig. Der vi bodde før skulle den ene hunden min alltid bæsje foran samme hus (ikke på deres eiendom) og huseieren kom alltid ut og så på oss eller kommenterte "så rart at hun ALLTID skal bæsje DER?!" for å være sikker på at det ble plukket opp. Plukker selvfølgelig opp etter dem, og synes det er greit at folk kommenterer på folk som ikke plukker opp, men gi oss en sjanse til å plukke opp før dere kommenterer da.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #13 Skrevet 15. januar 2016 Ja noen kunne jo prøvd å sagt noe til meg om at jeg skal plukke det opp, de hadde blitt satt på plass så hardt at de ikke hadde turt å åpne munnen om slikt resten av livet! Her går hundene løs på vår eiendom å de gjør fra seg i skogen, de få gangene de gjør fra seg på tur så er det i grøftekanten. Tålererer IKKE at andre mennesker skal kommandere meg til noe som helst gitt! Anonymous poster hash: 95077...c91
skinnfilla Skrevet 15. januar 2016 #14 Skrevet 15. januar 2016 Slipper det, siden vår hund foretrekker å bæsje i hundegården... Om vi går tur før han har vært der, haster hn hjem for å komme seg på do😂 Og så trasker hunden rundt inni der etterpå? Så delikat. Anonymous poster hash: 869a4...14b Jøss , tror du ikke vi tar det opp? hvorfor i alle dager skulle vi la hunden vasse rundt i drit?
skinnfilla Skrevet 15. januar 2016 #15 Skrevet 15. januar 2016 Slipper det, siden vår hund foretrekker å bæsje i hundegården... Om vi går tur før han har vært der, haster hn hjem for å komme seg på do😂 Og så trasker hunden rundt inni der etterpå? Så delikat. Anonymous poster hash: 869a4...14b Ja for det går ikke ann å plukke opp dritten i hundegården..... 🙈 Anonymous poster hash: 81fd6...ce4 Nei, nå er det såvidt vi får opp porten, gitt😂
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #16 Skrevet 15. januar 2016 Ja noen kunne jo prøvd å sagt noe til meg om at jeg skal plukke det opp, de hadde blitt satt på plass så hardt at de ikke hadde turt å åpne munnen om slikt resten av livet! Her går hundene løs på vår eiendom å de gjør fra seg i skogen, de få gangene de gjør fra seg på tur så er det i grøftekanten. Tålererer IKKE at andre mennesker skal kommandere meg til noe som helst gitt! Anonymous poster hash: 95077...c91 Du hørtes hyggelig ut😝. Så slitsomt å være deg.. Anonymous poster hash: 57aca...e4d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #17 Skrevet 15. januar 2016 Ja noen kunne jo prøvd å sagt noe til meg om at jeg skal plukke det opp, de hadde blitt satt på plass så hardt at de ikke hadde turt å åpne munnen om slikt resten av livet! Her går hundene løs på vår eiendom å de gjør fra seg i skogen, de få gangene de gjør fra seg på tur så er det i grøftekanten. Tålererer IKKE at andre mennesker skal kommandere meg til noe som helst gitt! Anonymous poster hash: 95077...c91 Å, du kunne ha prøvd... om jeg så at bikkja di dreit i grøftekanten utenfor her, og du gikk fra det, så er det ikke sikkert du hadde vært så høy i hatten etterpå om du prøvde å "sette meg hardt på plass". Det er ikke bare du som kan glefse, skjønner du. Dessuten så skjønner jeg ikke hvorfor du skulle bli sint når noen påpeker at du gjør noe dumt. Om du har vett, så burde du bli flau. Anonymous poster hash: 2562c...175
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #18 Skrevet 15. januar 2016 Har aldri møtt dem. Jeg plukker opp etter hunden min med mindre den gjør fra seg langt inne "gokk" - det det gjør den som regel (går i mye i skogen og den gjør fra seg godt vekk fra alle stier) Anonymous poster hash: 262e4...484
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #19 Skrevet 15. januar 2016 Har ikke opplevd det selv, men vurderer å bli det. Bor i et nyetablert boligfelt som plutselig ble et attraktivt tursted etter det ble en autostrada som gjorde deg SÅ enkelt å komme seg til skauen. Og her lar folk hudene løpe løse og drite overalt. Det er ikke noe gøy å la ungene løpe rundt og tråkke i bæsj. Anonymous poster hash: 99556...770
Superdolly Skrevet 15. januar 2016 #20 Skrevet 15. januar 2016 Akkurat det har jeg bare opplevd en gang, og det var av alle steder på en hundeutstilling. Mitt eldste barn gikk med hunden (barn og hund-konkurranse), og den satte seg selvfølgelig og gjorde fra seg. Jeg ilte til fra sidelinjen med en pose i hånden, men ble stoppet (!) av en dame som tok meg i armen og sa: "Du, hunden din bæsjer! Det må du rydde opp i!" Hva trodde hun jeg gjorde, liksom, på vei inn i ringen med hundepose i hånden... Her jeg bor er det såpass spredt bebyggelse at det er sjelden vi møter folk når vi går tur, og enda sjeldnere vi møter noen akkurat i det hunden gjør fra seg. Jeg plukker alltid opp, men har ikke opplevd tilsnakk utenom den gangen på utstilling.
Gemini77 Skrevet 15. januar 2016 #21 Skrevet 15. januar 2016 Opplevd det en gang da min daværende hund (tispe) tisset. Fikk ropt etter meg "det der får du ta opp" ut av et vindu. Jeg svarte at det er vanskelig å ta opp tiss. Fikk da til svar at det trodde hun ikke på for alle hunder løftet på beinet når de tisset. Hun er tydeligvis en hundekjenner 😝
Gjest Darwinia:-) Skrevet 15. januar 2016 #22 Skrevet 15. januar 2016 Opplevd det en gang da min daværende hund (tispe) tisset. Fikk ropt etter meg "det der får du ta opp" ut av et vindu. Jeg svarte at det er vanskelig å ta opp tiss. Fikk da til svar at det trodde hun ikke på for alle hunder løftet på beinet når de tisset. Hun er tydeligvis en hundekjenner 😝Da tror jeg at jeg hadde vært fristet til å rope: hunden er ei tispe...akkurat som deg!
Gemini77 Skrevet 15. januar 2016 #23 Skrevet 15. januar 2016 Opplevd det en gang da min daværende hund (tispe) tisset. Fikk ropt etter meg "det der får du ta opp" ut av et vindu. Jeg svarte at det er vanskelig å ta opp tiss. Fikk da til svar at det trodde hun ikke på for alle hunder løftet på beinet når de tisset. Hun er tydeligvis en hundekjenner 😝Da tror jeg at jeg hadde vært fristet til å rope: hunden er ei tispe...akkurat som deg! 😂😂😂😂😂
Elsker livet Skrevet 15. januar 2016 #24 Skrevet 15. januar 2016 Må jo knytte posen fast i halen, da slippe man å vente til hunden er ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå