Gå til innhold

gravferdskonsulent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bakgrunn er en fordel å ha hvis man vil bli gravferdskonsulent? Det er jo ikke en egen utdanning.

Hvis du ikke vet, har du en personlig mening?

Anonymous poster hash: 85fb6...34e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt erfaring fra jobb med omsorg. Gode kommunikasjonsevner, empatisk, strukturert og praktisk anlagt. Det er varierte oppgaver som er viktig å gjøre nøye. Førerkort må en også ha.

Økonomi, kontor og helsefag vil jeg tro er en fordel.

Anonymous poster hash: 3d61d...f27
Skrevet

Definitivt erfaring fra jobb med omsorg. Gode kommunikasjonsevner, empatisk, strukturert og praktisk anlagt. Det er varierte oppgaver som er viktig å gjøre nøye. Førerkort må en også ha.

Er det nok med skole i de yrkene eller mener du man burde vært i jobb før man hiver seg ut på gravferdskonsulentjobb?

Tusen takk for svar 😀

Skrevet

Hvilken bakgrunn er en fordel å ha hvis man vil bli gravferdskonsulent? Det er jo ikke en egen utdanning.

Flere med synspunkter? 😮

Skrevet

Mener å ha hørt du kan bli det ved brevkurs (?)

Anonymous poster hash: 60e1d...dfb

Skrevet

Er det nok med skole i de yrkene eller mener du man burde vært i jobb før man hiver seg ut på gravferdskonsulentjobb?

Tusen takk for svar

Jo mer du har dess bedre er det jo. Men siden det ikke er noen spesifikk formell utdanning for den stillingen vil jeg jo tro du kommer langt med gode egenskaper også.

Skrevet

Personlige egenskaper er nok viktigst, man vil komme til å møte mennesker i dyp sorg, sjokk og sinne, viktig å kunne møte alle med respekt og medmenneskelighet samtidig som man er profesjonell. Vil tro det er en fordel å ha noen år på baken (25-30 kanskje..)

Anonymous poster hash: f4400...205

Skrevet

Personlige egenskaper er nok viktigst, man vil komme til å møte mennesker i dyp sorg, sjokk og sinne, viktig å kunne møte alle med respekt og medmenneskelighet samtidig som man er profesjonell. Vil tro det er en fordel å ha noen år på baken (25-30 kanskje..)

Anonymous poster hash: f4400...205

Jeg er 29 😉

Tusen takk for svar 😊

Skrevet

Mener å ha hørt du kan bli det ved brevkurs (?)

Anonymous poster hash: 60e1d...dfb

? 😨

Skrevet

Personlig egnethet er nok ekstremt viktig, ja

Skrevet

Flere med meninger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...