Gå til innhold

Til gravide som snuser - SLUTT!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange gidder ikke å lese artikkelen, hvis du ønsker å diskutere kan du ikke heller skrive noe i innlegget ditt?

Anonymous poster hash: 6c224...c64

Skrevet

Jeg er faktisk enig med deg! Når man tar ut en snus så har man nikotin i kroppen i 2 timer etterpå, mens barnet i magen har det i 7 timer!!!! Barnet blir født avhengig av nikotin. Dette er så egoistisk av mor at jeg har ikke ord!

Skrevet

Tror dere virkelig at snusende mødre ikke er klar over problemet?

Snusere og røykere drukner i informasjon samtlige besserwissere som noensinne har så mye som sett dem på gata trer ned over hodene deres.

De vet at dette er skadelig. Antagelig har de langt mer informasjon om skadevirkninger enn nepeskrellene som føler for å fortelle dem hvor dårlige mødre de er, hvor egoistiske, hvilke skader fosteret får etc.

Jeg er så dritt lei av alle dere som føler dere fantastiske når dere kan fortelle røykere/snusere/ overvektige hvor dumme/slemme/egoistiske de er.

Og før hylekoret starter - nei, jeg røyker ikke, snuser ikke, og er ikke spesielt tjukk heller.

Skrevet

Tror dere virkelig at snusende mødre ikke er klar over problemet?

Snusere og røykere drukner i informasjon samtlige besserwissere som noensinne har så mye som sett dem på gata trer ned over hodene deres.

De vet at dette er skadelig. Antagelig har de langt mer informasjon om skadevirkninger enn nepeskrellene som føler for å fortelle dem hvor dårlige mødre de er, hvor egoistiske, hvilke skader fosteret får etc.

Jeg er så dritt lei av alle dere som føler dere fantastiske når dere kan fortelle røykere/snusere/ overvektige hvor dumme/slemme/egoistiske de er.

Og før hylekoret starter - nei, jeg røyker ikke, snuser ikke, og er ikke spesielt tjukk heller.

Men du er gal...

Anonymous poster hash: bdecc...68a

Skrevet

Jeg har sluttet med snus den dagen jeg fikk positiv test i begge mine svangerskap. Ja, det er skikkelig tøfft, kroppen skriker etter nikotin og hodepinen dundrer i noen dager. Men bare tanken på at det skjøre, lille fosteret får i seg den dritten har gjort det verd å pine seg gjennom abstinensene.

Til dere som snuser i svangerskapet: prøv å gå et par dager uten snus, sånn dere føler det da har babyen det når den blir født. I tillegg til at den kommer ut i en verden den ikke kjenner og er helt hjelpesløs og skjør. Slutt nå!

Mange gode måter å dempe suget på: nikotinfri snus, sjokolade ;), brus, pastiller, drikke ofte osv. Bedre å legge på seg et par kg ekstra ved at du putter noe i munnen for å dempe snussuget!

Anonymous poster hash: 75078...4a7

Skrevet

Tror dere virkelig at snusende mødre ikke er klar over problemet?

De vet at dette er skadelig. Antagelig har de langt mer informasjon om skadevirkninger enn nepeskrellene som føler for å fortelle dem hvor dårlige mødre de er, hvor egoistiske, hvilke skader fosteret får etc.

Men du er gal...

Anonymous poster hash: bdecc...68a

Må nesten signere. På Dib skal man helst være slem eller bedrive noe skadelig. Elskerinner og elskere, gravide og ammende som røyker, snuser og drikker bare LITT er kjempegode mennesker, mens de som mener at det er forkastelig å være utro, å målrettet gå etter gifte personer, å skade barnet i magen eller utenfor magen, å røyke utenfor kjøpesenterdører osv er patetiske, besserwissere og megger. Verden snudd på hodet? Ja, jeg vil fortsatt påpeke at det er forkastelig å røyke og snuse med barn i magen. Det er min fordømte plikt, så får man håpe at de røykende gravide "våkner" hvis de får nok kjeft en dag, og slutter med uvanen.

Anonymous poster hash: 87124...e48

Skrevet

Jeg har sluttet med snus den dagen jeg fikk positiv test i begge mine svangerskap. Ja, det er skikkelig tøfft, kroppen skriker etter nikotin og hodepinen dundrer i noen dager. Men bare tanken på at det skjøre, lille fosteret får i seg den dritten har gjort det verd å pine seg gjennom abstinensene.

Til dere som snuser i svangerskapet: prøv å gå et par dager uten snus, sånn dere føler det da har babyen det når den blir født. I tillegg til at den kommer ut i en verden den ikke kjenner og er helt hjelpesløs og skjør. Slutt nå!

Mange gode måter å dempe suget på: nikotinfri snus, sjokolade ;), brus, pastiller, drikke ofte osv. Bedre å legge på seg et par kg ekstra ved at du putter noe i munnen for å dempe snussuget!

Anonymous poster hash: 75078...4a7

Må signere den. Barn av dem som røyker og snuser blir født nikotinavhengige og får abstinenser etter fødselen. Mor gidder ikke slutte for da blir hun stresset, får hodepine og andre skumle abstinenser, samtidig som hun er villig til å utsette den lille kroppen til den nyfødte babyen sin for akkurat det samme. Ego.

Skrevet

mye rart, mine er helt friske og fine selvom jeg røyket , er så sykt overdrevet

Anonymous poster hash: 3ceda...9ea
Skrevet

Enig! Og de som røyker. Ikke noe annet enn rein egoisme. Ikke kom med piss om at det er vanskelig å slutte, det er bedre med en røyk enn at barnet får kjenne på stresset ditt, eller at du har kuttet ned!!

Det er så enkelt som å kaste pakken, og være ferdig.

Anonymous poster hash: 812e4...13d

Skrevet

Det kan være opp til 15 mg nikotin per snuspakke, mens en røyk har 3 mg. Klart det vil kunne gi kraftigere abstinens. Og ja, nikotinabstinens hos nyfødte forekommer.

Anonymous poster hash: ab758...ceb

Skrevet

Min far lever selv om han ikke brukte bilbelte som barn. Kan jeg konkludere med at bilsete er unødvendig?

Skrevet

Tydelig at røyken har gjort noe med hjernecellene dine................

Anonymous poster hash: 1bfbf...4f2

Skrevet

Helt enig! Jeg sluttet også med en gang jeg stod med positiv test i handa. Gikk over til nikotinfri snus (Onico) som alternativ og det funket flott! Tror mitt problem var at jeg var vant til å ha noe under leppa. Nå kan jeg klare meg fint uten nikotinfritt også og er kjempeglad for det :-)   

Anonymous poster hash: 50424...d82
Skrevet

De er intet annet enn store egoister! Det er bare helt sykt at selv om de vet at barnet blir å lide veldig av røyk/snus, så velger se likevel å fortsette.

Anonymous poster hash: 804af...721

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...